Permalänk

Lustgas från Clas Ohlsson

Undrar om det är någon som vet ifall det är lustgas i gräddsifon patronerna som säljs på Clas Ohlsson eller om det är något annat tjafs?

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=82014509

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem

Ska du ha fest? Är jag bjuden?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Vad skoj! De tre första postarna har alla ställen som börjar på V efter "Plats"!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

ja så kommer du och förstör allt

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk

Någon som tittat för mycket på Tv och ska prata konstigt med massa folk?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Någon som tittat för mycket på Tv och ska prata konstigt med massa folk?

Nån som vill ha sig ett rus

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Någon som tittat för mycket på Tv och ska prata konstigt med massa folk?

Det kallas Helium.

Lustgas används bland barn som en drog

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minilastas
ja så kommer du och förstör allt

Felåt!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Musikälskare

Blå om läpparna/svimning och ett rus på några sekunder, woho!

GL HF

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Det kallas Helium.

Även lustgas förvränger rösten. Till skillnad från helium pitchar den dock NER rösten som då även låter grötig.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Ska du ha fest? Är jag bjuden?

Stämmer. Bara du tar med dig folie hattar till samtliga på festen är det klart du får komma!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
Nån som vill ha sig ett rus

Stämmer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Lustgas används bland barn som en drog

Stämmer inte, däremot gör det de flesta förfester förbannat roliga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Blå om läpparna/svimning och ett rus på några sekunder, woho!

GL HF

Stämmer inte.

Så ingen som vet hur det är med just Clas Ohlssons patroner?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Musikälskare

Ont: Vet inte, maila/ring/gå till butik

Oft: Stämmer inte?

"ok"

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Okej... Ville jag droga ner mig skulle jag ta till mindre skadliga metoder. Man behöver vara hyffsat duktig på beräkningar och ha förståelse för vad lustgasen egentligen gör för att inte riskera att skada sig själv. Och ingen som knarkar på förfester är smart nog för att göra det säkert ;).

Alltså: Ta någon annan drog som är enklare att använda utan att skada sig.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Derox, flashen. Berätta gärna lite mer om vad lustgasen gör och vad den har för skadlig effekt på människokroppen. Det vore intressant att veta.

Permalänk
Medlem

Tydligen ingen som jobbat inom vården här...
Lustgas, N2O är en näst intill ofarlig gas (dock inte mot miljön då det är relativt skadligt) som används t.ex. vid förlossningar, hos tandläkaren osv.
Skillnaden är väl först och främst att när du får det vid t.ex. en förlossning så andas du det "konstant" och då utblandat med lika stor mängd syrgas.
Den mängden som du andas in genom "gräddsifoner" är ofarlig då du inte andas in det konstant, däremot om du får för dig att köpa en tub på t.ex. AGA och sätter i dig alltihopa så kan du får brist på B12 Vitamin i kroppen och i värsta fall kan du utsättas för syrebrist.

Lustgas är inte narkotikaklassat i Sverige just för att det är... ofarligt.

Jättekul att ta lite lustgas på en för/efter-fest och sitta och fnittra en stund, och helt klart bättre än många andra "berusningsmedel". Så om Ingemansson vill köpa lustgas så låt honom, klart bättre än att han scorear fultjack iallafall

Och är det någon som tvivlar på min info så hänvisar jag gladeligen till min favoritsida efter swec: www.fass.se
puss på er!

ps. Det Derox säger om en mindre farlig drog.. Yes Offence, men bullshit. Av de "droger" vi har i Sverige idag som icke är narkotikaklassade så är lustgas utan problem den mest ofarliga. Allt annat är snicksnack

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Tydligen ingen som jobbat inom vården här...
Lustgas, N2O är en näst intill ofarlig gas (dock inte mot miljön då det är relativt skadligt) som används t.ex. vid förlossningar, hos tandläkaren osv.
Skillnaden är väl först och främst att när du får det vid t.ex. en förlossning så andas du det "konstant" och då utblandat med lika stor mängd syrgas.
Den mängden som du andas in genom "gräddsifoner" är ofarlig då du inte andas in det konstant, däremot om du får för dig att köpa en tub på t.ex. AGA och sätter i dig alltihopa så kan du får brist på B12 Vitamin i kroppen och i värsta fall kan du utsättas för syrebrist.

