Opera 10.5 når betastadiet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Peacekeeper

Opera 10.50 Beta (Build 3248): 4505 Points
Chrome 4.0.249.89: 4400 Points

Fick liknande resultat, fast var lite större skillnad mellan dom..

Funderar starkt och byta ifrån Chrome på min PC till Opera..

Men Safari är kvar på Macen

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Jag gillar 10.5 skarpt. En del frågor:

Kan man på något sätt få den egna verktygsraden att hamna under adressbaren?

Finns det något satt att ta bort sökrutan till höger om adressbaren så att det ser ut som google Chrome?

Kan man binda hotkeys till länkar? T ex trycker jag på tangenten y så öppnas youtube.com i ny tabb.

Varför flyttas den länk man har i sin egna verktygsrad längst till vänster när man klickar på den?

EDIT: Hittat en bugg, när man hovarar i taskbaren och vill stänga av en tabb med scrollen, så försvinner inte rutan i taskbaren men tabben försvinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av artiq
Jag gillar 10.5 skarpt. En del frågor:

Kan man på något sätt få den egna verktygsraden att hamna under adressbaren?

Finns det något satt att ta bort sökrutan till höger om adressbaren så att det ser ut som google Chrome?

Kan man binda hotkeys till länkar? T ex trycker jag på tangenten y så öppnas youtube.com i ny tabb.

Varför flyttas den länk man har i sin egna verktygsrad längst till vänster när man klickar på den?

EDIT: Hittat en bugg, när man hovarar i taskbaren och vill stänga av en tabb med scrollen, så försvinner inte rutan i taskbaren men tabben försvinner.

Du kan inte flytta bars, men du kan flytta innehållet. http://nontroppo.org/-/media/mainbar.htm

Högerklicka, appearance och remove. Använd tex g mellanslag i adressfältet för att söka.

Vet ej, googla.

Du syftar på personal bar? Själv använder jag den inte då det mesta jag vill komma åt snabbt finns i speed dial eller så har jag de som sparade bokmärken och kan skriva lite i adressfältet för att snabbt få fram den.

Det är trots allt en beta :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av artiq
Jag gillar 10.5 skarpt. En del frågor:

Kan man på något sätt få den egna verktygsraden att hamna under adressbaren?

Finns det något satt att ta bort sökrutan till höger om adressbaren så att det ser ut som google Chrome?

Kan man binda hotkeys till länkar? T ex trycker jag på tangenten y så öppnas youtube.com i ny tabb.

Varför flyttas den länk man har i sin egna verktygsrad längst till vänster när man klickar på den?

EDIT: Hittat en bugg, när man hovarar i taskbaren och vill stänga av en tabb med scrollen, så försvinner inte rutan i taskbaren men tabben försvinner.

Använd Navigation Bar istället för Personal Bar. Högerklicka -> Customize -> Remove From Toolbar för att ta bort knapparna. Sen kan du dra bokmärken dit.

Högerklicka -> Customize -> Remove From Toolbar på sökrutan så försvinner den. Sen kan du söka precis som i Chrome (du behöver inte skriva g eller någon annan hotkey innan).

EDIT: Opera Menu -> Settings -> Preferences... -> Gå till fliken Advanced -> Shortcuts -> Välj Opera Standard i Keyboard setup -> Duplicate -> Markera kopian -> Edit -> Markera Application -> New -> Skriv, till exempel: "y ctrl shift" (i första fältet, utan citat) -> I andra fältet, skriv: Open URL in new page, "http://www.youtube.com/" (med citat).

Hoppas du förstog allting

EDIT2: Själv använder jag panelen (tryck F4 så visas den till vänster) för att nå mina bokmärken snabbt då jag inte vill att någon extra rad ska ta plats på skärmen hela tiden.

Permalänk
Medlem

Går fortare med egen verktygsrad eftersom jag inte bheöver öppna upp en ny tabb sen klicka på länken utan kan klicka med ett klick. En liten sak men ändå bekvämare=). Den där tutorialen funkar inte för Opera 10.5 tror jag. Jag lyckades inte ta bort ngn knapp alls.

Japp, det är en beta. Därför är det bra att man hittar buggar. Någon som har orken kanske ville rapportera buggen med=P

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som tycker Opera Unite är väldigt smidigt när man vill dela filer, musik och bilder? Synd att musikspelaren bara funkar korrekt i Opera och inte i andra webbläsare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av artiq
Går fortare med egen verktygsrad eftersom jag inte bheöver öppna upp en ny tabb sen klicka på länken utan kan klicka med ett klick. En liten sak men ändå bekvämare=). Den där tutorialen funkar inte för Opera 10.5 tror jag. Jag lyckades inte ta bort ngn knapp alls.

Japp, det är en beta. Därför är det bra att man hittar buggar. Någon som har orken kanske ville rapportera buggen med=P

Så?

Du kan bara dra dit länkar då du är i appearance menyn. Bara att högerklicka på det du vill ta bort för att få bor det.

Sidor du har i speed dial är bindande till ctrl 1-9. Själv skriver jag direkt i adressfältet eller öppnar bookmarks med f4 lite snabbt om det är nån sida som jag inte har i speed dial jag ska in på

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Hur lyckades du att få Bookmarks/Downloads/History ikonerna att vara högst upp och inte på vänster sida?

EDIT: Never mind. Lyckades göra det, visste inte att man kunda byta plats på den.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av artiq
Någon annan än jag som tycker Opera Unite är väldigt smidigt när man vill dela filer, musik och bilder? Synd att musikspelaren bara funkar korrekt i Opera och inte i andra webbläsare.

Jag har inte provat men det jag sett på nätet såg rätt intressant ut.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man stänger av så att alla tabs inte visas i taskbaren? Så jag bara har en applikation av Opera i taskbaren.

Permalänk
Medlem

Nya versioner så gott som dagligen http://my.opera.com/desktopteam/blog/

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av artiq
Någon som vet hur man stänger av så att alla tabs inte visas i taskbaren? Så jag bara har en applikation av Opera i taskbaren.

  • Skriv opera:config som adress och sedan tryck Enter

  • Sök efter taskbar

  • Bocka av "Use Windows 7 Taskbar Thumbnails"

  • Klicka på Spara och starta om Opera

Tyvärr så kan man inte se förhandsvisning på alla flikar när man håller musen över Opera ikonen när man har stängt av det.

Permalänk
Medlem

Tack!

Tyvärr krashade Opera hela tiden när jag hade det avslaget.