Nvidia gör "stort avslöjande" på måndag

Permalänk
Melding Plague

Nvidia gör "stort avslöjande" på måndag

På Nvidias officiella Twitter meddelar företaget att någonting stort är på gång. Kan det vara Geforce GTX 470 och 480 som avslöjas på måndag?

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tror heller inte på GTX 470 eller 480.. men man vet aldrig

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Haha, nvidia..."rename is the game".

Permalänk
Avstängd

Kanske ett chipset som inte drar 5000 watt

Har ju yrats om att de kanske skulle ge sig in i processorbranschen. Papperslansering av en processor kanske?

Permalänk
Medlem

Stort avslöjande, näe bara ännu mer PR skit från dem säkert, som samtliga tidigare "här är GF100!"

Permalänk
Medlem

Kanske har dom insett att Fermi är död och att dom faktiskt säger att den inte kommer.

Eller Fermi nyckelringar i väntan på den riktiga...

Men mest troligt är väl den vanliga vi är bäst och hålla ett kort i handen och säga att den här slår allt ni kan drömma om....

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Det stora avslöjandet är kanske att 200 serien bytt namn till 400 serien och släpps inom kort.
Efter alla liknande namnbyten och "vargen kommer" ropande om att deras nya kort snart är här och falska kort så tycker jag de gjort sig förtjänta av sådana sarkasmer..

Men sen finns det ju alltid en minimal chans att de verkligen har något revolutionerande att berätta. Kanske någon ny teknik som på allvar krossar allt som finns tillgängligt nu.

Vem säger förresten att det var något posiitivt de skulle avslöja ?
Kanske handlar det om att de till slut lagt ner utvecklingen av Fermi eftersom de ändå verkar dra in så mycket pengar utan det ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Inaktiv

"Big announcement! GT310 IS Fermi."

Ska bli intressant att se om de faktiskt kommer med något eller om det är lika stort hypande inför deras otroligt stora och viktiga avslöjanden som innan, där man efteråt mest undrade om man somnat under presentationen och missat något.

Nåja, måndag är det. Förhoppningsvis kommer det något vettigt denna gång iallafall.

Permalänk

Här kommer lanseringen av 350 gtx+ ny revision och mjukvaruemulering vad Direect x 10.1 kortet hette tidigare 250 gt före det 9800 gtx+ före det 9800 gtx och före det hette kortet 8800 gtx Men misströsta inte kortet kommer med nya funktioner som sagt!

Permalänk
Medlem

Hoppas de är.. "förseningens egentliga anledning var att stora värmeproblem tvingade fram 32nm". ;P

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsann
Hoppas de är.. "förseningens egentliga anledning var att stora värmeproblem tvingade fram 32nm". ;P

"Korten kommer om ett halvår. Håll ut, våra produkter är så mycket bättre då vi blandannat har PhysX!"

Permalänk
Avstängd

hehe på alla kommentarer verkar det som alla ATi fanbois börjar bli nervösa LOL

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Jag gissar på att det är SuperSled programmet som kommer ut

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk

"Sneak peek", och "brilliant DX11 graphics are just the beginning" säger mig att det är nån funktion som avslöjas, nån feature alltså.
En liten mini grej alltså, ingen big deal.
Eller kanske möjligen lanserar de mer info om korten, alla specs, lite fler benchmarks etc.

Permalänk
Medlem

Sjukt roligt med dessa kommentarer, hahaha. Sen om ett halvår när Nvidia släpper någon bra serie så blir det samma sak fast åt andra hållet.

Permalänk
Medlem

Min gissning är att Nvidia släpper PhysX-tyglarna och kommer att erbjuda GPU-accelererad fysik även på AMD/ATI-kort.

(lika bra att chansa lite när man gissar)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
hehe på alla kommentarer verkar det som alla ATi fanbois börjar bli nervösa LOL

Tänk om det här inte är fanboisen? Tänk om det här är desillusionerat datorintresserat folk utan fanboytendenser?

Luften är tjock av sarkasm nära dFermi nuförtiden.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Säkert någon ny CUDA rutin som enligt Nvidia gör DirectX 11 meningslöst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Min gissning är att Nvidia släpper PhysX-tyglarna och kommer att erbjuda GPU-accelererad fysik även på AMD/ATI-kort.

