Meizu M8 MiniOne (Kinesisk utmanare till iPhone)

Permalänk
Medlem

Vad kör den för OS?

Visa signatur
Permalänk

M8 använder i grund och botten WinCE 6.0, och det är i sin tur moddad för att få M8-ans "Meizu OS" om det kallas.

Visa signatur

Details is everything, the rest is just details.

[Bygglogg] Fullskalig radiostyrd R2D2: https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-byg...

Permalänk
Medlem

beställde den på dealextreme. hoppas jag får den i början av nästa vecka. bilder kommer.

Permalänk
Medlem

här kommer lite bilder då.

Ipod Touch g1 VS Meizu M8

Vill bara säga här att Ipod touch är tunnare än Iphone, så jämför inte den senare med meizun.

Meizun känns mycket välbyggd, inget glappande eller knakande när man klämmer på den. känns väldigt bra än så länge.

alla sms som du skickat till och fått från en person lagras som en enda lång konversation vilket känns bra lite pill att få svenskt tangentbord och tyvärr kan man inte tilta skärmen vänster eller höger för att få ett längre tangentbord.

kameran förvånade mig med att ha autofokus vilket jag inte trodde den hade. men i övrigt så är det bara en medioker mobilkamera.

Annars så flyter telefonen på bra, finns lite buggar här och där men sånt kan ju förbättras i nya firmwares.

bara att säga till om ni har några frågor.
´

Permalänk
Medlem

vad hände med ditt sms 13.23?

Permalänk
Medlem

jag hade glömt fixa svenskt tangentbord så jag skrev en massa random kinesiska tecken istället.

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Berätta mer om prylen. Upplever du lagg etc? Hur känns interfacet?

Meizume har en hel del app som du kan ladda ner till din Meizu!

Permalänk
Medlem

Kommit några bra inköpsställen i sverige än?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Kommit några bra inköpsställen i sverige än?

Tyvärr är M8an bara planerad att säljas i Kina. Som tur är finns det kineser som köper telefonerna där och sedan skickar ut dom till oss som annars inte kan ta del av dem.

Finns ganska många sådana faktiskt kolla bara på Ebay, jag rekommenderar dock http://www.houseofdap.com/ för jag köpte min Meizu M6 därifrån och nu har jag även beställt en M8 som ska skickas om två dagar då dom har "New Year Holiday" där för tillfället.

www.meizume.com bör också kollas in där finns riktigt mycket information om Meizu och alla deras produkter, det är en svensk som driver sidan men språket som gäller är engelska.

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Minns att jag länge trånade efter denna telefon för sådär 2-3 år sedan, men ju längre lanseringen sköts upp ju mer inaktuell blev den. Finns det ngn som helst anledning att överväga M8 nu när Androidtelefonerna börjar bli ganska billiga? Hade den kostat 200 dollar hade den varit ett prisvärt budgetalternativ, alternativt om de fixar Android på den. Hur nöjda är ni som äger den?

Permalänk

Android är portat så pass långt att man kan använda det som en handdator Drivisar för att kunna ringa och skicka sms och lite annat godis har inte blivit klara än. Men dom är på god väg!
Som tidigare nämnt så kan man kika på www.meizume.com för status på android-portningen!

Jag har själv en M8, och tänkte faktiskt kolla om det finnes något intresse hos någon att byta till sig denna? Jag är mobilfreak, klarar inte att hålla mig till en mobil allt för länge Har dock haft M8an i strax över ett år, och är överlag jättenöjd med den!
Om intresse finns så hojta till i pm!

Visa signatur

Details is everything, the rest is just details.

[Bygglogg] Fullskalig radiostyrd R2D2: https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-byg...

Permalänk
Medlem

Tror användarbasen hade blivit mycket större om de i vanlig Meizu-anda givit kvalité för pris som smiskade konkurrenterna.

Nu får man en Windows CE-baserad enhet för priset av en ok Androidenhet som man vet har duktigt programutbud.

Telefonen är säkert jättebra, och om de får igång Android så att det fungerar perfekt så är det väl att fundera på det.

Det var ju snack om att Meizu själva forskade kring Android, men det verkar ju halvdött nu. Eller kan man vänta sig en M9 Android?

