Nvidia-chef arresterad för bombhot på flygplan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjobban112
Till deras försvar kan jag väl säga att det finns människor som skulle kunna skriva det utan någon som helst ironi. Sedan är det också svårt att avgöra om du var allvarlig eller inte (inte för att jag själv trodde att du var det) då vi inte känner dig eller hör dig säga det (för då skulle vi höra att du var sarkastisk).

Jodå, jag vet hur visst folk (fanboys) är funtade. Det var mest dem jag drev med. Tänkte lämna en ironi-förklaring inom parentes men valde den mer provokativa vägen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuppel
Jodå, jag vet hur visst folk (fanboys) är funtade. Det var mest dem jag drev med. Tänkte lämna en ironi-förklaring inom parentes men valde den mer provokativa vägen.

Roligare att gå "den provokativa vägen", dock inte om man sitter på ett flygplan och skämtar om en bomb; vilket marknadschefen tydligen gjorde.

Permalänk
Medlem

Herregud, sånt skämtar man inte om....speciellt inte i USA, jag hade blivit lack om någon sa att h*n hade en bomb med sig och jag befann mig på flygplanet och då hade jag förväntat mig att personen kastades av.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
jävla svenskar...tror ni också skulle vara ganska försiktiga om ni hade blivit av med flera tusen människor i ett terror dåd.

Flera tusen av... 300 miljoner. Ja fan, det verkar ju vara en enorm risk att bli utsatt för terroristdåd!

Att de vill sätta folk i fängelse för en sådan sak visar bara hur skev amerikanernas och engelsmännens världsbild är.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

kan vi inte släppa talibernena, det börjar spåra.... så jag slutar iallfall att säga det jag sa tidigare, USA krig mot talibanerna är löjligt, de skulle hjälpa afganistan, vilket de delvis gör, men det dödar dock en stor jävla del av dess civila, vilket är inget annat än skit. Oavsett possetiva saker de gör.

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
kan vi inte släppa talibernena, det börjar spåra.... så jag slutar iallfall att säga det jag sa tidigare, USA krig mot talibanerna är löjligt, de skulle hjälpa afganistan, vilket de delvis gör, men det dödar dock en stor jävla del av dess civila, vilket är inget annat än skit. Oavsett possetiva saker de gör.

Du tycker att det börja spåra ur för att det går över din tankeförmåga. USA's underrättelsetjänst(CIA) gav makten till talibanerna och nu vill dom ta bort den. Kan tyckas löjligt men är sant. Kriget hjälper bara den som tjänar på det dvs vapenindustrin och den hemliga drogindustrin som just nu ökat försäljningen av heroin då USA gick in i Afghanistan.

Så du tycker det är "possetivt"(positivt) att de dödar civila och "terrorister" även om många fler som drabbas är civila? Hur tänker du när du säger positivt och pratar om krig och döda människor samtidigt. Går inte ihop för mig.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjobban112
Till deras försvar kan jag väl säga att det finns människor som skulle kunna skriva det utan någon som helst ironi. Sedan är det också svårt att avgöra om du var allvarlig eller inte (inte för att jag själv trodde att du var det) då vi inte känner dig eller hör dig säga det (för då skulle vi höra att du var sarkastisk).

Det är ju ungefär som nån dum jävel sitter på ett plan och säger att han har en bomb i jackan menar du?

Hoppas du gör kopplingen...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Det är ju ungefär som nån dum jävel sitter på ett plan och säger att han har en bomb i jackan menar du?

Hoppas du gör kopplingen...

Haha, så kan man nog se det. Dock är det (oftast) lättare att uppfatta ironi genom ton och kroppsspråk än genom text.

Edit: Men visst. Flygvärdinnan kände inte marknadschefen, så det är klart att hon vidtog åtgärder när han sade sig ha en bomb. Hellre några falska alarm för mycket än ett sprängt plan.