(lika bra att chansa lite när man gissar)

Kanske sent men det hade verkligen uppskattats. Det hade varit ett sätt att rädda livet på det självdöende physx, vilket det är värt.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Casemod-mästare

jag skulle gissa på att dom kommer med frekvenser eller lanserings datum på GF100

Permalänk
Medlem

Detta börjar bli patetiskt från nVidias sida.

Antigen lansera korten eller shut the *uck up.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Sjukt roligt med dessa kommentarer, hahaha. Sen om ett halvår när Nvidia släpper någon bra serie så blir det samma sak fast åt andra hållet.

Om du läser så är det både Nvidia och ATI-ägare som drar sarkastiska kommentarer om Fermi Dom har dragit ut på det för länge för att man ska kunna ta deras uttalanden seriöst..

Jag tror att alla hoppas på en bra serie ifrån Nvidia för man vill ju ha bra prestanda om man är klok, inte fina klisterlapper eller ett märke. När jag köper något så köper jag det som är bäst

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk
Medlem

Om dem inte tar ati i pris/prestanda är det inte mkt att triumfiera.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Min gissning är att Nvidia släpper PhysX-tyglarna och kommer att erbjuda GPU-accelererad fysik även på AMD/ATI-kort.

(lika bra att chansa lite när man gissar)

Det hade ju faktiskt varit något väldigt bra, men eftersom de återanvänder "are you ready" från FX5800-lanseringen känns det ju lite olustigt: http://www.nvidia.com/page/fx_5800.html
Klicka bara på videolänken nere till höger på sidan och njut!

Edit: Det är måste påpekas att nVidia har haft som vana att skriva direkta lögner. Läs bara de 3 "key features" som de listade för FX5800. Samtliga tre beskrivningar är exakt vad kortet INTE var. Det hade betydligt sämre bildkvalite än 9700pro. AAn var visserligen SSAA, men därför helt oanvändbar eftersom kortet var för långsamt, mao inte snabbaste AAn utan tvärtom.

"With advanced vertex and pixel shader capabilities, stunning and complex special effects are possible". Just pixelshading var helt kaputt och icke användbar annat än i gammal DX8, och det var allt annat än "stunning". Först iom DX9 blev det riktigt ok, vilket visas av att många spel fortfarande kör detta och det ser helt ok ut.

Vi får hoppas att detta INTE upprepas med GF100. Den usla bildkvaliteten i många spel med FX-serien berodde på att de tvingades fuska i drivrutinerna för att hänga med 9700pro.
Är inte GF100 tillräckligt snabbt kan vad som helst hända igen.

Läs inledningen av denna artikeln: http://techreport.com/articles.x/4966
Alltid bra med lite historia. Förväntningarna var skyhöga då, liksom nu. Varför inte förkovra oss lite medan vi väntar på GF100?:)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Jag tror stenhårt på lansering av "fermi 2 new and improved, the way it`s ment to be delayed"

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Avstängd

Ska dom säga att det är ett grafikkort xD

*Väntar otåligt* VILL HA EN FERMI! Eller ska man säga ett Fermi?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd

Då kommer väl avslöjandet att utvecklarna hoppar över Fermi för att det kommer ett DX12-kort i slutet av 2012 ist. med trippla GPUer *Ironisk*
Skämt åt sido, ville mest bara nämna att det för min del inte spelar någon roll så länge jag har DX11 stödet.
Hade förhoppningar men dem har försvunnit för min del, hoppas nästa lansering håller release-datumet åtminstone.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem

De kommer tillkännage att Fermi kommer bundlat med Duke Nukem Forever

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Ska dom säga att det är ett grafikkort xD

*Väntar otåligt* VILL HA EN FERMI! Eller ska man säga ett Fermi?

Fermi är endast vad den bakomliggande arkitekturen kallas. Spelchippen ska ju kallas GF100 och uppåt, vilket sedan ska bli kort såsom GTX480 osv. Men detta visste du väl iofs redan?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
hehe på alla kommentarer verkar det som alla ATi fanbois börjar bli nervösa LOL

Eller hårdvaruentusiaster som är trötta på nVidias namnbyten på kort och papperslanseringar och hype över något som inte existerar än. Det är allt dem gör atm, hypar upp sitt kort. Släpp det för i (!"¤%#?".