Nvidia gör "stort avslöjande" på måndag

Permalänk
Medlem

Det kommer säker att bli bra Oroa er inte.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Vad snackar du om?
Avslöjandet var att dom ska avslöja Fermi i slutet på mars..
Kanske du ska läsa innan du uttalar dig..

Skulle inte kalla det ett skämt om någon sitter och förväntar sig att dem ska lägga benchmarks eller specs på twitter etc. Om du läser lite noggrannare på http://www.nvidia.com/object/paxeast.html så ser du Test drive our highly-anticipated, next-generation GPU…you may even be able to buy one before anyone else. Vilket, för mig, är ett rätt stort hopp från inga nyheter alls.

Permalänk
Medlem

Ingen som tänker som jag.. det var väl en av de bästa beskedet ni/vi kunde få,, att det finns ett datum..

Slipper man ju vänta i onödan.. och just de att de gjord een sån här "grej" av det tycker jag är bara kul,, de kanske har humor

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
New marketing idea from Nvidia: HYPE THE HYPE !

Jag luuuktaaar *FLOPP.

Stor flopp, megaflopp!

teraflopp

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zagrow
Mm jag blev någorlunda besviken själv när jag la märke till det där.

Man vill ju ha standards, inte att olika hårdvaruföretag fular in sina fullösningar.

P.S. jag har ägt nvidia genom tiderna också men har ati just nu för de är bäst på pris / prestanda och features så som eyefinity. Men ingen bör gå in och fula sönder spel så där, jag hade blivit sur om ati eller någon annan gjort det också. Det finns ju risk att spelet blir sämre nu och det går inte att använda som en måttstock.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Back to reality. We found out (and verified), surprisingly enough, that the GPU is already at revision A3, that's the third revision of the GPU, the GF100 already has had three builds. So yes, something was wrong, very wrong alongside the initial yield issues. But we know that the products right now are in volume production, will it be many weeks before we see good availability ? Sure it will. Maybe April, or indeed May is where things will start to make a difference. Performance will be very good, however with the clocks I have seen (and only if they are final) I do believe they will not be brilliant though. NVIDIA has many trump cards though, they have an outstanding driver team which will driver performance upwards fast and soon.

Från Guru3D

Låter ju inte jättebra hittills, jag hoppar förmodligen denna generationen o väntar på Nvidias svar på AMD´s HD6000 serie.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Och ATI vill hela tiden få upp hoppet så folk fortfarande ska vänta på fermi framför ati.

Ja, verkar inte bättre Aja, alla har rätt att välja sitt märke. Jag hoppas bara folk använder sin intelligens för att se lite bakom kulisserna också.

Personligen så vill jag ha Fermi ut så fort som möjligt. Inte för att köpa ett utan mest för att ATI ska dra ner sina priser. Har varit sugen på ett 5870 för länge nu...

Som det ser ut nu så tror jag vi får se Fermi i Sverige först i sommar, om ens det och det suger kaffefilter

Visa signatur

Mmmarabou

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToScA-
Så summa summarum:

An announcement...about an upcoming announcement, that would then go on to announce an upcoming announcement...

Word!

Visa signatur

Mmmarabou

Permalänk
Avstängd

Kl är nu 18:26 vars är det???

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
http://www.nvidia.com/docs/IO/88211/callout_box_bad_company2....

NEEEEEEEEEJ

Vill inte se något spel bli besudlat av någon hårdvarutillverkare!

Men vafan! Jag har ju förhandsbokat spelet och har ett Radeon i burken. Jaja, då blir det väl till att avboka eftersom jag inte kommer kunna uppleva spelet lika fullt ut som en Geforce-ägare.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Asså 680$ och med Sveriges moms osv kan man räkna dollarn på kanske 9kr/1st

När man kommer kunna få tag på ett sådant kort här i Sverige lär 5870 ligga runt 3k.

Jag tvivlar väldigt starkt på att ett GF100 slår två 5870 CF..

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Medlem

vafaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan ska jag nu köpa, orkar inte vänta längre måste upgradera mitt 9800gtx

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reader
Kl är nu 18:26 vars är det???

