Permalänk
Medlem

swec + OnOff?

Satt Och drack mitt morgon kaffe och tittade igenom reklambladen som kommit med posten och hittade OnOff katalogen och fluktade igenom den och helt plötsligt hittade jag denna bilden, dock kass iphone kamera:

http://pici.se/548878/

Så nu undrar jag om swec gått med på detta? eller är det Qpad som sammarbetar med Swec och därför använder derans "bäst i test" för att sälja bättre, eller om swec helt enkelt gått med på att OnOff använder derans logga?

om tråden är olämplig så lås den. blev bara fundersam.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Hehe. Min yterst oprofessionella gissning är att det är Qpad som gör sitt bästa att sälja.

Hade varit roligt att se lite mer SweC logor i reklamen

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Tror det är från tillverkaren det kommer. De vill ju gärna skylta med fina priser från olika sidor som testat deras produkter.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Tror bilden är tagen från internet när swec gjort test och gett den en utmärkelse^^

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Hehe. Min yterst oprofessionella gissning är att det är Qpad som gör sitt bästa att sälja.

Hade varit roligt att se lite mer SweC logor i reklamen

hoppas det. tror inte swec är så sell out men ibland vet man inte säkert. hoppas inte det iaf.

Och OnOff av alla kedjor? då blir jag fan rädd^^

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

På nätet brukar man skylta med utmärkelser i tester. Men mer sällan i tidningar. De säljer ju bättre när man ser bäst i test. Sedan när det står swec så får ju vi lite reklam på köpet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
På nätet brukar man skylta med utmärkelser i tester. Men mer sällan i tidningar. De säljer ju bättre när man ser bäst i test. Sedan när det står swec så får ju vi lite reklam på köpet.

så sant så. men frågan är om swec gått med på det? inte för att dömma någon/några, så tycker jag det känns bättre när här e folk som vet vad dom sysslar med så det inte urartar som tex. Fragbite. eller är det bara jag som på det senaste sett otroligt mycket troll?

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

hade vatt kul om en Mod kom och sa nått.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
hoppas det. tror inte swec är så sell out men ibland vet man inte säkert. hoppas inte det iaf.

Och OnOff av alla kedjor? då blir jag fan rädd^^

Håller med.
OnOff kör man omvägar för att slippa.

Nä SweC har klass så jag tvivlar mer och mer på att dom har något med det att göra.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Håller med.
OnOff kör man omvägar för att slippa.

Nä SweC har klass så jag tvivlar mer och mer på att dom har något med det att göra.

det gör jag med, självklart. men är endå nyfiken. hade vatt kul om en Moderaor va inne och kollade. så kanske man kan få en förklaring frågar man inte, så får man inte veta. det brukar jag förlita mig på ^^

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Varför skulle de inte få skylta med bäst-i-test-loggan? Har de inte fått den utmärkelsen?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
det gör jag med, självklart. men är endå nyfiken. hade vatt kul om en Moderaor va inne och kollade. så kanske man kan få en förklaring frågar man inte, så får man inte veta. det brukar jag förlita mig på ^^

Låter som en bra livsfilosofi

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Geeks
SweClockers

Re: swec + OnOff?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
Satt Och drack mitt morgon kaffe och tittade igenom reklambladen som kommit med posten och hittade OnOff katalogen och fluktade igenom den och helt plötsligt hittade jag denna bilden, dock kass iphone kamera:

http://pici.se/548878/

Så nu undrar jag om swec gått med på detta? eller är det Qpad som sammarbetar med Swec och därför använder derans "bäst i test" för att sälja bättre, eller om swec helt enkelt gått med på att OnOff använder derans logga?

om tråden är olämplig så lås den. blev bara fundersam.

Tillverkare som belönats med en utmärkelse får givetvis använda den i marknadsföringen, det är halva syftet med logotypen (en morot/guldstjärna alltså). Så har det alltid varit och jag ser inget problem med det.

(Det är något som Qpad eller Onoff gör helt fristående)

*Flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Varför skulle de inte få skylta med bäst-i-test-loggan? Har de inte fått den utmärkelsen?

Precis vad jag tänkte. What´s the problem liksom?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Tillverkare som belönats med en utmärkelse får givetvis använda den i marknadsföringen, det är halva syftet med logotypen (en morot/guldstjärna alltså). Så har det alltid varit och jag ser inget problem med det.