Att han sedan får ta lite konsekvenser för det är bara bra enligt mig. Det blev säkert förseningar och kostnader för flygbolaget etc.. Dock skulle det kunna vara jag själv som skojade om att jag hade en bomb. Hade iofs gjort min ironi mer uppenbar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Mitt inlägg var en parentes menat för reflektion och inte, som du verkar tro, ett bagatelliserande och hån av 9/11. "Hela världen" är löpsedelsspråk, har du någonsin läst en tidning? Hela Sverige sörjde ju exempelvis Anna Lind. Förvisso skrev jag det utan en tanke på att någon skulle ta det bokstavligt, jag kanske skulle ha skrivit "stora delar av västvärlden och dess allierade" eller gett en förteckning över de nationer som uttryckte sitt medlidande.

Nej jag tycker inte att de som dog i 9/11 förtjänade att dö, jag fattar inte hur du lyckas läsa ut det ur vad jag skrev. Jag reflekterar över hur en attack som tar över 100,000 civila liv räknas som en strategi istället för massmord, och hur det ställs i kontrast till mer aktuella våldsdåd.

Lite lustigt att du nämnde just Ungern förresten, halva min släkt bor där så för mig är deras situation viktigare än vad som händer i USA.

Visst. Problemet är bara att du plockade en nyhet som handlade om något som var lite relaterat som plats för din reflektion vilket fick det att se ut som om du ville bagatellisera 9/11 (jo, faktiskt). Du ville att datornördar skulle reflektera över hur många civila dödsoffer USAs atombombning Japan orsakade i en tråd som berör 9/11 och menade inte att jämföra dem? Kom igen!

Beträffande "hela världen sörjer" så skrev du det i presens och det gör faktiskt inte "stora delar av västvärlden". Eller hur menar du att detta sorgearbete tar sitt uttryck? Vilka länder sörjer detta?

Kul slump med Ungern.

Visa signatur
Permalänk

Bra att han blev arresterad. Vissa saker skämtar man inte om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Du tycker att det börja spåra ur för att det går över din tankeförmåga. USA's underrättelsetjänst(CIA) gav makten till talibanerna och nu vill dom ta bort den. Kan tyckas löjligt men är sant. Kriget hjälper bara den som tjänar på det dvs vapenindustrin och den hemliga drogindustrin som just nu ökat försäljningen av heroin då USA gick in i Afghanistan.

Så du tycker det är "possetivt"(positivt) att de dödar civila och "terrorister" även om många fler som drabbas är civila? Hur tänker du när du säger positivt och pratar om krig och döda människor samtidigt. Går inte ihop för mig.

För att göra det enkelt för dig(läs annars mina tidigare inlägg):

Förelar med kriget:
-Man försöker skapa en viss form demokrati i afganistan som inte fanns under talibanernas styre
-Kvinnorna har mera rätt

Nackdelar:
- en Amerikansk soldat kostar 1miljon dollar per år med utrustning mm, hur har de råd i krisen?
- 28000 civila afganerer har dött på grund av Americanarnas närvaro
- Kriget leder ingen stans egentligen, då USA mål inte är att utrota talibanerna(för att det även finns god, "moderate talibans"), utan att flytta dem upp till pakistan, men efter USA lämnar så kan de ju komma tillbaka.

Så man kan ju fråga sig ifall USA gör rätt? Nja, men jag tycker ändå att de på något sätt försöker hjälpa, med att skapa utbildning, tillföra demokrati(även om bara 40%röstar) och skapa ett trevligare land än vad det var med talibanerna i styre. Men såklart har ett krig sina offer och det är ju de civila afganerna, vilka är dem som får lida, men ifall inte detta skulle skett skulle de inte ha som alls ljus framtid, då talibanerna fortfarande skulle bestämma. Så det som händer nu kanske är det bästa för framtidens afganistan, även om det är skräckinjagande om hur många civila som dödas av de "allierade".

Och det med CIA. Det var ju att mujaheddin som skulle ta kampen mot det kommunistiska styret i afganistan, och såklart stödde USA det då dem är emot kommunism. Så CIA utbildade 35000 mujaheddinsoldater, en av dem var Usama Bin Laden.