Lugn, det tar en stund extra till Piteå.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

vilket skämt nvidia.
Nu fick man svaret att problemen med dessa kort är långt större än befarat. Vill man ha bra grafik hädanefter får det bli ati

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sirskulltrail
Skulle inte kalla det ett skämt om någon sitter och förväntar sig att dem ska lägga benchmarks eller specs på twitter etc. Om du läser lite noggrannare på http://www.nvidia.com/object/paxeast.html så ser du Test drive our highly-anticipated, next-generation GPU…you may even be able to buy one before anyone else. Vilket, för mig, är ett rätt stort hopp från inga nyheter alls.

Nice, missade helt den delen. Det var ju en ganska bra nyhet ändå. Jag som blev besviken först. Trodde att det skulle vara en till nyhet den 26e mars. Det låter ju som att man tom kanske kan köpa sig ett exemplar vid den tiden!

Det känns skönt att de givit ett datum i alla fall. Känns dock som att de kunde sagt det direkt när de gjorde den förra nyheten om den här nyheten så att säga.

Jag är nöjd om det kommer ett kort till sommaren i alla fall. Och jag tror och hoppas att det kommer vara bra. Tycker i alla fall att nvidia går i rätt riktning med fysik i spelen. Det är det jag saknar mest. Jag längtar till den dagen då man kan köra rätt igenom hus med pansarvagnar och spränga upp dörrar och saker i spel. Och med nvidias initiativ så kommer den dagen närmare hela tiden. Skulle ju vara fördelaktigt om Nvidia skulle släppa källkoden fri till physics eller om AMD skulle få köpa in sig i projektet så speltillverkare verkligen kunde fokusera på detta.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Så vi får se mer prestanda tester den 26e mars när det här "eventet" äger rum?
Det var ju jävligt nödvändigt att göra ett sånt här hype över det hela.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Jag brukar faktiskt tycka att det är lite väl hetsk stämning mot nvidia men om det inte kommer någon mer information i kväll så känns detta som årets fail.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Från Guru3D

Låter ju inte jättebra hittills, jag hoppar förmodligen denna generationen o väntar på Nvidias svar på AMD´s HD6000 serie.

Vad är det nVidia har "lyckats" hitta på den här gången. Låter verkligen inte bra.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToScA-
Så summa summarum:

An announcement...about an upcoming announcement, that would then go on to announce an upcoming announcement...

Klockrent

Ja, vad ska man säga. Man måste ju Nvidias PR-folk cred att de lyckas skapa hype kring absolut ingenting

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Det kommer förmodligen inte att gå att få tag på GF100 innan tidigast till hösten...

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Det kommer förmodligen inte att gå att få tag på GF100 innan tidigast till hösten...

frågan är vilket år bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti023
teraflopp

Quadflopp

Ot: Nej, men varför göra så mycket väsen av sig över en sak som ett release datum. Det var nog bara ca 1% av alla läsare som kunde förutspå detta. Aja, ska bli skojj och se vad kortet går för, dock tror jag att dom fått de flesta att hoppas på för mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sirskulltrail
Skulle inte kalla det ett skämt om någon sitter och förväntar sig att dem ska lägga benchmarks eller specs på twitter etc. Om du läser lite noggrannare på http://www.nvidia.com/object/paxeast.html så ser du Test drive our highly-anticipated, next-generation GPU…you may even be able to buy one before anyone else. Vilket, för mig, är ett rätt stort hopp från inga nyheter alls.

Skulle endå knappast kalla det ett "major announcement".. Snarare:

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Men är du dum på riktigt eller? Vad har överhettningsproblem i laptops med nvidia som företag att göra?

Som att säga "ja alla vet vi hur ATi är som ger gråa skärmar och grafikfel"

Haha såg inte att det var 7 sidor när jag kommenterade, var över diskussionen på första sidan angående deras "stora" nyheter tidigare, med massa namnbyten som jag kommenterade.
Har inte råkat ut för överhettningsproblemen, kanske för att kylningen är väl tilltagen ? förra datorn kom inte grafikkortet över 75 grader och i den här inte över 61 (furmark)..

Visa signatur