Lustgas är inte narkotikaklassat i Sverige just för att det är... ofarligt.

Jättekul att ta lite lustgas på en för/efter-fest och sitta och fnittra en stund, och helt klart bättre än många andra "berusningsmedel". Så om Ingemansson vill köpa lustgas så låt honom, klart bättre än att han scorear fultjack iallafall

Och är det någon som tvivlar på min info så hänvisar jag gladeligen till min favoritsida efter swec: www.fass.se
puss på er!

ps. Det Derox säger om en mindre farlig drog.. Yes Offence, men bullshit. Av de "droger" vi har i Sverige idag som icke är narkotikaklassade så är lustgas utan problem den mest ofarliga. Allt annat är snicksnack

Som sagt, har man kunskap och inser att man måste blanda ut lustgas med syre vid "längre sessioner" så sjunker ju självklart risken att ta skada. Risken finns ju alltid där men den blir ju avsevärt lägre. Sen tycker jag inte man kan lita på att omdömmet hos en person som tycker det är skoj att ta få sig ett rus av lustgas på en förfest är speciellt bra. Faktum kvarstår att man kan skada sig även med lustgas, och jag tycker att om man ens tar det så visar det på dumhet och omognad, så kombinationen lustgas+dumhet+omognad låter ju lite farlig? ;).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

När jag gjorde min brand/sjuktransportutbildning fick vi sniffa lustgas från tuberna i ambulanserna.

På med masken och dra tio djupa andetag... WOW när jag sedan gick över golvet kändes det som jag svävade. Jag måste titta ner för att kolla att jag verkligen gick. Skulle tro att "ruset" var runt en minut långt men fasen vad ball känsla.

Fast det är väl med måtta som allt annat. Dricker man 38 liter kaffe så ger jag mig fan på att man blir lite sur i magen ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
När jag gjorde min brand/sjuktransportutbildning fick vi sniffa lustgas från tuberna i ambulanserna.

På med masken och dra tio djupa andetag... WOW när jag sedan gick över golvet kändes det som jag svävade. Jag måste titta ner för att kolla att jag verkligen gick. Skulle tro att "ruset" var runt en minut långt men fasen vad ball känsla.

Fast det är väl med måtta som allt annat. Dricker man 38 liter kaffe så ger jag mig fan på att man blir lite sur i magen ;-D

Som sagt, under kontrollerade former med utbildad personal är ju risken i princip 0 att man tar skada. Men jag skulle inte lita på att några moppepojkar på en förfest är tillräckligt tillförlitliga för att något inte skall kunna gå fel.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag är varken ung, moppepojke, speciellt omogen eller något av vad du hävdar och jag har haft väldigt roligt med N2O. Så jag förstår inte riktigt vad problemet ligger?
Jag har faktiskt svårt att tro att något skulle hända oavsett vem personen är som tar lustgasen. Det finns inga dokumenterade fall där folk har råkat ut för syrebrist och ond bråd död pga gräddsifoner. Dessa patroner är så små och du får i dig en så pass liten mängd N2O att det kvittar.
Däremot så tror jag att risken varit större om ett gäng "moppepojkar" hade köpt en stor AGA tub med N2O och satt i sig den.

