Permalänk
Medlem

rasurbo nätagg

Hej kollade lite på inet hemsida och hitta det här http://www.inet.se/sok/rasurbo
Är det någon som vet om dem aggen är något att ha eller är det skit som ace?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Kolla just en recension på Rasurbo Gaming X Power 750w och skit verka det inte vara men ingen höjdare heller, Teapo 85c kondringar flödade det av i agget, inte 80+certat men ligger nog där och nosar sen är 2x PCI-E kontakter på en 750w modell år 2010 extremt snålt!

Permalänk

Inget att hänga i granen med andra ord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Inget att hänga i granen med andra ord.

Det beror väl för sjutton på vad man ska driva för system med det.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mickel
Det beror väl för sjutton på vad man ska driva för system med det.

Ska man driva en gaming dator köper man ett bättre agg och ska man köpa till en surfdator så köper man FSP som kommit med en ny gerneration budgetagg som ser bra ut. Finns ingen anledning till att satsa på kvantitet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Ska man driva en gaming dator köper man ett bättre agg och ska man köpa till en surfdator så köper man FSP som kommit med en ny gerneration budgetagg som ser bra ut. Finns ingen anledning till att satsa på kvantitet.

Katching, kunde bara sagt det sämre själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Ska man driva en gaming dator köper man ett bättre agg och ska man köpa till en surfdator så köper man FSP som kommit med en ny gerneration budgetagg som ser bra ut. Finns ingen anledning till att satsa på kvantitet.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Ser ut som att det skulle kunna driva fläktarna till min benchdator.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Jag har ett liggandes på hyllan, fast 650W-varianten. Känns hyfsat okej i finishen. Lite tråkig sleevning bara. Själva agget ger ett hyfsat gediget intryck. Man får det man betalar för typ.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Kanske swec får med det i sitt test? skulle de inte börja i segmenten 700-850w?
20A x2 mot corsairs hx750w som har 62A på en lina.

Permalänk
Medlem

På deras produktblad står det ATX 12v 4+4

http://www.rasurbo.com/RASURBO%202009%20eng/pdf/GAP%20-%20eng...

Kan jag ansluta det till ett kort som kräver ATX 12V p8? p8=4+4 ?

Visa signatur

Mr. Danjel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrdanjel
På deras produktblad står det ATX 12v 4+4

http://www.rasurbo.com/RASURBO%202009%20eng/pdf/GAP%20-%20eng...

Kan jag ansluta det till ett kort som kräver ATX 12V p8? p8=4+4 ?

Ja den är delbar så den ska passa lite äldre och nyare datorer, förstår dock inte hur man kan vilja köpa detta skrot? 550w agget ger lika mycket Amps på 12v linorna som 750w aggen!? 20A+20A ger fan Corsairs 450w modell på 12v linan...

Permalänk
Medlem

Tror jag van ett rasurbo 450 cl nätagg här på swec när dom hade guide tävlingen.

Var väldigt nöjd med den rätt så tyst har ingen aning hur den presterade förutom att sladdarna var väldigt korta. Satte den i en dator som jag senare sålde.