Permalänk

Android är igång, som sagt Bara själva "telefon-delen" som inte är igång än. Men tids nog så! Det är ju bara ett par st som sitter med portningen, så det tar ju tid. Men dom har jobbat på stenhårt innan, och engagemanget är fortfarande på topp hos dom! Så om inte allt för länge bör det finnas en helt fungerande release. Som dessutom är Dual Boot, så det är bara att välja mellan MeizuOS eller Android

Jag har inte hört nåt mer om att Meizu bygger en egen android release, däremot håller dom på att implementera den nya winCE versionen, som också kommer tillåta Meizu användare att köra alla WinCE program, vilket man inte kunnat tidigare då man måste koda om många utav dom. Men med detta så betyder det mycket större programutbud!

Samt M9 ja, det är ju inte till 100% säkert att det kommer komma en, men rykten säger att det lutar åt det. Men känner vi Meizu rätt lär det ta ett par förseningar innan Planerat var ju till Mars nu i vår, men känns inte som att dom kommer hålla den planeringen.

Visa signatur

Details is everything, the rest is just details.

[Bygglogg] Fullskalig radiostyrd R2D2: https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-byg...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeepSilence
Android är igång, som sagt Bara själva "telefon-delen" som inte är igång än. Men tids nog så! Det är ju bara ett par st som sitter med portningen, så det tar ju tid. Men dom har jobbat på stenhårt innan, och engagemanget är fortfarande på topp hos dom! Så om inte allt för länge bör det finnas en helt fungerande release. Som dessutom är Dual Boot, så det är bara att välja mellan MeizuOS eller Android

Jag har inte hört nåt mer om att Meizu bygger en egen android release, däremot håller dom på att implementera den nya winCE versionen, som också kommer tillåta Meizu användare att köra alla WinCE program, vilket man inte kunnat tidigare då man måste koda om många utav dom. Men med detta så betyder det mycket större programutbud!

Samt M9 ja, det är ju inte till 100% säkert att det kommer komma en, men rykten säger att det lutar åt det. Men känner vi Meizu rätt lär det ta ett par förseningar innan Planerat var ju till Mars nu i vår, men känns inte som att dom kommer hålla den planeringen.

Det är ju just telefondelen som är en show stopper än så länge. Men det ordnas väl som du sa.

Så det diskuteras alltså om en M9:a? Jag tog bara ett namn för en tänkbar nästaversion med Android.

Intressant med nytt CE. Är det alltså fullt kompatibelt med Windows Mobile 5-6.5?

Permalänk
Medlem

Hur är den jämfört med Nokia Xpressmusic 5800?

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimonk
Hur är den jämfört med Nokia Xpressmusic 5800?

Om jag får säga mitt så tycker jag att M8 vinner i de fleska aspekter. Kameran kan nog vara bättre hos Nokian möjligtvis, men i övrigt så är det bra mycket skönare "flow" i M8 jämfört med Nokian. Ljud, skärm, hastighet, ja som sagt så är det mesta bättre.

M8 blir ju dock lidande då den egentligen inte är menad att använda utanför Kina, så den har ju inget riktigt bra internationellt stöd så som tangentbord och dylikt, men det finns lösningar.
Kräver lite trixande, men inget övernaturligt svårt. Lätt fixat på en kvart. Samt att det kommer ju ständigt nya lösningar till den lilla nallen

Visa signatur

Details is everything, the rest is just details.

[Bygglogg] Fullskalig radiostyrd R2D2: https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-byg...

Permalänk
Medlem

Är houseofdap en säker sida? Någon som köpt den därifrån? Verkar vara billigast där i alla fall.
http://www.houseofdap.com/meizu-m8se-second-edition-gsm-phone...

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimonk
Är houseofdap en säker sida? Någon som köpt den därifrån? Verkar vara billigast där i alla fall.
http://www.houseofdap.com/meizu-m8se-second-edition-gsm-phone...

Den är rätt säker, min kompis köpte sin m8 där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiskmasen_99
Den är rätt säker, min kompis köpte sin m8 där.

Hur blir det med tull och moms?
Åkte din vän på det, eller klarade han sig undan det?

För annars drar det ju iväg lite på kostnaden.

Visa signatur

Details is everything, the rest is just details.

[Bygglogg] Fullskalig radiostyrd R2D2: https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-byg...

Permalänk

Han klarade sig undan den gången, men ibland åker man på det

Permalänk
Permalänk
Medlem

Såg ju rätt fin ut faktiskt. Det är alltså android med något eget skal?

Förstoringsglasknappen lär man ju inte sakna iaf

Permalänk