Mitt moderkort har fastnat hos pixmania - vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Mitt moderkort har fastnat hos pixmania - vad ska jag göra?

Tjena, jag har för ett tag sedan skickat in mitt moderkort på lagning hos pixmania.
Produkten blev registrerad och mottagen av pixmania den 26 januari, och jag har fortfarande inte hört ett piss av dem! Nu undrar jag vad ni rekommenderar att jag ska göra, hur kan jag göra för att fixa till allt.
Har varit utan min käre gamer ganska länge nu faktiskt, håller på att döö här

Enligt pixmania så har dem 21 arbetsdagar på dig att avsluta ärendet, allstå antingen ersätta med nytt eller reparera produkten. Den tiden har ju gått ut som ni kanske inser, och nu vill jag jaga dem så hårt jag kan!
Alla era tips och erfarenheter är varmt välkomna, jag är totalt tom i huved.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Vad sägs om den überdumma tanken att kontakta pixmania och påpeka att deras tid gått ut?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Vad sägs om den überdumma tanken att kontakta pixmania och påpeka att deras tid gått ut?

'

+1 via telefon.

Permalänk
Medlem

21 arbetsdagar från den 26/1 blir inte det på tisdag i nästa vecka?

Permalänk
Avstängd

Det smartaste är ju kanske att ta kontakt med dom och se vad dom säger, för jag kan lova att ingen här kan säga vad dom gör med ditt moderkort nu eller vad det är som gör att det tar sådan lång tid!

Så jag tycker att du ska ringa dom direkt på Måndag för att se vad dom säger..

MVH

Permalänk
Medlem

OMFG hur dum tror ni egentligen att jag r......... det är ju självklart att jag redan har rignt ett x antal gånger till dem, men jag får aldrig något konkret svar.. utan de säger bara "ditt moderkort är inskickat till tillverkaren" alltså i mitt fall Asus då... det är just detta som gör mig galen.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

well 2 bad 4 u then....

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk
Medlem

Första misstaget var ju att beställa från Pixmania... Men ja, ring dit och stå på dig, annars kontakta ARN när deras tid gått ut.

Permalänk
Medlem

ARN är meningslöst då pixshit sitter i frankrike och struntar fullständigt i svenska lagar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infexis
OMFG hur dum tror ni egentligen att jag r......... det är ju självklart att jag redan har rignt ett x antal gånger till dem, men jag får aldrig något konkret svar.. utan de säger bara "ditt moderkort är inskickat till tillverkaren" alltså i mitt fall Asus då... det är just detta som gör mig galen.

Skriv bättre inlägg till att börja med så slipper du och vi sådana här missförstånd.

men med andra ord menar pix att det är asus som segar?

Permalänk
Medlem

aa det är så jag uppfattar det, de har inte sagt det själva men allt pekar på det :/

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Hedersmedlem

den 24 februari har det gått 21 arbetsdagar. Så du får ta och vänta lite till innan du kan ställa krav på dem.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Alltså om dom har skickat det till Tillverkaren så finns det ju absolut inget som du kan göra, då det är ASUS som har kortet nu och vad jag har hört så funkar inte den supporten så bra, har aldrig haft med dom att göra själv så jag vet ju inte..

Det enda du kan göra nu är att vänta på att ASUS ska bli klara med kortet!

MVH

Permalänk
Medlem

Det spelar noll och ingen roll vart Pixmania valt att skicka kortet, det är Pixmania som har ett avtal med TS och är skyldiga att hålla en skälig servicetid.
Nu är dock Pixmania ett redigt skitföretag så förvänta dig inte särskilt myclet. Som redan sagts har dessutom de 21 arbetsdagarna ännu inte passerat.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Pixmania har billiga produkter med SÄMST garanti avtal ?

Blev så jäkla lack när dem köpte upp webhallen... har gjort webhallen till en värdelös butik...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
Det spelar noll och ingen roll vart Pixmania valt att skicka kortet, det är Pixmania som har ett avtal med TS och är skyldiga att hålla en skälig servicetid.
Nu är dock Pixmania ett redigt skitföretag så förvänta dig inte särskilt myclet. Som redan sagts har dessutom de 21 arbetsdagarna ännu inte passerat.

Ja dom har ju ett Avtal med TS, men dom har ju skickat det till ASUS och jag tror itne att ASUS har ett avtal med TS, så han kan få vänta ett bra tag, PixMania har riktigt bra priser på visa produkter men en sketen Support...

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InluZion
Ja dom har ju ett Avtal med TS, men dom har ju skickat det till ASUS och jag tror itne att ASUS har ett avtal med TS, så han kan få vänta ett bra tag, PixMania har riktigt bra priser på visa produkter men en sketen Support...

MVH

Dom kan skicka kortet till min mormor om dom vill, har de ett avtal att ärendet ska vara avslutat efter X dagar så är det ju så?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniron
Dom kan skicka kortet till min mormor om dom vill, har de ett avtal att ärendet ska vara avslutat efter X dagar så är det ju så?

Jag håller med dig fullständigt... men ska vänta tills på nästa vecka så då får jag väl se vad som händer.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniron
Dom kan skicka kortet till min mormor om dom vill, har de ett avtal att ärendet ska vara avslutat efter X dagar så är det ju så?

De har ju inte brutit sitt avtal än.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av overheated
Pixmania har billiga produkter med SÄMST garanti avtal ?

Blev så jäkla lack när dem köpte upp webhallen... har gjort webhallen till en värdelös butik...

På vilket sätt då och vilken butik?

Tycker webhallen på sveavägen, stockholm är riktigt fin.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
På vilket sätt då och vilken butik?

Tycker webhallen på sveavägen, stockholm är riktigt fin.

Svaret står i den inlägget du quota.. men en hint = Pixmania gjorde webhallen sämre med garantierna, inget om butikens utseende nämns heller så det måste fortfarande handla om garantierna.

Och om man inte har bott i en grotta så är det omöjligt att missa deras dåliga garanti hantering (RMA)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ARN är meningslöst då pixshit sitter i frankrike och struntar fullständigt i svenska lagar..

Svensk lag torde vara tillämplig på försäljningen på pixmania.se, men det innebär ju inte att det franska bolaget mer än något svenskt bolag behöver bry sig om en icke-bindande rekommendation från ARN.

Permalänk
Medlem

Fått tillbaka moderkortet än?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White