Bra svar.
I alla fall inte SweC som skakar hand med OnOff.
Trevligt att ha dig i tråden btw.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Tillverkare som belönats med en utmärkelse får givetvis använda den i marknadsföringen, det är halva syftet med logotypen (en morot/guldstjärna alltså). Så har det alltid varit och jag ser inget problem med det.

då va fallet löst! blev bara fundersam och ville självklart veta. tror inte jag sett det innan i någon annat reklamblad.

en annan rolig sak dom hade med i bilagan är "Gamer Slang" hahahaha.
lite olika ord man "måste" kunna för att inte framstå som Noob i gamer världen ^^

Jag skriver av bladet och citerar.

"OUMBÄRLIGA GAMINGORD ONLINE"

n00b : "Noob" från Newbie - "New beginner"
Används som eftermäle /tilltal när spelare gör klumpiga manövrar/fel. Ofta humoristiskt och sällan illa menat : Det är en explosionsartad tillströmning av online gamers och alla är vi nybörjare i början.

w00t :
Används av online spelare som ett skrivet (och även talat) uttryck för glädje, ungefärligen "tjohoo!". ofta med två w00t direkt efter varandra. nollorna läses som "o". Uttrycket härmar långtradarnas signalhorn, gärna med simulerande handryck av högerarmen.

FTW : "For the win" :
Ibland som spontant glädjeuttyck i spel (när det går bra), ibland som en avslutande kommentar till ett inlägg. Kommentaren kan både vara positiv och sarkastisk som i "Yeah right!....FTW"

AFK : "Away from keyboard" :
Hänvisar oftast till kortare pauser från datorn, att man exempelvis hämtar en kopp kaffe eller sitter i telefon.

l00t/lewt : "loot" :
Refererar till utrustning eller skatter men också "stöldgods", vanligtvis sådana man vinner//erövrar i rollspel. Även som verb : att plundra.

Pwned/Pwnd : "Owned - Ägd" :
Spelare blir "ägd", utmanövererad/kontrollerad och totalt utskåpad av bättre motspelare.

1337 : "Elite"/"leet" :
Sifferbeteckningen 1337 liknar ett spegelvänt "Leet" - Leet syftar på "Elitspelare" och används ofta humoristiskt som självberöm. Ursprungligen 31337 [ELEET].

HAHAHAHAH. e det mer än jag som tycker dett är humoristiskt? och sen rekomenderar dom en "ACER" dator till gamers. vet inte vart jag ska ta vägen ^^

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose

HAHAHAHAH. e det mer än jag som tycker dett är humoristiskt? och sen rekomenderar dom en "ACER" dator till gamers. vet inte vart jag ska ta vägen ^^

Visst är det humor..
Acer är lågkvalité, ungefär som att använda en mus från Trust eller liknande.
Ingen seriös gamer använder dom produkterna, eftersom dom är skapade för internetsurfarna som inte ställer några krav.

Permalänk
Medlem

"Pwned/Pwnd : "Owned - Ägd" :
Spelare blir "ägd", utmanövererad/kontrollerad och totalt utskåpad av bättre motspelare."

Diggar ordet "Utskåpad".
Men visst, alla måste ju lära sig dessa termer någon gång

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
HAHAHAHAH. e det mer än jag som tycker dett är humoristiskt? och sen rekomenderar dom en "ACER" dator till gamers. vet inte vart jag ska ta vägen ^^

Allting för att få sålt.
Sitter själv och garvar åt detta.. det skulle aldrig falla mig in att köpa en färdigbyggd dator, det är ju halva nöjet med att bygga ihop en!

Permalänk
Medlem

Vet ni vad dom gör?
Dom lär upp dåliga spelare att prata och komma in och sabba för alla andra bra spelare online och det med sämre datorer så dom laggar och kan klaga på att alla andra dödar dom och whina över det.

(syftar inte på skill när jag nämner bra/dåliga spelare utan sättet att föra sig)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beyorn
Allting för att få sålt.
Sitter själv och garvar åt detta.. det skulle aldrig falla mig in att köpa en färdigbyggd dator, det är ju halva nöjet med att bygga ihop en!

