Hjälp mig tyda detta är ni snälla..

Permalänk
Medlem

Hjälp mig tyda detta är ni snälla..

känner mig lite dum som lägger upp det här, men jag vill vara helt säker på vad det betyder.. är väl lite trög eller nåt ^^

börjar med att dra storyn då. Jag tecknade ett abb hos Halebop, som kostar 59kr för abbet inkl 3000SMS/mån, 59kr för "surf bas" med obegränsad datatrafik (vid 500mb sänks hastigheten dock), plus det jag betalar för iPhonen. med en gång märker jag att "saldokontroll" inte fungerar.. nehe, kontaktar kundtjänst, tekniskt fel fick jag till svar. sen när jag fick hem fakturan står det inte ett smack om surfbasen ? kontaktar kundtjänst igen, oj då, vi har glömt lägga in det, men jag åtgärdar det nu fick jag som svar. och nu idag, när dom fått ordning på saldokontrollen fick jag besked om att jag förbrukat 350kr drygt! med andra ord blev jag debiterad för den surf jag använt innan dom slog på min "frisurf" som jag tecknat från allra försa början..

läs själva de jag mailat och fått som svar, och säg vad ni tror. kommer jag få betala för det jag surfat? isf blir jag fan förbannad!

"Hej! Du finner ditt svar från Halebops kundtjänst nedan.

Du kan inte svara på detta e-postmeddelande utan får gå in på http://www.halebop.se under Support / Kontakta Kundtjänst för att ställa ytterligare frågor.

Ditt svar:2010-02-18 14:58:26

Hej Tommie Ursäkta detta! Ditt saldo hänger ihop med att tjänsten Surf bas inte aktiverades rätt. Det har redan blivit krediterat och du kommer kunna se detta på din nästa faktura. Kan se att ca 310kr av saldot är surf som nu blivit krediterat.

Välkommen åter
Hälsningar
EmmaHalebop kundtjänst
----------------

Tidigare:2010-02-18 14:52:02

hej, när jag slår *101# står det att jag gjort av med 356.86kr, vad ska det betyda? hänger det ihop med att ni inte la in "surfen" i tid utan jag var tvungen att påminna er? jag har absolut INTE ringt för denna summan!"

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Du har fått 310kr krediterat, alltså återbetalat, på nästa faktura.

Permalänk
Medlem

okej, så fakturan kanske exempelvis hamnar på 500, men 310 dras automatiskt bort så jag bara betalar 190kr ? är detta korrekt uppfattat?

vill nämligen inte ligga ute med några pengar av principskäl. inte för att jag inte har pengarna

tack för att du tog din tid att läsa igenom allting. jättesnällt

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Du kommer att få betala fakturan som den ser ut nu. Nästa månads faktura kommer att vara på ett lägre belopp eftersom de har dragit av 310 kr.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

jag har inte fakturerats ännu som tur är.. och om dom nu fakturerar mig kommer jag klaga högljutt.. jag tänker inte "låna ut" mina pengar till dom på grund av deras misstag..

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
jag har inte fakturerats ännu som tur är.. och om dom nu fakturerar mig kommer jag klaga högljutt.. jag tänker inte "låna ut" mina pengar till dom på grund av deras misstag..

Men sluta nu, slappna av och väx upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vatra
Men sluta nu, slappna av och väx upp.

Jag förstår honom om han inte vill låna ut sina pengar i en månad när de uppenbart gjort fel. Nu kommer det förhoppningsvis inte bli så eftersom de verkar ha koll på att det är deras misstag.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Hmm skaffa nyss också detta abonemang och visste inte om detta nummer man kunde slå för att kolla och jag måste ha fått samma fel för det står att jag förbrukat 72kr och jag har bara hunnit ringa ett samtal på 1 minut.

Så jag maila dom och dom kunde inte änns titta på det för änn för att det inte hadde fakturerats ännu, kul då vill man ju inte använda surf tills man fått sin faktura det suger ju.

mailet:

Hej!

Du finner ditt svar från Halebops kundtjänst nedan. Du kan inte svara på detta e-postmeddelande utan får gå in på http://www.halebop.se under Support / Kontakta Kundtjänst för att ställa ytterligare frågor.

Ditt svar:
2010-02-21 11:36:28
Hej Joakim

Vi kan se att du har Surf Bas och bör därför inte debiteras för surf.
Tyvärr har vi ingen möjlighet att kontrollera din förbrukning nu, då det är ofakturerat.
Du får återkomma till oss när du har fått din faktura om du anser att du har blivit felaktigt debiterad, så skall vi hjälpa dig.

Välkommen åter
Hälsningar
Sofia
Halebop kundtjänst
----------------

Tidigare:
2010-02-21 11:35:18
Hej!

Slog *101# på min mobil förut och har ringt kanske typ 1 eller 2 samtal korta och det står att jag förbrukat 72kr det kan inte stämma jag kolla detta efter att jag såg en post på ett forum om fel debitering från er gällande fri surf. Så nu undrar jag om jag fått samma fel och ni debiterat mig för surf som igentligen skulle vara gratis?

Jag hadde velat få ett bättre svar.