Permalänk
Medlem

Självmord i film

Hej!
Håller på med ett litet projekt i skolan.. Jag söker efter filmer där någon begår självmord. Jag söker inte filmer där det är ett "lungt och harmoniskt" självmord som typ wristcutters eller The Rules of Attraction. Jag söker scener där självmordet snarare är kaosartat. Typ som full metal jacket
Tips?

Permalänk
Medlem

Kolla spoilers på egen risk.

PI

Dold text

The Deer Hunter

Dold text

Letters from Iwo Jima

Dold text

Speciellt den sista.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Letters from Iwo Jima

Dold text
Permalänk
Medlem

Okay, thanks.
Behöver inte alls vara krigsfilmer. Det är dramatiskt självmord som är viktigast. Tänk typ random emokid gråter sig till döds medan den skär sig lite...?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jag söker inte filmer där det är ett "lungt och harmoniskt" självmord som typ wristcutters eller The Rules of Attraction. Jag söker scener där självmordet snarare är kaosartat. Typ som full metal jacket
Tips?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Okay, thanks.
Behöver inte alls vara krigsfilmer. Det är dramatiskt självmord som är viktigast. Tänk typ random emokid gråter sig till döds medan den skär sig lite...?

du motsäger dig inte så lite bara, skall det vara våldsamt eller skall det vara rosa och fluffigt?

/Daniel

Permalänk

Lilja4ever va väl lite kaos om jag inte minns fel?

Permalänk
Medlem

Inte helt med på vilken typ av självmord du tänker på, men här har du några som poppade upp i huvudet:

Ken Park
In Bruges
Oldboy
The Mist (

tänker på slutscenen, så det är ju inte riktigt självmord, utan att dom snarare frivilligt låter sig skjutas

Dold text

)

Permalänk

The Shawshank Redemption, om du händelsevis skulle ha missat den... är väl under dramatiska omständigheter iaf

Permalänk

Klass 2007, ja ni har väl hört talas om skolmassakrerna. Detta är en sådan film, där man först får se några grabbar mobbas.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

The bridge
Fast det är ju förvisso en dokumentär om alla som hoppar från golden gate bron. Men den är riktigt otäck, speciellt då de har filmat alla som hoppat under ett års tid.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Vågar man fråga varför? Lustigt skolprojekt, berätta mer.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

He's gonna do an hero! D: O:

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ett dramatiskt självmord av rang har du ju i Seven Pounds! Fy vilken hemsk film...