Risken för alkoholförgiftning är större i detta fallet.

ps. Jag har faktiskt råkat illa ut en gång pga N2O.. Jag tog det samtidigt som jag satt på ett bord och föll från bordet och slog i huvudet. Men det hade ju ingenting att göra med gasen i sig utan handling och konsekvens snarare.
puss

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Jag är varken ung, moppepojke, speciellt omogen eller något av vad du hävdar och jag har haft väldigt roligt med N2O. Så jag förstår inte riktigt vad problemet ligger?
Jag har faktiskt svårt att tro att något skulle hända oavsett vem personen är som tar lustgasen. Det finns inga dokumenterade fall där folk har råkat ut för syrebrist och ond bråd död pga gräddsifoner. Dessa patroner är så små och du får i dig en så pass liten mängd N2O att det kvittar.
Däremot så tror jag att risken varit större om ett gäng "moppepojkar" hade köpt en stor AGA tub med N2O och satt i sig den.

Risken för alkoholförgiftning är större i detta fallet.

ps. Jag har faktiskt råkat illa ut en gång pga N2O.. Jag tog det samtidigt som jag satt på ett bord och föll från bordet och slog i huvudet. Men det hade ju ingenting att göra med gasen i sig utan handling och konsekvens snarare.
puss

Om du sitter och tar lustgas för att få rus skulle jag påstå du är allt av det jag sa

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Nu har jag visserligen aldrig testat det eller ens minns att jag sett någon använda det men;
På vilket sätt skulle det vara mer omoget att använda lustgas än någon drog som typ alkohol osv?
Bör väl vara moget att använda en så ofarlig metod som möjligt för att nå sina verklighetsflykter?

Permalänk
Medlem

Derox: Jag förstår min inte riktigt på ditt utlägg. För isåfall menar du att alla som tar någonting för att nå ett rus är omogna.
Du är väl isåfall medveten om att följande kategorier människor faller under din allsmäktiga kam:
Kaffedrickare
Rökare
Snusare
Alkoholanvändare
osv osv.

Säker på att du själv inte faller under någon av dessa kategorier?
Även om du bara så dricker kaffe så är du ju ute efter ett slags rus, att bli pigg t.ex.
Det är extremt dumt och småsynt att generalisera så brett som du gör just nu. Åsikter kan man och ska man alltid ha, men för att dra det till sin spets så kan man säga att det du hävdar är att alla människor som söker ett rus är omogna. Då är du inte mycket bättre än de som säger att "alla invandrare är brottslingar".

Vidare om man ska göra allting ännu dummare så kan man ju säga att om du lyssnar på musik så söker du ett rus och därmed enl. dig omogen.

Bara för att man söker ett rus så betyder det inte att man är omogen. Shakespeare t.ex. rökte på, var han en omogen dum moppepojke?

Vakta din tunga unge man!

MooDHooDs: What you said växjöbroder

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Derox: Jag förstår min inte riktigt på ditt utlägg. För isåfall menar du att alla som tar någonting för att nå ett rus är omogna.
Du är väl isåfall medveten om att följande kategorier människor faller under din allsmäktiga kam:
Kaffedrickare
Rökare
Snusare
Alkoholanvändare
osv osv.

Säker på att du själv inte faller under någon av dessa kategorier?
Även om du bara så dricker kaffe så är du ju ute efter ett slags rus, att bli pigg t.ex.
Det är extremt dumt och småsynt att generalisera så brett som du gör just nu. Åsikter kan man och ska man alltid ha, men för att dra det till sin spets så kan man säga att det du hävdar är att alla människor som söker ett rus är omogna. Då är du inte mycket bättre än de som säger att "alla invandrare är brottslingar".

Vidare om man ska göra allting ännu dummare så kan man ju säga att om du lyssnar på musik så söker du ett rus och därmed enl. dig omogen.

Bara för att man söker ett rus så betyder det inte att man är omogen. Shakespeare t.ex. rökte på, var han en omogen dum moppepojke?

Vakta din tunga unge man!

MooDHooDs: What you said växjöbroder

Såvitt jag vet kan kaffedrickare, snusare och rökare inte klassas som några som söker rus om vi går efter SAOBs definition av rus.

Och nej jag menar inte att alla som tar något för att få ett rus är omogna. Ta lustgas for rus är inte ekvivalent med att ta någonting för ett rus... Vilket jag trodde alla kunde inse.

