Permalänk
Robot

Projekt IV

Kan inte slita mig från att bygga nya chassin, alltid kull att ha nått att pilla med när man har lite dödtid över.

Nya projektet är i alla fall en ganska stor låda med ett 90° roterat moderkorts placering (portarna uppåt, alá Raven). Lådan är byggd för lyftkylning och i botten av lådan finns det plats för 3st 120mm fläktar och i toppen finns det väl tilltagna luftspalter, 1st 120mm fläktplats plus PSU utblås. Själva chassit är byggt i MDF och kommer lackas i svart
Fronten på chassit blir i massiv ek (och även vissa svarta detaljer) och kommer rymma den enda 5.25" platsen.

När jag skriver att lådan är ganska stor har jag ändå sparat in på utrymmet genom att enbart ha 1st 5.25" plats som sagt och endast 3st 3.5" platser. Har på så sätt sparat in plats på djupet och fått till ett bättre luftflöde för alla komponenter.

Skall kanske säga att detta absolut inte är nått snabb bygge, blir snarare nått jag pysslar med lite då och då (har redan ny hålt på med det farm och tillbaks ett par månader, men inte speciellt många byggtimmar om man så säger)

Projekt IV

Permalänk

Ser bra ut!:)

Permalänk

Äntligen ett nytt bygge av dig Kryll
Bra start, ser fram emot slutresultatet!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Jag känner lukten av spån när jag ser det här

Permalänk
Avstängd

Ser riktigt trevligt ut, nu blir jag ju själv sugen på att bygga ett

Permalänk
Inaktiv

Ser jäkligt nice ut!

Permalänk

Riktigt nice bygge Kryll

Tänkte hör också var hittar du fanern till cd/dvd spelarna?

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. eftersom det inte är klart blir det 8P.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

JA! äntligen ett nytt bygge! ska följas

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

jag vill också ha en fräs man kan sära ut snyggt med såna

Permalänk
Medlem

Höhö, jäkla coolt projekt. Jag är inget fan till datorchassin i trä, men till skillnad ifrån de flesta andra trä-lådor jag sett så ser detta ut att bli riktigt snyggt

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Fail på EK limmningen till fronten, kärnorna ska ju ligga emot varandra och vise versa

Visa signatur

6500@3.2, Msi z170-A Pro, 16gb corsair 2133mhz, Asus 780gtx OC2, Corsair550w, 750evo 250gb, AsusMg248Q 144hz, g500s,

Permalänk

Sehr gut

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

fräs alla kanterna till fläktarna runda och fina, då ska det nog bli en 10:a!

Permalänk

Mycket snyggt och väl igenomtänkt ser det ut att vara

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogsmulletrance
Riktigt nice bygge Kryll

Tänkte hör också var hittar du fanern till cd/dvd spelarna?

På jobbet
Vet faktiskt riktigt vart man kan få tag i det som privatperson, men kan tänka mig nått litet lokalt snickeri kan tänkas sälja några bitar om man har plånboken med sig och är trevlig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EXame
Fail på EK limmningen till fronten, kärnorna ska ju ligga emot varandra och vise versa

Ja ja, spelar roll Såpass små bitar att det inte är någon större risk för att dom skall slå sig ändå.

Bonus poäng till den som kan gissa vad jag håller på med nu...

+

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att du försöker förändra färgen på något sätt?

Permalänk

döda ohyra som bosatt sig i träet?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
döda ohyra som bosatt sig i träet?

Vill ju inte ha några buggar i datorn ..... Fast Serrok hade mer rätt. Håller på att "röka" eken. Har ställt in en behållare med ammoniak i mitt lilla täta "tält". Ammoniaken reagerar med garvsyran i eken och får trät att mörkna och se just "rökt" ut. Lovar att visa bilder på resultatet när det är klart, men skall stå så ett par dagar nu först.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Vill ju inte ha några buggar i datorn ..... Fast Serrok hade mer rätt. Håller på att "röka" eken. Har ställt in en behållare med ammoniak i mitt lilla täta "tält". Ammoniaken reagerar med garvsyran i eken och får trät att mörkna och se just "rökt" ut. Lovar att visa bilder på resultatet när det är klart, men skall stå så ett par dagar nu först.

Haha:D
Det blir nog riktigt snyggt!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Hedersmedlem

Spännande. Ser att du gillar att arbeta med trä:)

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Att röka eken gick snabbar än jag tänkt mig, räckte med ett dygn innan träet hade fått annan färg.

(ser mer skillnad i verkligheten än på bild)

Permalänk

De blev ju riktigt snyggt, men bilderna var nog tagna med sämre kamera än vanligt

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
De blev ju riktigt snyggt, men bilderna var nog tagna med sämre kamera än vanligt

Såg att kvalliten på bilderna inte var någon höjdare efter jag förminskade dom (för hög jpeg komprimering).
Laddade upp ny i bättre kvalitet plus att det är lättare att se skillnaden i fullupplösning.
http://www.sweclockers.com/upload/gallery/37663-full.jpg
http://www.sweclockers.com/upload/gallery/37707-full.jpg

(ctrl+F5 om dom gamla bilderna ligger kvar i cachen)

Permalänk

Okej, mycket bättre nu. Ser fram emot nästa update

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

ser ut att bli grymt

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Casemod-mästare
Permalänk
Medlem

woooow !!!!!, amoniaken tar bort äcklig lukt oxo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KsKz_91
woooow !!!!!, amoniaken tar bort äcklig lukt oxo

och ammoniak luktar ju hallon också