Firefox 3.6 skarp version släppt!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
påtal om firefox och bokmärken, prova xmarks, den synkar bookmarks mot en server, fungerar även i flera webläsare

Grymt tillägg, bra tips!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Tråkigt att det blev som det blev, men ett hett tips är att göra backup på bokmärken regelbundet, och om det skulle visa sig att Firefox pajar (utan att du har backup) så går det ändå att komma åt dina bokmärken i din Firefox-profil. Profilen kommer du åt genom att knappa in %APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\ i Kör (Run om du kör engelskt Windows), därefter går du in i xxxxxxxx.default (profilens mappnamn) och där ligger bookmarks.html som är filen med dina personliga bokmärken.

Anledningen till att jag skriver detta är mest i förebyggande syfte, ifall att olyckan skulle vara framme igen. Alltså att det inte skulle gå att komma åt bokmärkena på "normalt" vis.

Jo, hade sparat bookmarks för 2-3 månader sedan när jag bytte burk. om jag inte haft den backupen så hade jag inte tagit bort utan ringt support.. typ.. Nu var det inte så mycket bookmarks som försvann.

Permalänk

Vad tycker ni om 3.6 versionen? Jag fick lite problem med den. Det yttrade sig så att det gick stundtals grymt segt att surfa med den.

Bytte tillbaka till 3.5.8 o nu går det snabbt igen!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Jag upplever också att 3.6 är slött stundtals,får t.o.m. starta om ff ibland för att kunna surfa vidare.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Får fler krascher i FF nu än innan

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Nån som har problem med att firefox inte stänger ner sig när man stänger det, så när man ska starta de tigen så får man dumma felmeddelanden och får stänga det i aktivitetshanteraren? Både jag och min polare har det, jag kör win/ och han XP.

skumt. Det felet hade jag inte i 5.8

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Nån som har problem med att firefox inte stänger ner sig när man stänger det, så när man ska starta de tigen så får man dumma felmeddelanden och får stänga det i aktivitetshanteraren? Både jag och min polare har det, jag kör win/ och han XP.

skumt. Det felet hade jag inte i 5.8

Har samma fel som du =/ man får avsluta det inne i 'Aktivitetsfältet' för att kunna starta upp FF igen. =/ Sjukt störande om man trycker ner FF och ska snabbt ha upp det igen.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Vila i frid

Avaktivera alla tillägg och plugins och ta reda på vilket det är som crashar Firefox (inte avslutas korrekt) för dig genom att återaktivera dem ett i taget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Vad tycker ni om 3.6 versionen? Jag fick lite problem med den. Det yttrade sig så att det gick stundtals grymt segt att surfa med den.

Bytte tillbaka till 3.5.8 o nu går det snabbt igen!

Det enda jag noterat hittills är bättre minneshantering i 3.6 än tidigare. Det är en väsentlig skillnad i hur mycket programmet använder för mig.

Permalänk
Medlem

Någon som har märkt att det blir någon slags fördröjning/hackning när man scrollar på webbsidor i 3.6? Fan va irriterade det är, måste starta om firefox för att det ska bli normalt igen.

Kör iaf 3.5.8 så länge.

Permalänk
Medlem

Har inte märkt något negativt alls med 3.6. funkar mjukt och smidigt och snabbt som alltid. På ett nytt clean install windows 7 ultimate. Är det inte så allt som ofta då problem uppstår att den nya versionen installeras över den gamla? En nyinstallation av firefox är alltid bättre att göra. Avinstallera den gamla innan den nya installeras.

Permalänk
Medlem

Tackar, det verkade lösa mitt konstiga problem. Sparade mina bokmärken/tillägg och körde ny installation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
Någon som har märkt att det blir någon slags fördröjning/hackning när man scrollar på webbsidor i 3.6? Fan va irriterade det är, måste starta om firefox för att det ska bli normalt igen.

Kör iaf 3.5.8 så länge.

Är det även problem med 3.5.9? Eftersom du valde 3.5.8!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Vad tycker ni om 3.6 versionen? Jag fick lite problem med den. Det yttrade sig så att det gick stundtals grymt segt att surfa med den.

Bytte tillbaka till 3.5.8 o nu går det snabbt igen!

Jag kan knappt kolla på videor på youtube efter att ha uppdaterat till 3.6

Jag har testat med chrome och då funkar det utan problem, så det är något skumt med firefox.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Det verkar som om det inte blev någon fix i 3.6 för att kunna uppdatera under ett begränsat konto (admin UAC popup). Jag får meddelandet "Unable to update". Version 3.6 och de har fortfarande inte fixat det. Jag ska ge Chrome en chans igen, jag vara nära på att byta för några månader sedan.

Permalänk
Medlem

har oxå problem med videos och Flash måste rensa cachen jämt, Starta om Firefox så funkar det en stund skumt för det funkar bra i IE men vill inte använda den.
Dessutom så kommer det upp sidan kunde inte hittas rensa igen så fungerar det va fan så här va det inte förut.

Visa signatur