Sen att du tar up shakespear är ju bara komiskt. Att jämföra en tid för över 400 år sedan med idag ger ju ingenting. Bara för att folk gjorde saker då betyder det inte att de är mogna och smarta att göra idag. Eller vad tycker du?

För övrigt kan jag säga att jag inte tycker det visar på vidare moget eller smart beteende att supa skallen av sig heller.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
[...]

Du får gärna utveckla mer om hur lustgas skulle vara omoget? Vad är ett moget beteende för dig?
Samt vilken/vilka droger är enklare och säkrare?

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Såvitt jag vet kan kaffedrickare, snusare och rökare inte klassas som några som söker rus

Vad finns det då för anledning till att dricka kaffe eller använda tobak? Säg inte att det är för att det smakar gott, för jag tror de flesta som dricker kaffe eller röker/snusar tyckte det var ganska äckligt i början. Så var det då bland mig och mina kompisar när vi var små och provade för första gången. Man var ute efter ruset och att göra nått "vuxet". Vissa, som jag, provade bara nån enstaka gång. Andra slutade efter ett tag, och så fanns det ju dom som fortsatte med det och fastnade i beroende. Är man beroende är man definitivt ute efter ruset, även om det må blivit avtrubbat med åren.

Jag har aldrig provat lustgas, men det låter som det kan vara skitkul!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Blå om läpparna/svimning och ett rus på några sekunder, woho!

GL HF

Nejdå! "Tråkmåns"
En skön festgrej!

Permalänk
Medlem

Så du menar att en niccokick där man knappt kan stå upp efter inte är ett rus? Eller dagens första kopp kaffe som gör att ens pupiller vidgas och man blir en pigg jävel inte är ett rus?

Vi tittar på koffein bara för sakens skull:
"Hos människor är koffein en stimulant av det centrala nervsystemet som har förmågan att tillfälligt motverka trötthet och öka pigghet."
"Koffein är världens mest konsumerade psykoaktivt verkande drog."
"Toxisk dos för de flesta (vuxna) människor ligger på ungefär 20 mg per kg som personen väger. Dödlig dos tros ligga runt 150-200 mg per kg, vilket kan uppskattas till cirka 100 koppar kaffe."

Listan på biverkningar av kaffe är bra mycket längre än brist på B12. Dessutom är kaffe beroendeframkallande, och om du får för dig att sluta så kan du drabbas av huvudvärk och depressioner som i sin tur botas med "bensodiazepiner".

Tydligen så ser inte din världsbild riktigt ut som du trodde.

Okej, jag kan hålla med om att det var en dålig jämförelse, men det var för att förenkla mitt utlägg och vi kan väl säga som såhär isåfall. Bill Gates åkte dit för att ha rökt på och listan kan göras lång på smarta, mogna människor som använt droger. Så tanken är densamma, bara för att du söker ett rus/använder en drog så gör det dig inte direkt till en dum och omogen människa. Även om jag verkligen inte förespråkar att folk ska sitta hemma och köra droger hela dagarna, allt är ofarligt i kontrollerade mängder och lustgas är inte farligare än kaffe, tvärtom.

Det är din åsikt helt och hållet, jag tycker inte ditt beteende är speciellt moget för den delen heller. Att sitta och döma ut människor och generalisera. Min mormor sa en gång några visa ord, "Sköt dig själv och skit i andra". Är det så att du är emot droger (som helhetsbegrepp, kaffe och nikotin inräknat) så fine for me! Men sitt inte och döm ut människor som har valt att använda det.

F.ö. så bidrar jag med en liten bild:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Så du menar att en niccokick där man knappt kan stå upp efter inte är ett rus? Eller dagens första kopp kaffe som gör att ens pupiller vidgas och man blir en pigg jävel inte är ett rus?

