Permalänk
Medlem

Sleeves till sladdarna ?

Tja tänkte kolla vart man kan få tag i sleeves till mina sladdar i datorn ?

alltid kul om det finns fler färger.

om det är några speciella verktyg man behöver så säg gärna till
Tack för svar !

EDIT: Har sett att många skriver i denna tråd nu. Så vi kan även använda den som hjälp för dom som inte sleevat innan, så det är bara fråga på för er som undrar något !

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://en.mdpc-x.com/mdpc-sleeve.htm

Det är dessa du ska ha, allt annat är i princip skit. Han tillverkar dem själv i Munchen, mycket sympatisk människa denna Nils. KÖP!

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Tyg?

Sleeving från MDPC-X är det du ska ha, precis som alla andra sagt.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Citat:

Den sidan var lättast att beställa ifrån och hade den färgen jag ville ha

på MDPC fanns bara svart o vit ?

EDIT: hittade andra färger ;D

så nu har jag det jag behöver i sleeve väg men tänkte kolla ska man ha speciella kablar , det vill säga att min PSU:s sata och molex kablar sitter ihop på en enda och hur snyggt det kommer bli med allt på en klump ?

http://www.inet.se/files/img/max/6900261_1.png

http://www.fractal-design.com/img_prod/Newton_R2_650W_5.jpg

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Proffsmoddare

På MDPC-X finns alla färger man kan behöva. Mycket bättre kvalite på grejerna också.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYYankee
Den sidan var lättast att beställa ifrån och hade den färgen jag ville ha

på MDPC fanns bara svart o vit ?

EDIT: hittade andra färger ;D

så nu har jag det jag behöver i sleeve väg men tänkte kolla ska man ha speciella kablar , det vill säga att min PSU:s sata och molex kablar sitter ihop på en enda och hur snyggt det kommer bli med allt på en klump ?

http://www.inet.se/files/img/max/6900261_1.png

http://www.fractal-design.com/img_prod/Newton_R2_650W_5.jpg

Du får väl sleeva varje liten kabel för sig själv?

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt förstått hur man sleevar kablarna , nån som har lust att förklara?

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

kul att se att indomo har tagit in sleeaving

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYYankee
Den sidan var lättast att beställa ifrån och hade den färgen jag ville ha

Vi vill ha en en liten recension av kvaliteten på sleevingen sedan!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Du tar kopplar lös kablarna från kontakterna (24-pin, 8-pin, 6-pin osv) användandes ett böjt häftstift eller speciella verktyg. sedan för du "sleeving" över kabeln, fäster den med heatshrink (krympslang på svenska?) och kopplar in sladden igen.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azuricate
Du tar kopplar lös kablarna från kontakterna (24-pin, 8-pin, 6-pin osv) användandes ett böjt häftstift eller speciella verktyg. sedan för du "sleeving" över kabeln, fäster den med heatshrink (krympslang på svenska?) och kopplar in sladden igen.

"heatshrink" är mycket riktigt krympslang, och "sleeving" heter något så osexigt som kabelstrumpa på svenska

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Jag Beställde från Nils får se hur detta går , kommer bli min första gång jag sleevar

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk

Ska också beställa där idag!
Ska man köpa verktyg eller köra med hemgjorda? Provade med gem idag och gick ganska bra, bara rädd ifall de ska gå sönder och fastna. Hur är kvaliteten på verktygen?

Visa signatur

Antec P193 | Asus P7P55D | i5 750 @ 4.0 Ghz | XFX Radeon 5870 @ 900/1300 | Intel X25-M G2 80GB SSD | Corsair H50 | Corsair HX 850W | Corsair XMS 4GB RAM 1333Mhz | Apple Cinema Display 23" | G9 | G13 | G35

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiLL38R0R
Ska också beställa där idag!
Ska man köpa verktyg eller köra med hemgjorda? Provade med gem idag och gick ganska bra, bara rädd ifall de ska gå sönder och fastna. Hur är kvaliteten på verktygen?

Jag köpte med ett verktyg som hette save my wallet eller något.

En fråga bara, finns det någon vit heat-shrink man kan köpa här i Sverige jag råkade beställa för lite nämligen hos Nils och vill inte betala den frakten igen :/

Om någon ska beställa från Nils, så om ni kan så köper jag gärna 1x-vit sata sleeve , 1x-vit vanlig sleeve, 2x-vit heatshrink, 1x vit sata heatshrink !!
Pm mig är ni snälla eller citera ! Mvh

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYYankee
Jag köpte med ett verktyg som hette save my wallet eller något.

En fråga bara, finns det någon vit heat-shrink man kan köpa här i Sverige jag råkade beställa för lite nämligen hos Nils och vill inte betala den frakten igen :/

Om någon ska beställa från Nils, så om ni kan så köper jag gärna 1x-vit sata sleeve , 1x-vit vanlig sleeve, 2x-vit heatshrink, 1x vit sata heatshrink !!
Pm mig är ni snälla eller citera ! Mvh

Har du redan fått det du beställde? Var snabbt.

Jag har redan beställt tyvärr Hade du sagt lite tidigare...

Visa signatur

Antec P193 | Asus P7P55D | i5 750 @ 4.0 Ghz | XFX Radeon 5870 @ 900/1300 | Intel X25-M G2 80GB SSD | Corsair H50 | Corsair HX 850W | Corsair XMS 4GB RAM 1333Mhz | Apple Cinema Display 23" | G9 | G13 | G35

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiLL38R0R
Har du redan fått det du beställde? Var snabbt.

