Permalänk

Modifiera grafikkort...

HeJ..

Har ett snyggt svart,blått bygge på gång med ett blåsvart MSI P55-GD80. Till detta har jag svarta Corsair Dominator minnen.. ja ni fattar.. blått och svart.. Detta i ett 800D-chassi

Men mitt grafikkort, ett XFX 5870 XT är ju som ni ser under svart och RÖTT (hemska tanke )
Någon som har ideer på hur jag ska modifiera detta? Då de röda delarna är i plast har jag funderat på ngn slags hobbyfärg i electric-blue på ngt sätt.. Fördelar? Nackdelar..

Gäller dock troligen bara OVANSIDAN och UTBLÅSEN.. de röda detaljerna vid fläkten tror jag inte jag pallar att fixa med.. Kommer dessutom pilla bort alla typer av dekaler från kortet..

Help me Sweclockers-forum, you're my only hope....

Ps. Kabelsleeves i blått och svart är på väg Ds.

//QVINTUS

Visa signatur

//Q

Q49 Dark Prime
6700k, Asus MAXIMUS VIII HERO, Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1, Corsair Vengeance LPX 16GB @3000mhz, Samsung 950 PRO 256GB M.2, Samsung 850 EVO 500GB, Fractal Design Define S

Permalänk
Casemod-mästare

antingen tar du fram skruvmejseln och skruvar isär det, antagligen är dom röda plastbitarna "separata" (inte sitter ihop med den andra plasten) och då är det lätt att måla

eller så tar du fram maskerings tejpen...

eller... så köper du nytt (som redan är blått) xD

Permalänk
Medlem

Är det verkligen värt att bli av med garantin för att måla om lite röda detaljer till blåa?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Om pengar inte är så märkvärdigt för dig så kan du göra som Mr 3D berättade, att du skruvar loss kylaren från kortet och sen skruvar loss delarna ur kylaren själv, målar om det röda osv.

Har du däremot inte råd, gör inte det utan försök och improvisera i sådana fall.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

Har en ide att sätta svart eller blåanodiserad aluminium över kortet oxå... Som man lixom fäster i PCI-portens skruv.. typ som Wolverines nyaste bygge..

Visa signatur

//Q

Q49 Dark Prime
6700k, Asus MAXIMUS VIII HERO, Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1, Corsair Vengeance LPX 16GB @3000mhz, Samsung 950 PRO 256GB M.2, Samsung 850 EVO 500GB, Fractal Design Define S

Permalänk

Haha.. märkte att jag varit lite luddig när jag skrivit detta.. Att vara sportnörd när OS visas mitt i natten kan vara lite jobbigt..

Jaj, jag tror ni fattar ungefär vad jag är ute efter... Någon som har en idé för hur jag kan täcka över det röda på kortet? Har verkligen ingen lust att öppna upp hela kortet, utan om det skulle målas så skulle det ske utifrån så att säga..

//Q

Visa signatur

//Q

Q49 Dark Prime
6700k, Asus MAXIMUS VIII HERO, Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1, Corsair Vengeance LPX 16GB @3000mhz, Samsung 950 PRO 256GB M.2, Samsung 850 EVO 500GB, Fractal Design Define S

Permalänk

Du kan ju alltid köpa en ny kylare.

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem

Denna kanske? Svart.
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Eller möjligen denna om du kör enligt principen "style before purpose":
Blå och svart, dock 5850:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=584726

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

hmmm. du kan ju också köpa vattenkylning till det!

Visa signatur

i5 750@ 4.1ghz - ASUS Triton 88 - EVGA P55 FTW - GTX285 SLI - 8GB G.Skill ECO - Corsair Force GT 120GB - 1TB WD Black - 640GB WD Black - 1.5TB WD Green - 2TB WD Green - 500GB WD Cavair - Corsair TX850W - Xonar Essence STX - Corsair 650D -

Permalänk

Ett billigt och enkelt alternativ som INTE skulle paja garantin för dig skulle ju vara att springa till närmsta byggvaruhus och köpa blå el tejp.
Med lite pil så skulle du nog kunna få till det snyggt, och om mot all förmodan du skulle behöva lämna in kortet på ett garanti ärende så kan man ju bara pilla bord tejpen innan man skickar in det.