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Bra att han blev arresterad. Vissa saker skämtar man inte om.

... Vem bestämmer vad man får skämta om då?

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
För att göra det enkelt för dig(läs annars mina tidigare inlägg):

Förelar med kriget:
-Man försöker skapa en viss form demokrati i afganistan som inte fanns under talibanernas styre
-Kvinnorna har mera rätt

Nackdelar:
- en Amerikansk soldat kostar 1miljon dollar per år med utrustning mm, hur har de råd i krisen?
- 28000 civila afganerer har dött på grund av Americanarnas närvaro
- Kriget leder ingen stans egentligen, då USA mål inte är att utrota talibanerna(för att det även finns god, "moderate talibans"), utan att flytta dem upp till pakistan, men efter USA lämnar så kan de ju komma tillbaka.

Så man kan ju fråga sig ifall USA gör rätt? Nja, men jag tycker ändå att de på något sätt försöker hjälpa, med att skapa utbildning, tillföra demokrati(även om bara 40%röstar) och skapa ett trevligare land än vad det var med talibanerna i styre. Men såklart har ett krig sina offer och det är ju de civila afganerna, vilka är dem som får lida, men ifall inte detta skulle skett skulle de inte ha som alls ljus framtid, då talibanerna fortfarande skulle bestämma. Så det som händer nu kanske är det bästa för framtidens afganistan, även om det är skräckinjagande om hur många civila som dödas av de "allierade".

Och det med CIA. Det var ju att mujaheddin som skulle ta kampen mot det kommunistiska styret i afganistan, och såklart stödde USA det då dem är emot kommunism. Så CIA utbildade 35000 mujaheddinsoldater, en av dem var Usama Bin Laden.

Alltså dom vill inte ha demokrati, dom vill påtvinga dom sina egna värderingar. Det är inte demokrati.

Hur tror du USA reagerar om Afghanistan blir en demokrati, och röstar fram Usama Bin Laden som ledare?. Även om det var via en demokratisk sed?

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
För att göra det enkelt för dig(läs annars mina tidigare inlägg):

Förelar med kriget:
-Man försöker skapa en viss form demokrati i afganistan som inte fanns under talibanernas styre
-Kvinnorna har mera rätt

Nackdelar:
- en Amerikansk soldat kostar 1miljon dollar per år med utrustning mm, hur har de råd i krisen?
- 28000 civila afganerer har dött på grund av Americanarnas närvaro
- Kriget leder ingen stans egentligen, då USA mål inte är att utrota talibanerna(för att det även finns god, "moderate talibans"), utan att flytta dem upp till pakistan, men efter USA lämnar så kan de ju komma tillbaka.

Så man kan ju fråga sig ifall USA gör rätt? Nja, men jag tycker ändå att de på något sätt försöker hjälpa, med att skapa utbildning, tillföra demokrati(även om bara 40%röstar) och skapa ett trevligare land än vad det var med talibanerna i styre. Men såklart har ett krig sina offer och det är ju de civila afganerna, vilka är dem som får lida, men ifall inte detta skulle skett skulle de inte ha som alls ljus framtid, då talibanerna fortfarande skulle bestämma. Så det som händer nu kanske är det bästa för framtidens afganistan, även om det är skräckinjagande om hur många civila som dödas av de "allierade".

Och det med CIA. Det var ju att mujaheddin som skulle ta kampen mot det kommunistiska styret i afganistan, och såklart stödde USA det då dem är emot kommunism. Så CIA utbildade 35000 mujaheddinsoldater, en av dem var Usama Bin Laden.

Som någon nämnde. Man vill inte skapa demokrati! Varför skulle USA ge ett land demokrati och förlora pengar på kuppen? Det är inte landet(USA) i sig som är girigt utan några personer med anknytning till vapen-,drog- och olje-industrin. Personerna vill tjäna pengar och genom att de flesta rika företag äger median som Amerikanarna tittar på kan dom lura till sig befolkning att gå med på kriget.

