Tiotusentals företagsdatorer infekterade av Zeus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fladdy
Off
Kan bli så om windows update avbryts.

Det är rätt intressant detta.

Det är ett jävla liv om fildelare, kanske dom borde köra ett raid mot dessa istället?

Givetvis är detta ett mycket grövre brott, men vem hade du tänkt skulle tjäna pengar på att stoppa detta? Lagar handlar inte om rätt eller fel, det handlar om pengar.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

En till anledning varför jag inte använder windows längre..

Och ingen har sakt att Norton är dålig på att hitta virus. Men deras mjukvara tar för mycket krafft av datorn, och kan förstöra windows installationen när den avinstalleras, och tjatar för mycket..

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goldfinger
återigen, absolut inget svårt att hitta trojaner eller virus. Kan man läsa av nätverkstrafik eller debugga lite hittar man det mesta.
Säkerhetsföretagen lever på propagande och skrämseltaktik. Precis som SIBA måste spamma om en evig REA.

Det du pratar om tar en massa tid. I många fall har man inte den tiden eller så har man inte råd att ta till sig tiden man behöver. En deadline är en deadline och tid kostar pengar. I hemmet är det så klart annorlunda men i en företagsmiljö så funkar det inte att felsöka hela dagarna, man måste leverera också, annars går man omkull.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
En till anledning varför jag inte använder windows längre..

Och ingen har sakt att Norton är dålig på att hitta virus. Men deras mjukvara tar för mycket krafft av datorn, och kan förstöra windows installationen när den avinstalleras, och tjatar för mycket..

Det var ett tag sedan.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad ett dumt inlägg kan leda till...

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Lite vatten på min linux-kvarn... Känns skönt att sitta i min-tid-är-värdelös-os.

Lite trollning har ingen spytt av

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med avast som verkar funka bra.... Finns det någon benchmark mellan anti-virus också?

Kan ju vara lite intressant att se hur säker man är.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasidop
Själv kör jag med avast som verkar funka bra.... Finns det någon benchmark mellan anti-virus också?

Kan ju vara lite intressant att se hur säker man är.

visst finns det men hur säkra är de resultaten?
I något test så var avira (eller va de nu heter) bäst, kommer ihåg detta för i ett annat test fick det 2 av 5 stjärnor..
Är det bara "up to date" så är det nog hugget som stucket vilket man har. Min åsikt...

Jag kör med NIS09 90dagar trial på "spelpartitionen". Norton är inte va det var runt 2005.