Vi tittar på koffein bara för sakens skull:
"Hos människor är koffein en stimulant av det centrala nervsystemet som har förmågan att tillfälligt motverka trötthet och öka pigghet."
"Koffein är världens mest konsumerade psykoaktivt verkande drog."
"Toxisk dos för de flesta (vuxna) människor ligger på ungefär 20 mg per kg som personen väger. Dödlig dos tros ligga runt 150-200 mg per kg, vilket kan uppskattas till cirka 100 koppar kaffe."

Listan på biverkningar av kaffe är bra mycket längre än brist på B12. Dessutom är kaffe beroendeframkallande, och om du får för dig att sluta så kan du drabbas av huvudvärk och depressioner som i sin tur botas med "bensodiazepiner".

Tydligen så ser inte din världsbild riktigt ut som du trodde.

Okej, jag kan hålla med om att det var en dålig jämförelse, men det var för att förenkla mitt utlägg och vi kan väl säga som såhär isåfall. Bill Gates åkte dit för att ha rökt på och listan kan göras lång på smarta, mogna människor som använt droger. Så tanken är densamma, bara för att du söker ett rus/använder en drog så gör det dig inte direkt till en dum och omogen människa. Även om jag verkligen inte förespråkar att folk ska sitta hemma och köra droger hela dagarna, allt är ofarligt i kontrollerade mängder och lustgas är inte farligare än kaffe, tvärtom.

Det är din åsikt helt och hållet, jag tycker inte ditt beteende är speciellt moget för den delen heller. Att sitta och döma ut människor och generalisera. Min mormor sa en gång några visa ord, "Sköt dig själv och skit i andra". Är det så att du är emot droger (som helhetsbegrepp, kaffe och nikotin inräknat) så fine for me! Men sitt inte och döm ut människor som har valt att använda det.

Så du menar att alla som röker eller dricker kaffé får kickar så de knappt kan stå? Nu överdriver du väldigt mycket ;). Att du sen pekar på att även kaffe kan man dö av är ju mindre viktigt, då du kan dö av överkonsumtion av vatten också.

Detsamma gäller Bill Gates, han blev såvitt jag vet tagen för att ha rökt på när han var 22, så inte direkt bra för ditt argument. Han rökte alltså på när han var ung, hmm, vad är det jag hävdat hela tiden? Låter lite som du griper efter halmstrån.

Och sen får man döma människor bäst man vill ;). Vill folk droga ner sig får de även ta att andra dömer dem för detta. På samma sätt som du får döma mig för att jag dömer andra.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Så du menar att alla som röker eller dricker kaffé får kickar så de knappt kan stå? Nu överdriver du väldigt mycket ;). Att du sen pekar på att även kaffe kan man dö av är ju mindre viktigt, då du kan dö av överkonsumtion av vatten också.

Detsamma gäller Bill Gates, han blev såvitt jag vet tagen för att ha rökt på när han var 22, så inte direkt bra för ditt argument. Han rökte alltså på när han var ung, hmm, vad är det jag hävdat hela tiden? Låter lite som du griper efter halmstrån.

Och sen får man döma människor bäst man vill ;). Vill folk droga ner sig får de även ta att andra dömer dem för detta. På samma sätt som du får döma mig för att jag dömer andra.

Varför då ens gå offtopic och börja dömma folk?

"Alla som nånsin kört mot rött är idioter" -jaha, men jag kanske är ambulansförare och räddade tre liv på det plus att jag hade lagen på min sida.

Ett uppenbart långsökt exempel, men det spelar ingen roll.

Sluta sitta och döm folk på nätet när du inte vet vad för personer de är. Det är helt ok att fördöma NÅGONTING, men det är inte samma sak som att kalla alla som gör det för omogna moppepojkar. Väx upp själv.

Back OnTopic:

Det enda farliga jag känner till vissa lyckas med när de inhalerat lustgas är att inte låta gasen, som blir mycket kall när den expanderar från tryckbehållaren, värmas och på så sätt fått köldskador i mun, hals, lungor.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |