headset med optimal komfort

Permalänk
Medlem

headset med optimal komfort

Jag har varit på jakt efter ett headset med den bästa komforten länge nu. Det viktigaste jag vill ha ut av ett headset är:

1. Komfort: Stora kupor som täcker hela öronen och inte klämmer på dem och att det ska vara ett mjukt matreal för öronen och på huvudet.
2. Tålig: Dem skall gärna inte gå sönder enkelt och hålla länge.
3. Bra mic: Folk skall kunna höra vad man säger när man hänger på skype/vent.
4. Bra ljud: Musik i första hand behöver inte vara 12.1 ljud ifall inte det ökar musik kvalitén.

En sak jag inte kan förstå är detta med att ha "läder" istället för något annat mjukare och skönare för öronen och på huvudet. Det ända jag tänker på då är att efter ett tag så kommer det att skava och hålla på. Dem bytte te.x matreal på det nya Siberia headsetet till läder.
Hur svårt skall det vara att bara göra ett bra headset kan man tänka sig :P.

Permalänk
Medlem

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1843

super skön komfort och riktigt bra mic
jag har nedgraderingen på dessa och dom har hållt efter 1.5 års NERD RAGE gaming

annars har du dessa om du vill lägga pengar på kvalité

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1872

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem

Roligt att du säger just http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1843 för det är exakt dom jag har nu.

Dom var extremt klena och har redan gått sönder på mindre än ett år för mig. Jag tappade dom aldrig eller nått utan dom bara "vek" sig när jag skulle plocka upp dom en dag och just nu har jag tejpat dom så dom håller ihop.
Dom är ganska sköna, ljudet är mycket bra och micen är mycket bra men klena i min mening. Det tog ett tag att bli van med dom men efter ett tag är dom mycket komfortabla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gizmoff
Roligt att du säger just http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1843 för det är exakt dom jag har nu.

Dom var extremt klena och har redan gått sönder på mindre än ett år för mig. Jag tappade dom aldrig eller nått utan dom bara "vek" sig när jag skulle plocka upp dom en dag och just nu har jag tejpat dom så dom håller ihop.
Dom är ganska sköna, ljudet är mycket bra och micen är mycket bra men klena i min mening. Det tog ett tag att bli van med dom men efter ett tag är dom mycket komfortabla.

haha där ser man dom kanske satsa lite för mkt på ljudet i dessa ist för hållbarheten ?, har du någon budget att gå efter ?

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=528

dessa har fått bra omdöme annars

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem

Priset skall gärna vara runt 800 till tusen lappen max men jag är inte ute efter ett par exakt just nu eftersom jag sitter och klämmer ut det sista livet utav dom jag har just nu.

Jag undrar fortfarande varför folk väljer att ha "läder" framför något annat då jag ser det som ett mycket sämre val istället för något mjukare =/

Permalänk
Medlem

ja du :/ jag fattar inte heller det där med läder, imo så tycker jag bara det blir kletigt/svettigt med det och därför drar jag mig till tygmaterial

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Keeper of Traditions

Razer carcharias har fått ett bra välkomnande, dom kan du ju ta dig en titt på. De ska ha väldigt bra komfort.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag skulle göra så att jag köper mig ett fint par hörlurar (kanske ett par Sennheiser HD 595, mycket komfortabla) och sen köper jag en lös mic av bra kvalité! Jag misstänker att det är den optimala lösningen om man vid sidan av spel vill ha bra ljudkvalité för musik och film.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Jag skulle göra så att jag köper mig ett fint par hörlurar (kanske ett par Sennheiser HD 595, mycket komfortabla) och sen köper jag en lös mic av bra kvalité! Jag misstänker att det är den optimala lösningen om man vid sidan av spel vill ha bra ljudkvalité för musik och film.

Japp, så hade jag gjort om jag haft pengarna.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Någon som kan förklara för mig vad det är för skilnad på HD555 och HD595?

Permalänk
Keeper of Traditions

Googla så får du nog svar

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
Någon som kan förklara för mig vad det är för skilnad på HD555 och HD595?

Ska tydligen inte vara så stor.

http://www.head-fi.org/forums/f4/hd555-internals-anyone-want-...

gizmoff: Kika på Creative Aurvana, galet mycket lur för pengarna. Hifi-klubben tar 1500kr för dem när brandat dem till Denon 1001. Komplettera med en lös mic och du har välljud för kaffepengar.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Jag kör själv med ett Creative Fatal1ty MKII headset. Körde med det som hette Fatal1ty gaming headset innan och ljudmässigt så är det sån jävla skillnad. Så mycket bättre bas hantering i detta.

Det sitter riktigt skönt, täcker öronen helt och sluter verkligen ute allt annat ljud. Tänk dig som att ha på dig ett par hörselkåpor. Tack vare att den sluter ute allt annat ljud så blir ljudet mycket klarare också.

Jag kör själv med ett Creative Titanium Fatal1ty ljudkort också vilket gör att jag kan använda funktionen silencer med hjälp av headsetet. Det funkar så att det sitter 2 mickar på headsetet. En på hörselkåpan och en som du har framför munnen. Den på hörselkåpan känner av vad som är bakgrundsljud och jämför det med ljudet som kommer från micken framför munnen och filtrerar då bort bakgrundsljudet vilket gör att nästan bara din röst hörs.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=461389

Permalänk
Medlem

jag har mitt siberia v2 och det är väldigt skönt. det är också grymt till musik och spelande av alla former

Visa signatur

Q8200@ 3ghz - gtx 260@ 676/1178/1386 - corsair 4gb 800mhz - GA DS3L - corsair 550w

Permalänk
Medlem

håller med fabbe , siberia v2 är mkt bra, tydlig mic, bra bas, funkar till allt , gillar man inte läder kan man ta v1 : )