-Ingen demokrati! Handlar om makt och pengar.
-Kvinnors rätt förändras inte för att du såg BBC visa 10 kvinnor gå till vallokalerna i Afghanistan.
-Vad en Amerikansk soldat kostar det bryr sig inte personerna som skickar dom till krig. Det är vinst för dom oavsett. Det är befolkningen som betalar utrustningen/utbildningen genom skatt.
-Hur många som dör i ett land har inget med saken att göra. USA ska inte vara någonstans utan kongressens medgivande. Irak och Afghanistan krigen är båda olagliga.
-USA skapar bara mer problem genom deras utrikespolicy att leka världspolis och avsätta folkvalda ledare i andra länder med hjälpa av CIA.

Trevligt land? Jag vet verken om det är trevligt eller dåligt. Men om du nu har varit i Afghanistan så kan du ju uttala dig om hur det var där? Har du varit där före kriget och nu under? Hänger inte med...

Hur vet du hur talibanerna styr? Jag har då aldrig träffat på dom så jag vet inte hur dom är som människor.

Allt det jag säger är min egna åsikt. Så inget av det jag säger behöver vara sant. Det är bara hur jag uppfattar det som...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Som någon nämnde. Man vill inte skapa demokrati! Varför skulle USA ge ett land demokrati och förlora pengar på kuppen? Det är inte landet(USA) i sig som är girigt utan några personer med anknytning till vapen-,drog- och olje-industrin. Personerna vill tjäna pengar och genom att de flesta rika företag äger median som Amerikanarna tittar på kan dom lura till sig befolkning att gå med på kriget.

-Ingen demokrati! Handlar om makt och pengar.
-Kvinnors rätt förändras inte för att du såg BBC visa 10 kvinnor gå till vallokalerna i Afghanistan.
-Vad en Amerikansk soldat kostar det bryr sig inte personerna som skickar dom till krig. Det är vinst för dom oavsett. Det är befolkningen som betalar utrustningen/utbildningen genom skatt.
-Hur många som dör i ett land har inget med saken att göra. USA ska inte vara någonstans utan kongressens medgivande. Irak och Afghanistan krigen är båda olagliga.
-USA skapar bara mer problem genom deras utrikespolicy att leka världspolis och avsätta folkvalda ledare i andra länder med hjälpa av CIA.

Trevligt land? Jag vet verken om det är trevligt eller dåligt. Men om du nu har varit i Afghanistan så kan du ju uttala dig om hur det var där? Har du varit där före kriget och nu under? Hänger inte med...

Hur vet du hur talibanerna styr? Jag har då aldrig träffat på dom så jag vet inte hur dom är som människor.

Allt det jag säger är min egna åsikt. Så inget av det jag säger behöver vara sant. Det är bara hur jag uppfattar det som...

partiskt.com?

Det ni snackar om är inofficiella mål med kriget. Och ni ska veta att Politikerna i USA är starkt mutatade av vapenindustin.

Men det blir ju bättre ifall landet skulle vara demokratiskt, även om det skulle kunna bli ett skitland sp skulle de ha haft chansen att göra något bättre.

och det ni missuppfattar totalt är att jag absolut inte stödjer americas närvara i afganistan, men jag stödjer inte heller att talibanerna skulle göra landet bättre med all dess skit de tror på.

"-Kvinnors rätt förändras inte för att du såg BBC visa 10 kvinnor gå till vallokalerna i Afghanistan."

Det är iallafall en början, tillskillnad från talibanernas styre då kvinnor inte ens fick sjukvård eller jobba.

http://www.youtube.com/watch?v=8oV2Nku6kQc
den ger än kött på benen, men man ska veta att allt är vinklat.

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
partiskt.com?

Det ni snackar om är inofficiella mål med kriget. Och ni ska veta att Politikerna i USA är starkt mutatade av vapenindustin.

