Kan inte logga in på Gmail

Permalänk
Medlem

Kan inte logga in på Gmail

Skulle bli extremt glad om någon hittade en lösning på mitt problem!

Jag kan inte logga in med på mitt vanliga gmail-konto från min nya dator, men jag kan logga in på ett gammalt som jag använde en gång i tiden (som har samma lösen som mitt nya), jag kan även logga in på mitt vanliga gmail-konto på min gamla dator :-/

Jag har testat att...

- Söka på google efter problemet och lösningen till det.
- Rensa historik, cache m.m.
- Logga ut från min vanliga gmail på min andra dator.
- Skriva inloggningsuppgifterna utan @gmail.com
- Upprepat lösen och användarnamn så att jag inte skrivit fel
- testat med stora och små bokstäver.
- Loggat ut från mitt gamla google-konto.
- Kollat så att det är Svensk tangentbordslayout
- Testat om det fungerar att logga in i IE, vilket det inte gör.

Snälla säg att någon vet hur man gör!?

Permalänk

testat med en annan webbläsare?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Vad händer när du försöker logga in då?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har testat med både IE och Chrome och det är sammma ak på båda :-/

När jag försöker logga in står det att det är fel användarnamn eller lösen, men det är det inte :-/ Har varit med om detta en gång tidigare på en annan dator, men nu är det på min nya laptop och nu måste jag få det att fungera

Jag har varit i kontakt med google, men dem hjälper mig inte... Google är för övrigt omöjliga att få en riktig kontakt med, dem skickar bara "färdiga" svar som inte går att svara på :-/

Permalänk
Medlem

Har du något specieltecken i ditt lösenord? Som t.ex. åäö #& osv.
Börjar fundera på om det isåfall har att göra med tangentbordslayouten. Även om man har svensk tangentbordslayout inställt i operativet så kan man ha en annan inställning per program. Testa isåfall att skriva ditt lösenord i username fältet först för att se att det skrivs ut med rätt tecken.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feral
Jag har testat med både IE och Chrome och det är sammma ak på båda :-/

När jag försöker logga in står det att det är fel användarnamn eller lösen, men det är det inte :-/ Har varit med om detta en gång tidigare på en annan dator, men nu är det på min nya laptop och nu måste jag få det att fungera

Jag har varit i kontakt med google, men dem hjälper mig inte... Google är för övrigt omöjliga att få en riktig kontakt med, dem skickar bara "färdiga" svar som inte går att svara på :-/

Öppna notepad och skriv user/pass där. Kan vara så att du har engelsk tangentbordslayout på dina datorer.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har inga specialtecken i mitt lösen eller namn, men jag testade ändå det ni båda sa och det blir korrekt dvs. enligt det svenska tangentbordet.

Jag har dessutom samma lösen till mitt gamla gmail-konto och där fungerar det...

Så jäkla skumt problem! Jag hade blivit otroligt glad om någon knäckte denna nöten!

Permalänk
Medlem

Re: Kan inte logga in på Gmail

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feral
Skulle bli extremt glad om någon hittade en lösning på mitt problem!

Jag kan inte logga in med på mitt vanliga gmail-konto från min nya dator, men jag kan logga in på ett gammalt som jag använde en gång i tiden, jag kan även logga in på mitt vanliga gmail-konto på min gamla dator :-/

Gör ett textdokument i den datorn du kan logga in med,
kopiera inloggningsuppgifterna från webbläsaren till textdokumentet & spara det.

Lägg textdokumentet på ett USB-minne, flytta det sedan till datorn du vill logga in med
och kopiera in inloggningsuppgifterna i webbläsaren. Kan fungera.

Tänkte ifall copy/paste ser nåt som du inte ser så det blir fel fast det ser rätt ut.

Mvh

Permalänk
Medlem

Ok får ta och testa det du säger Getskägg

Är det någon som har fler idéer under tiden?

Permalänk
Medlem

Jag har nu även provat det getskägg sa, men det fungerade inte heller :-/

Några andra idéer?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter allmänt skumt när man kan logga in på ett gmail-kontot men inte ett annat. Skulle det vara skillnad på gammalt och nytt?

Permalänk
Medlem

Det är väl helt enkelt så att du glömt ditt lösenord?

På din andra dator har du säkert sparat lösenordet och bara klickar dig vidare, sen har du glömt att du ändrat det.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Byt lösenord kanske hjälper.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag har haft problemet på alla datorer trotsa tt det var rätt..

Kolla och rensa cookies för den hemsidan så kanske det funkar, hjälpte mig på MDL's forum..

Permalänk
Medlem

Jocke92:
a detta problem är helt otroligt skumt!

Nioreh83:
Jag har inte glömt lösen då jag testat att logga ut och skriva in namn och lösen igen på min gamla dator.

Heande:
Hur byter man lösen på gmail?

Tcntad:
Jag har redan rensat cookies :-/