Håller med. om jag ska va helt ärlig så är det byggandet och skapandet såm gör mig mest intresserad i datorer. visst är spelandet med kul, men inte alls lika intressant som det va innan men har endå en bra dator. man vill ju ha en grym dator som klarar av spelen "om det kommer ett roligt spel" ^^

det enda som är intressant just nu är väl BF BC2.

är väl sugen på att byta till singel grafikkort med men frågan är ju om DX11 e värt det.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Vet ni vad dom gör?
Dom lär upp dåliga spelare att prata och komma in och sabba för alla andra bra spelare online och det med sämre datorer så dom laggar och kan klaga på att alla andra dödar dom och whina över det.

(syftar inte på skill när jag nämner bra/dåliga spelare utan sättet att föra sig)

+1

Allt mer folk blir så satans kaxiga så fort dom sitter bakom skärmen men i verkliga livet e dom inte så tuffa. även om vi skriver, och inte använder ord så kan man väl uppföra sig som en människa?

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
"Pwned/Pwnd : "Owned - Ägd" :
Spelare blir "ägd", utmanövererad/kontrollerad och totalt utskåpad av bättre motspelare."

Diggar ordet "Utskåpad".
Men visst, alla måste ju lära sig dessa termer någon gång

Yep, utskåpat nästan som "skita i det blå skåpet"... fast blå skåpet syftar nog mer på dom blåa baja-majorna

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

"
w00t :
Används av online spelare som ett skrivet (och även talat) uttryck för glädje, ungefärligen "tjohoo!". ofta med två w00t direkt efter varandra. nollorna läses som "o". Uttrycket härmar långtradarnas signalhorn, gärna med simulerande handryck av högerarmen.
"

typ används som det, men woot står igentligen för We Owned Other Team fast det har tydligen ändrats med tiden

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elghinnarisa
"
w00t :
Används av online spelare som ett skrivet (och även talat) uttryck för glädje, ungefärligen "tjohoo!". ofta med två w00t direkt efter varandra. nollorna läses som "o". Uttrycket härmar långtradarnas signalhorn, gärna med simulerande handryck av högerarmen.
"

typ används som det, men woot står igentligen för We Owned Other Team fast det har tydligen ändrats med tiden

haha. konstigt att det ändras när det är OnOff som skriver det? slår vad om att det är nån butiks chefs unge som berättat för pappa vad allt betyder i spelvärlden så fick han en ny ACER gaming dator hahahahahah.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elghinnarisa
"
w00t :
Används av online spelare som ett skrivet (och även talat) uttryck för glädje, ungefärligen "tjohoo!". ofta med två w00t direkt efter varandra. nollorna läses som "o". Uttrycket härmar långtradarnas signalhorn, gärna med simulerande handryck av högerarmen.
"

typ används som det, men woot står igentligen för We Owned Other Team fast det har tydligen ändrats med tiden

W00T, används mer som What?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
då va fallet löst! blev bara fundersam och ville självklart veta. tror inte jag sett det innan i någon annat reklamblad.

en annan rolig sak dom hade med i bilagan är "Gamer Slang" hahahaha.
lite olika ord man "måste" kunna för att inte framstå som Noob i gamer världen ^^

Jag skriver av bladet och citerar.

"OUMBÄRLIGA GAMINGORD ONLINE"

n00b : "Noob" från Newbie - "New beginner"
Används som eftermäle /tilltal när spelare gör klumpiga manövrar/fel. Ofta humoristiskt och sällan illa menat : Det är en explosionsartad tillströmning av online gamers och alla är vi nybörjare i början.

sällan illa menat

Det är ju oftast illa menat, om man inte känner personen i fråga

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
sällan illa menat

Det är ju oftast illa menat, om man inte känner personen i fråga

Bah din ****** noob.... Hur är den meningen inte illa menad XD (inte riktad till någon)
mm stämmer XD undrar var dom fått all "info" ifrån

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag kan bara tänka på Jeff Dunham och "The Dead Terrorist" när jag ser "w00t"..
Och där är det med betydelsen "what?"

I mina ögon har det alltid betytt "what", med uttal som av t.ex en indier. Hör man ganska ofta i filmer.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
Jag kan bara tänka på Jeff Dunham och "The Dead Terrorist" när jag ser "w00t"..
Och där är det med betydelsen "what?"

I mina ögon har det alltid betytt "what", med uttal som av t.ex en indier. Hör man ganska ofta i filmer.

Samma här. Enligt mig så är "woot" samma som "what"

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare