USB-minne med "obegränsat lagringsutrymme"

Permalänk
Melding Plague

USB-minne med "obegränsat lagringsutrymme"

Gränslöst med utrymme på en USB-sticka, det lovar Infinitec möjliggöra med Infinite USB Memory.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ett pris på ca 500 SEK är jag köper ett, kanske...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Jag kan se var dessa kan vara bra (med stängda begränsade system) men i mitt hem är de ganska värdlöst för jag har endå tillgång till min filserver överallt där jag skulle kunna tänka mig att vilja ha tillgång.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Inaktiv

Intressant lösning.

Permalänk

Smart.. Dock hur snabbt kommer detta vara? känns som att det inte är så optimalt att skicka stora filer

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kul att de visar stickan ihop med xbox360 och PS3 som båda har nätverksanslutning vilket medför att stickan inte behövs för att streama från en dator i nätverket.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk
Medlem

Grejen med den här är väl att du kan spara saker från konsolen på nätverket och slipper spara det på den begränsande hårddisken som sitter i. Att ha den för att strömma film är ju väldigt dumt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
ett pris på ca 500 SEK är jag köper ett, kanske...

Engadget skriver "... a sub-$150 price tag". Kan ju betyda vad som helst, men antagligen blir det väl runt tusenlappen då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rSon
Grejen med den här är väl att du kan spara saker från konsolen på nätverket och slipper spara det på den begränsande hårddisken som sitter i. Att ha den för att strömma film är ju väldigt dumt.

Just därför är det ganska korkat att visa den tillsammans med PS3 och 360...

Den kunde ha varit jäkligt användbar på ett softmoddat Wii, dock, OM den haft eget utrymme.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Jag kan se var dessa kan vara bra (med stängda begränsade system)...*

Instämmer. Men denna är också rätt så begränsad om jag förstår rätt. Lär antagligen fungera X antal meter ifrån den trådlösa routern som huvud datorn är kopplad mot.

Enda användningen jag kan komma på då är till TVn i mitt föräldrar-hem. Och där gör den inte någon större nytta.

Visa signatur
Permalänk

sen när hade datorn obegränsat utrymme då.

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
sen när hade datorn obegränsat utrymme då.

sen du slutade köpa diskar till den.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Undrar om den kör Linux.

Min kamrats fjärrkontroll gjorde det i alla fall.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig en del fula och roliga användningsområden men det beror ju på hastighet och hår långt avståndet är.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Smart.. Dock hur snabbt kommer detta vara? känns som att det inte är så optimalt att skicka stora filer

Nä det stämmer, och det är inte direkt optimalt att skicka filer via usb 2.0 heller då man kan få en praktisk hastighet på så lite som 10mb/sekund. Med största sannolikhet handlar det dock om att streama filerna från datorn.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.