Men det blir ju bättre ifall landet skulle vara demokratiskt, även om det skulle kunna bli ett skitland sp skulle de ha haft chansen att göra något bättre.

och det ni missuppfattar totalt är att jag absolut inte stödjer americas närvara i afganistan, men jag stödjer inte heller att talibanerna skulle göra landet bättre med all dess skit de tror på.

"-Kvinnors rätt förändras inte för att du såg BBC visa 10 kvinnor gå till vallokalerna i Afghanistan."

Det är iallafall en början, tillskillnad från talibanernas styre då kvinnor inte ens fick sjukvård eller jobba.

http://www.youtube.com/watch?v=8oV2Nku6kQc
den ger än kött på benen, men man ska veta att allt är vinklat.

Allt du snackar om vet jag redan. Så vad är det du vill säga?

"inofficiella" är ju det man vill veta och inte det SVT och TV4 visar. Allt annat är för att lura dig och många andra att tro att USA är där för att skapa demokrati och göra landet bättre. Så vad är det du försöker säga?

USA är där för att sätta till sitt eget styre med egna män på tronen. Handlar inte om demokrati.

Vad ger dig rätt att tycka att dom inte ska tro som de vill? Snälla människa vad är det du säger? Det du anser normalt behöver inte vara normalt för dom. "Gud" vad är det dom lär er i skolan nuförtiden?

Tycker synd om dig att du inte förstår varför BBC skulle visa något sådant. Det är för att lura dig att tro att demokratin är på väg och kvinnor har det "bättre". Det är ingen början! Dom vill ju att du ska stödja det fortsatta kriget! Vilket du verkar göra...

Kött på benen? Vad är det du försöker bevisa?

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Som jag sa i mitt första inlägg: Du har för svårt att förstå. Du ser inte helhetsbilden. Tyvärr lär du inte få den från TV4 eller SVT eller din "svärbror". Sen om du tycker att det gör dig smartare att gå på mig som om jag gjort dig något så visst gör du som du vill. Jag kan ha fel om allt vilket jag poängterat i mina inlägg men du å andra sidan kommer ut som Afghanistan experten nummer 1. Om du är det ber jag om ursäkt annars kan du knipa igen och sluta prata om något som vilken unge som helst på mellanstadiet vet om...

jag förstår inte vilken sida du står på. Svarade på ditt PM, titta på det.

undrar bara:
Vill du att afganistan ska bli ett bättre för afganerna, att de ska kunna uttrycka sig själv utan att bli stenade?

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Och såklart vill inte jag att krig ska uppstå, Men att välja mellan ett inbördeskrig mellan talibaner och olika gurillastyrkor där civila offer skördas och mänsligarättigheter inte finns eller att få bort talibanerna och försöka skapa en framtid för land, men att det kommer att ta sina offer det med.

Valet är inte så lätt, men jag hoppas att ni vill det bästa för afganerna.

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
Utan tvekan, hade kunnat döda för att åka ner dit och stått stolt under den Amerikanska flaggan...men skulle tro att det är att motarbeta målet.

För de flesta börjar dödandet först när de kommit fram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
Utan tvekan, hade kunnat döda för att åka ner dit och stått stolt under den Amerikanska flaggan...men skulle tro att det är att motarbeta målet.

Jag förstår inte hur du tänker när du skriver ett sådant inlägg?
av vad jag kan konstatera så vet du inte mycket om USA. jag var väldigt mycket "go pro america" innan jag fattade vad dom håller på med och dom anser sig själva som någon jävla super nation som går förre alla andra. visst alla amerikaner tänker inte så men det gör majoriteten i mitt tycke.

och det är jäkligt tråkigt att du tycker människorna i det landet du bor i är korkade idioter. som många gör så underskattas sverige som land i vissa sammangang

Permalänk
Hedersmedlem

Då detta är en nyhetstråd så låses den inte men var snälla och följ reglerna och framförallt visa lite respekt för andas åsikter och låt bli personangrepp.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM