Permalänk
Melding Plague

Google blir elbolag

Sökmotorjätten Google expanderar på nytt, denna gång genom att ge sig in på elmarknaden i USA.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Plz....

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Bra initiativ !
Bara hoppas att dom är så goda som de säger sig vara, för jag gillar Googles produkter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snacka om att Google har stora planer.
Lyckas dom göra "Grön" el i usa får man väl bara tacka och bocka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
Bra initiativ !
Bara hoppas att dom är så goda som de säger sig vara, för jag gillar Googles produkter.

Jag håller verkligen med. "Do no evil"

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli lite orolig för Google, de expanderar ju åt alla tänkbara håll hur fort som helst. "Do no evil" indeed, de kan ju ta över planeten om några år...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Jag börjar bli lite orolig för Google, de expanderar ju åt alla tänkbara håll hur fort som helst. "Do no evil" indeed, ta kan ju ta över planeten om några år...

/word

Nästan så man börjar fundera om det inte finns några baktankar hos dom...

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem

United States of Google

Visa signatur

ASUS Rampage II Gene | i7 920 @ 3.8Ghz | 6Gb DDR3 1600Mhz | GF260GTX |

Permalänk
Medlem

Amerikansk energi har historiskt sett varit en väldigt lukrativ bransch om man spelar sina kort rätt. Ett litet uppsving i googles "world domination" aktier är aldrig fel.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Avstängd

Som sagt tidigare, bra initiativ av de!

Visa signatur

Mmmarabou

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Jag börjar bli lite orolig för Google, de expanderar ju åt alla tänkbara håll hur fort som helst. "Do no evil" indeed, de kan ju ta över planeten om några år...

Min första tanke när jag läste rubriken.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Hedersmedlem

Inte förvånad. Har i många år sagt att google kommer dominera världen inom 50år ;), ett till steg i den riktningen bara.

Permalänk

första jag tänkte när jag läste rubriken var väll "umbrella"....

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Udda drag från ett IT företag kan jag tycka men samtidigt bra att det satsas på miljövänlig el. Ofta vill företag ha avkastning direkt och har inga långsiktiga planer, allt skall ske direkt eller så får det vara, så jag tycker det är bra att det satsas på miljön. Frågan är bara vad baktanken är, dock så har google många serverhallar som slukar ström. De kanske vill sälja moln tjänster och säga att det är miljövänligt ^^

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Hedersmedlem

Vad väntar härnäst? Att Google ska ge sig in i husbranschen? Nej men Google vill väl att världen ska vara grön eftersom vi kommer kräva mer och mer el i framtiden.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endosavian
första jag tänkte när jag läste rubriken var väll "umbrella"....

+1

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endosavian
första jag tänkte när jag läste rubriken var väll "umbrella"....

Dagen Google börjar med mutationer tänker jag gå över till Bing istället.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Dagen Google börjar med mutationer tänker jag gå över till Bing istället.

Jo men typ. Om Google kommer med ett vaccin för AIDS så blir det väl som i Legend.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Inaktiv

Jag har förvisso inte läst nyheten, eftersom SweC av någon anledning inte tycker att jag ska få läsa nyheter längre, men...

... Egentligen, hur stort är Google som företag? Det handlar i mångt och mycket om att de har väldigt mycket publicitet i mjukvarukretsar, men om man jämför med till exempel GE är Google fortfarande ett företag som inte har särskilt många marknadsområden under sig.

Det finns fler företag av mångdubbel magnitut av Googles omfattning, tyvärr är det enda jag kunde komma på sådär på morgonen GE.

Permalänk

Jag har sagt det länge och säger det igen: Google kommer att ta över världen! Farligt, tänk när dom kan se vad vi söker på genom Google.com, läsa våra mail i @gmail.com, höra våra samtal i Androidtelefoner och sen om vi säger något dumt ta våran el! Jobbig framtid vi har, vi gnäller på Ipred och Fra vi ska nog akta oss för Google.

Hoppas ingen tar detta seriöst men tänk om...

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Avstängd

Jävlar vilka paranoida komentarer...Google tar över världen osv osv...
Google använder enorma mängder el.
Tänk på hur många arbetstationer, servrar och annan hårdvara dom kör dygnet runt året om ?
Det handlar om stora pengar där man kan göra stora besparingar genom att själva kunna köpa in el som distributör, istället som en kund (som dom gjorde hittills).
Som eldistributör får dom bättre priser, större valfrihet samt kan välja "grönare" el..
Glöm världsdomination skitsnacket, sånt duger bara för holywoods B filmer.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Blir lite som i filmen demolition man.. Det enda som finns kvar är Pizza Hut. Fast i det här fallet är det Google.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Vad väntar härnäst? Att Google ska ge sig in i husbranschen? Nej men Google vill väl att världen ska vara grön eftersom vi kommer kräva mer och mer el i framtiden.

Jag skulle lätt köpa ett Google House

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Jävlar vilka paranoida komentarer...Google tar över världen osv osv...
Google använder enorma mängder el.
Tänk på hur många arbetstationer, servrar och annan hårdvara dom kör dygnet runt året om ?
Det handlar om stora pengar där man kan göra stora besparingar genom att själva kunna köpa in el som distributör, istället som en kund (som dom gjorde hittills).
Som eldistributör får dom bättre priser, större valfrihet samt kan välja "grönare" el..
Glöm världsdomination skitsnacket, sånt duger bara för holywoods B filmer.

Säg inte det när dom Jävlarna har censur på hela världen.

Du har kränkt det svenska språket och får nu böta 100kr.

Vad fan?

Din upprepad kränkning av det svenska språket har fått mig att tillkalla polisen. Stanna där du är, du har blivit kallad för tillrättavisning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Jävlar vilka paranoida komentarer...Google tar över världen osv osv...
Google använder enorma mängder el.
Tänk på hur många arbetstationer, servrar och annan hårdvara dom kör dygnet runt året om ?
Det handlar om stora pengar där man kan göra stora besparingar genom att själva kunna köpa in el som distributör, istället som en kund (som dom gjorde hittills).
Som eldistributör får dom bättre priser, större valfrihet samt kan välja "grönare" el..
Glöm världsdomination skitsnacket, sånt duger bara för holywoods B filmer.

Låter som om du sett för mycket på filmer och inte vet vad som händer i verkligheten.

Det snacket om världsdomination är egentligen inte det folk tänker på. Det första man tänker på är bolag som Bonniers som har för stort inflytande hos staten.
Google verkar köra på samma visa och snart kanske staten måste vika sig för googles krav.

Robbaz skämt om googles censur är heller inte så långt ifrån verkligheten. Se bara på när man skrev islam is i googles sökmotor för en månad sedan så dök inga förslag upp.
Efter stark kritik tog dom bort censuren.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Jävlar vilka paranoida komentarer...Google tar över världen osv osv...
Google använder enorma mängder el.
Tänk på hur många arbetstationer, servrar och annan hårdvara dom kör dygnet runt året om ?
Det handlar om stora pengar där man kan göra stora besparingar genom att själva kunna köpa in el som distributör, istället som en kund (som dom gjorde hittills).
Som eldistributör får dom bättre priser, större valfrihet samt kan välja "grönare" el..
Glöm världsdomination skitsnacket, sånt duger bara för holywoods B filmer.

Visst kan det vara som du säger, men varför är du så övertygad om att de INTE söker dominera världen i någon form? Lite sunt kritiskt tänkande är inte fel oavsett om din åsikt är att det liknar en b-film eller ej.

Om det finns en chans att dominera så kommer självklart ett vinstdrivande företag att ta den chansen och då måste vi andra vidta förebyggande åtgärder så att det inte händer, eftersom både du och jag vet att en monopolsituation aldrig är av godo på en fri marknad.

Permalänk

Nu blir jag lite rädd O_o;

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Låter som om du sett för mycket på filmer och inte vet vad som händer i verkligheten.

Det snacket om världsdomination är egentligen inte det folk tänker på. Det första man tänker på är bolag som Bonniers som har för stort inflytande hos staten.
Google verkar köra på samma visa och snart kanske staten måste vika sig för googles krav.

Robbaz skämt om googles censur är heller inte så långt ifrån verkligheten. Se bara på när man skrev islam is i googles sökmotor för en månad sedan så dök inga förslag upp.
Efter stark kritik tog dom bort censuren.

jaha. ok men innan vi börjar kasta skit på jänkarna och deras kontroll (eller brist på den) gör man klokt i sopa rent framför sitt eget dörr först eller hur ?
Om vi ska snacka om företag som har på tok för mycket makt kan vi börja med sverige först.
I sverige har vi ett par familjer som äger hälften av all industri ! Bonnier, Wallenberg osv osv.
Jag tycker vi ska ta tag där först och skita i google än så länge. Som sagt man ska inte kasta sten när man själv bor i ett glashus.

Dessa familjers makt är tusen gånger viktigare än googles. Hur många anställda i sverige påverkas av googles beslut och hur många människor påverkas av wallenbergs eller bonniers ? Tänk på det ett tag.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
jaha. ok men innan vi börjar kasta skit på jänkarna och deras kontroll (eller brist på den) gör man klokt i sopa rent framför sitt eget dörr först eller hur ?
Om vi ska snacka om företag som har på tok för mycket makt kan vi börja med sverige först.
I sverige har vi ett par familjer som äger hälften av all industri ! Bonnier, Wallenberg osv osv.
Jag tycker vi ska ta tag där först och skita i google än så länge. Som sagt man ska inte kasta sten när man själv bor i ett glashus.

Dessa familjers makt är tusen gånger viktigare än googles. Hur många anställda i sverige påverkas av googles beslut och hur många människor påverkas av wallenbergs eller bonniers ? Tänk på det ett tag.

Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag redan nämner bonniers makt i Sverige.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Google här o google där!