Sandisk lanserar solid state-enhet

Permalänk
Melding Plague

Sandisk lanserar solid state-enhet

Den välkända minnestillverkaren Sandisk dyker in på SSD-marknaden med ett gäng nya lagringsenheter i mellanklassen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tror ni fuckade upp länken, kommer bara till en bild ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Ännu inget som kan mäta sej mot Intel... :/

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

10 år garanti inte något intel kan lova

Permalänk
Medlem

Undra ifall de döpt tekniken till Extreme "FFS" Flash Management med flit

Visa signatur

Smidig som ett kylskåp, skillad som en lolkatt

Permalänk
Avstängd

Garantin avser naturligtvis(?) enheten som helhet, inte enskilda block ifall någon skulle få för sig det. I det sammanhanget är 10 år förvisso bra (i form av garanti), men inte storartat. Om det inte är något fel på nyheten. 10 år kanske är en garanterad parameter, ett desigkrav eller något sådant med avseende på livslängd.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Ännu inget som kan mäta sej mot Intel... :/

Det är väl ganska självklart då dom tillverkar både kontroller och flashminnen själv. Det finns dock snabbare diskar än G2:an, men då kostar det.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Ännu inget som kan mäta sej mot Intel... :/

OCZ Vertex 2 Pro på väg... tar allt vad jag sett

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Garantin avser naturligtvis(?) enheten som helhet, inte enskilda block ifall någon skulle få för sig det. I det sammanhanget är 10 år förvisso bra (i form av garanti), men inte storartat. Om det inte är något fel på nyheten. 10 år kanske är en garanterad parameter, ett desigkrav eller något sådant med avseende på livslängd.

Lär väl förr eller senare komma garanti likt den med "döda pixar" på skärmar.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

http://www.tweaktown.com/articles/3149/crucial_realssd_c300_2... vertex 2 pro ?

OnT:
Trevligt med mer ssd diskar

Visa signatur

CPU: Phenom2 X4 810@3,2ghz GPU:Asus 560ti cu2 overclocked 1gb MOBO: Gigabyte GA-MA790X-UD4 PSU: Corsair HX 620W RAM: 4gb XMS2 8500 CL-5 OS: Windows 7 64-bit Home Premium

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeagan
Lär väl förr eller senare komma garanti likt den med "döda pixar" på skärmar.

Ja, precis. Bra liknelse.

Och helt fel är det ju inte heller; hårddisktillverkare har ju gjort samma sak med "döda" sektorer. Det passar ju bättre till hårddiskar och SSDs eftersom det inte precis är lika störande att ha en utslagen sektor eller ett utslaget block som att ha en död jäkla pixel mitt i synfältet!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Intel är ändå klart billigare per GB, mycket märkligt att det kommer fler och fler konkurrenter men Intel fortsätter vara klart prisvärdast.
Jävligt märkligt faktiskt tycker jag.
Det verkar som om Intel kommer dominera SSD-marknaden fram till 2012 eller nått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Intel är ändå klart billigare per GB, mycket märkligt att det kommer fler och fler konkurrenter men Intel fortsätter vara klart prisvärdast.
Jävligt märkligt faktiskt tycker jag.
Det verkar som om Intel kommer dominera SSD-marknaden fram till 2012 eller nått.

ja efter år 2012 kommer det ju vara rätt så dött

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pumbi
ja efter år 2012 kommer det ju vara rätt så dött

Hahaha, ja, fast det var inte det jag tänkte på. Men någon annan lär ju knappast hinna ikapp med tanke på det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pumbi
ja efter år 2012 kommer det ju vara rätt så dött

Profeterar du nu eller ?

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Blir glad varje gång jag ser en nyhet om nya SSD-enheter:) Ser ju verkligen fram emot mer konkurrens och bättre å billigare enheter.

Kan dock inte förstå att alla lägger sig över intels ssd:er i pris, det är ju inte så smart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
Profeterar du nu eller ?

jad det är det jag menar

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nicklas_84
http://www.tweaktown.com/articles/3149/crucial_realssd_c300_2... vertex 2 pro ?

