Permalänk
Medlem

Finns mitt ICQ-nummer kvar?

Hejsan!

Jag använde ICQ väldigt flitigt under 90-talet, men sen gick alla över till MSN Messenger och så även jag.

Men ICQ finns ju kvar, finns mitt nummer också kvar någonstans?

Jag hade ju ett kort nummer vilket var lite status för 10 år sedan så det vore kul om det gick att använda igen.

Kommer dock inte ihåg varken användarnamnet eller lösenordet och det verkar inte räcka med emailadressen på ICQs hemsida för att få tillbaka nummret.

Någon som har koll?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk

det ska finnas kvar, säker på att det inte går med emailen?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

testa sök efter vän

edit: hittar inte min någonmer iallafall. du kan ju fråga någon som använder sin icq vad du har för nr

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Redan i slutet på 90 talet hörde jag talas om att man rensade oaktiva nr lite ibland så det händer nog fortfarande ;).

Permalänk

bara jag som får rysningar av det där pahoo ljudet...

Liksom farsan trodde seriöst att det var katten som lät i 3 år.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Mitt nummer finns då kvar.. Minns fortfarande mitt ICQnr trots att jag inte använt det på 10år kanske?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Nä, det är ju det (pahoo ljudet) som man kommer ihåg, minns att min mor funderade länge på vad det kunde vara.

Var rädd för att det var bortrensat. Hemskt trist. Känner inte direkt något behov av att skaffa ett nytt nummer.

Har för mig att jag slutade använda ICQ när de tog bort snabbkommandot alt-s för sänd, det var då hemskt irreterande. Känns som en petitess idag.

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dava
Nä, det är ju det (pahoo ljudet) som man kommer ihåg, minns att min mor funderade länge på vad det kunde vara.

Var rädd för att det var bortrensat. Hemskt trist. Känner inte direkt något behov av att skaffa ett nytt nummer.

Har för mig att jag slutade använda ICQ när de tog bort snabbkommandot alt-s för sänd, det var då hemskt irreterande. Känns som en petitess idag.

Control+enter gick ju alltid

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha! Tider det!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

oj icq, vilken tillbakablick,
kommer ihåg keystrokeljudet och massa Uh Oh!'ande

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=6iCPIUGnHQ8

Brings back some old good memories.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Mitt ICQ aer fortfarande kvar, har inte anvaent det paa en maanad dock. Tror inte de tar bort nummer det aer vael bara en hoax foer att faa folk att skicka kedjemeddelanden.

Permalänk
Medlem

Mitt nummer fanns kvar. Hade inte använt det på flera år så numren verkar vara kvar allafall.

Permalänk
Medlem

Hmm mitt verkar finnas kvar med. Och det var några år sen jag använde det sist!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Mitt finns kvar, använder det dagligen.

Ska vi tävla i vem som har minst? Omvänd kukmätartävling?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Jag har inte kvar mitt 5 siffriga nummer men jag använder ICQ fortfarande tillsammans med msn i adium. 8 siffror nu btw.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
http://www.youtube.com/watch?v=6iCPIUGnHQ8

Brings back some old good memories.

http://www.youtube.com/watch?v=c73oF7K9OV0

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

mitt fungerade rätt sjukt att man fortfarande kan det utantill, har säkert inte används på 5 år.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Haha jag har inte använt mitt på 8-10 år och kommer fortfarande ihåg det, ibland blir man imponerad av hjärnan.

Permalänk
Medlem

Ja, jag kände samma sak för ett par år sedan när jag skulle pröva det igen och det bara satt där, som ristat. Tänk all annan nästintill världelös information som ligger och skvalpar där.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Har inte använt ICQ på 4 - 5 år eller så... men jag letade reda på mitt gamla nummer. Hela 8 siffror

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Hedersmedlem

mitt nummer finns nog kvar, men lösenordet minns jag ej.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Jag använder mitt fortfarande Nu har dom ju även slått ihop ICQ med AIM så man kan pratar med AIM-folk med. Fast AIM var ju aldrig direkt poppis här.