Jag har redan beställt tyvärr Hade du sagt lite tidigare...

jo jag har juh fått mitt redan och insett att det var för lite sleeves :/ jag vill juh inte slarva och bara sleeva hälften av sladdarna

Men om någon annan ska beställa så säg gärna till

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk

Jag som precis lagt en beställning när jag såg detta... :/

Var iofs. precis uppe och nosade på nästa fraktnivå, så hade nog inte kunnat beställa ditt utan 8€ påslag på frakten ändå.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Ja, det går åt mer sleeves än man tror...

Jag har sett vit krympslang lite här och var men då har den inte sålts separat och det har även varit en massa ful text på den. : /

Jag tycker inte att det behövs specialverktyg, jag körde med häftklammer-stift och det funkar kalas. Tror jag behövde två stift för hela nätagget (individuell sleeving på varje kabel).

Visa signatur
Permalänk

Jag är 99% säker på att de säljer vit krympslang utan, eller med minimalt med grå text, på ELFA. Farligt dyrt var det inte heller typ 50kr för en meter.

Jag vet att jag köpte vit i Solna när jag sleevade kablar till stereon och jag kan inte minnas att det var text på den. Kan kolla när jag kommer hem.

Ingen som börjat med sin sleeving ännu? Är ju ändå ett gäng som sagt att de beställt hem nu. Tycker det borde vara obligatoriskt att lägga upp lite bilder!

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

En kort fråga när vi ändå är inne på sleeving.
Var kan man få tag på extra 24 pins anslutningar då jag hört att vissa nätagg har en typ av låsning i sina så när man tar ur dem så kan man inte sätta tillbaka sladdarna riktigt då man inte kan låsa dem.

Har aldrig sleevat förut och google har inte lyckats hjälpa mig, skulle behöva korta ner lite kablar något rejält i min mITX server så man kanske ska ta och sleeva dem när man ändå är igång?

Visa signatur

"Riktig fakta? kolla ut genom fönstret på snön och all jävlighet där har du riktig fakta, eller de som går där i kylan, idioter, det är riktig fakta" -- Ett fyllo på bussen, ganska trevlig ändå :)

Permalänk

Bra ide! Tror jag ska köpa en adapter själv som jag sleevar istället för hela 24-pins på nätagget. Då går det inte åt så mycket sleeving och det är lätt att ta med till ett nytt nätagg. Nätaggets kabel kan man nog ändå gömma undan på baksidan av moderkortsplåten så den inte syns.

Förlängning finns exempelvis på Indomo. De har även ett kit med verktyg för sleeving:
http://www.indomo.se/index.php?mode=item&id=8377&show=635&min...

24-pin Adaptern:
http://www.indomo.se/index.php?mode=item&id=4620&show=143&min...

Eller på Webhallen för de som vill hämta i en butik i nån storstad:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=75788

Tyvärr har den ju vita kontakter, men ska man ändå sleeva kan man ju även byta till en svart kontakt.

Har dock inte hört talas om nätagg som det inte _går_ att byta kontakterna på. Det är väl standard hur de ser ut och är uppbyggda? Säker på att det bara inte var någon som tog isär den fel?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Det var ett bra tag sedan jag var inne på det där, men jag har för mig att det var nån som sa att de var en speciell grej som gick sönder i låsningen på vis nätagg när man tog ur dem vilket gjorde en ny 24-pin grej (vetefan vad de ska kallas xD) nödvändig.

Det jag menar är själva pin-grejen längst ut på ATX kablarna om ni lyckas komma på nå passande ord för det (Har ett svagt minne av att de kallade det för typ pin kronan eller nått :S)

Visa signatur

"Riktig fakta? kolla ut genom fönstret på snön och all jävlighet där har du riktig fakta, eller de som går där i kylan, idioter, det är riktig fakta" -- Ett fyllo på bussen, ganska trevlig ändå :)

Permalänk
Medlem

ja jag skulle gärna vilja börja sleeva dirr mode ! men mitt nät agg är det fel på för 2:a gången :/ :'( så måste vänta på nytt innan jag kan lägga sleeves + att jag måste beställa mer :/ puuhuu !

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk

Verkar rätt pilligt att sleeva.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Verkar rätt pilligt att sleeva.

Absolut! Men slår man på lite skön musik och har nått gott att dricka under tiden är det riktigt avkopplande med "pilljobb" enligt mig.

NYYankee:
Ok, illa. Kanske göra som jag och köpa en 24-pins förlängning att sleeva? Då slipper du ju den värsta biten om det blir strul med det en tredje gång.

Har tydligen fått ett paket, kan dock inte tänka mig att det är min sleeving, för då tog det bara 1 dygn från Tyskland, och det känns inte riktigt rimligt...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(

NYYankee:
Ok, illa. Kanske göra som jag och köpa en 24-pins förlängning att sleeva? Då slipper du ju den värsta biten om det blir strul med det en tredje gång.

Har tydligen fått ett paket, kan dock inte tänka mig att det är min sleeving, för då tog det bara 1 dygn från Tyskland, och det känns inte riktigt rimligt...

jo kanske får det men jag håller på med bygglogg så får se lite på hur jag ksa göra som sagt jag måste få min nya PSU av inet snarast !

samt beställa Sata sleeves och lite heatshrinks.

kan PMa en sneak peak på bygget så kommer du se att jag inte vill ha för mkt kablar

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYYankee
jo jag har juh fått mitt redan och insett att det var för lite sleeves :/ jag vill juh inte slarva och bara sleeva hälften av sladdarna

Men om någon annan ska beställa så säg gärna till

Ska lägga en beställning hos Nils imorgon eller på fredag så om du fortfarande är i nöd så skulle jag kunna beställa extra åt dig.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azuricate
Ska lägga en beställning hos Nils imorgon eller på fredag så om du fortfarande är i nöd så skulle jag kunna beställa extra åt dig.

riktigt schysst ! men min kära flickvän har jag tjatat hål i huvudet på så hon sponsrade mig

tack endå ! <3

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]