OnT:
Trevligt med mer ssd diskar

Vertex 2 Pro är baserad på SandForce-kontroller.
Crucal RealSSD C300 är baserad på Micron-kontroller.

Permalänk
Medlem

verkar kartellartat att den ska kosta 2100kr, ingen prispress här inte. Synd

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Hahaha, ja, fast det var inte det jag tänkte på. Men någon annan lär ju knappast hinna ikapp med tanke på det!

När sata 6 kommer på bredare front får nog alla dagens ssd pisk.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Old KnotVillage
När sata 6 kommer på bredare front får nog alla dagens ssd pisk.

Hur då menar du?
I praktiken tror jag inte vi kommer få se en särskilt stor prestandaskillnad pga det.
Det beror främst på andra saker, men nya satastandard gör ju att det kan utnyttjas på ett sätt det inte kunnat göra annars...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Hur då menar du?
I praktiken tror jag inte vi kommer få se en särskilt stor prestandaskillnad pga det.

än, men vänta bara tills 2012

Permalänk
Medlem

Det är så otroligt fult av SanDisk att döpa den på det där viset. Tillåtet, men fult ändå.

SanDisk C25-G3
Intel X25-M G2

Ser ni likheterna?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Jag kommer ihåg när dessa papperslanserades för 1 år sedan, då pushade de sin egen-definerade enhet vRPM (http://en.wikipedia.org/wiki/VRPM) som skulle göra det så enkelt att se hur pass mkt snabbare deras SSD var jmfrt med dåtidens SSD ("jm602"). Avsaknaden av det värdet nu tolkar jag som att de inte vill att man ska jmfra.

Kul att se att de fortsätter med att använda "Extreme FFS Flash Management" för att försöka lura konsumenten att tro att de har ngt unikt som gör deras enheter så mkt bättre (det får mig att tänka på OCZ och deras mytomspunna "Garbage Collection").

Permalänk
Avstängd

2100 för en 60gb när du får en intel x25m-g2 80gb för samma pris eller lägre??Knappast troligt,imorgon skall jag slänga in min win 7 home premium oem som jag köpte idag på min snikintel x25-v 40gb som jag är väldigt nöjd med:-)
Mycket prestanda för små pengar:)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban72
2100 för en 60gb när du får en intel x25m-g2 80gb för samma pris eller lägre??Knappast troligt,imorgon skall jag slänga in min win 7 home premium oem som jag köpte idag på min snikintel x25-v 40gb som jag är väldigt nöjd med:-)
Mycket prestanda för små pengar:)

alban72, nog rätt att vara sniken. Känns inte motiverat att lägga ner så mycket pengar på ssd då de kommer enligt sweclockers tidigare nyhet vara så mycket billigare och större till hösten.

Permalänk
Medlem

10års garanti låter väldigt tilltalande

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
alban72, nog rätt att vara sniken. Känns inte motiverat att lägga ner så mycket pengar på ssd då de kommer enligt sweclockers tidigare nyhet vara så mycket billigare och större till hösten.

Inte till hösten, till vintern.
Och om du minns hur tillgången var på Intels G2 så handlar det i praktiken om Q1 2011 innan man kan få tag på en.

Om man hela tiden ska vänta in saker som kommer om 10-12 månader i datorvärlden så får man nog aldrig något gjort.
För 10-15 månader efter tillgången på dom är bra så kommer det vara något nytt och ännu bättre på gång.
Den generationen tror jag också kommer gå från 10.000 skrivningar per cell till 30.000, så det kan ju vara värt att vänta bara därför!

Permalänk
Medlem

Alldeles för dyr. Adatas s596 serie (det nya jmicron 612) är både snabbare (250/140) och billigare ca 1600:- för 64 GB och har dessudom 128 MB ddr2 cache...

http://www.indomo.se/index.php?mode=item&id=8506

Bra försök, men nej tack...

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Djinn1982
10års garanti låter väldigt tilltalande

VEM HAR DATA DELAR I 10 ÅR

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig