Permalänk
Medlem

Hållr med att Steam kan ha hutlösa priser, 600kr för Modern Warfare 2? hm..Men deras reor är ju nice. Köper mestadels på rea, min steamlista hade kostat de dubbla om ja köpt till ordinarie pris.

Men kan inte komma ifrån att komplikationer finns ju om man vill sälja ett spel om man tröttnar på de. Finns gott om spel man inte spelar längre, samtidigt finns det spel man liksom inte tröttnar på som man vill ha kvar, framförallt då online-spel.

Dessa Ilandsproblem

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus
D.v.s. du spelar inte spel, utom möjligen Minröj och Kungen o.dyl.

Jag menar inte fjantsaker som t.ex. en CD-key. Jag menar ondskefull DRM som t.ex. tvingar mig att vara online när jag spelar eller begränsar mig ett visst antal aktiveringar.

Permalänk
Medlem

Bara bra för PC spels framtid som ser inte så lysande ut jämför med consol spel.
Gratis Steam!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Usch, jag gillar inte Steam, men bra att det går bra för dom. Jag tänker nog inte handla där i alla fall, DRM och sånt ska inte få förstöra. Dessutom gillar jag att installera spel och patcha dessa själv, manuellt. Tycker det känns roligare att fynda spel på fysiskt vis och ha dessa som samling i spelhyllan. Ungefär som med skivsamlingen. Det är roligare att ha en kvalitativ och respektabel fysisk samling.

Fast även jag fruktar för att framtiden blir som sådan att man måste aktivera sina spel online, fast det är offline/singleplayer-spel. Det blir ju ändå bara dom som är lagliga och köper spelet som får slita sig i håret för att man infört detta. Piraterna går ju helt oberörda!

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

fan va alla klagar på priserna, skaffa ett jobb :=) så slipper man ju skivor ect ect. skitbra!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

fan va alla klagar på priserna, skaffa ett jobb :=) så slipper man ju skivor ect ect. skitbra!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
fan va alla klagar på priserna, skaffa ett jobb :=) så slipper man ju skivor ect ect. skitbra!

Handlar om att vara ekonomisk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
fan va alla klagar på priserna, skaffa ett jobb :=) så slipper man ju skivor ect ect. skitbra!

Förstår att du inte köper så många spel med datorn i din sign ^^

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB76
Förstår att du inte köper så många spel med datorn i din sign ^^

När man betalar hutlösa priser för spel blir det väldigt lite pengar kvar för hårdvaran. Huvud saken är att han njuter av att bli utnyttjad av stora bolag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
fan va alla klagar på priserna, skaffa ett jobb :=) så slipper man ju skivor ect ect. skitbra!

Har ett jobb och tjänar hyggligt så inga problem för mig att ha råd med de spel jag vill spela. Grejen är att om jag köper ett spel på t.ex. Webhallen så går en liten del av priset till ett (nästan) svenskt företag med svenska arbetare. Dessutom betalar jag mindre än jag annars hade gjort. Funkar fint för mig.

Edit: Tycker det är märkligt att MW2 blev en sådan succé trots att ALLA sa att de skulle bojkotta det.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrenj

Gratis Steam!

Trodde vi va överens om att de va dyrt

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaxWarp

Edit: Tycker det är märkligt att MW2 blev en sådan succé trots att ALLA sa att de skulle bojkotta det.

Fniss^^

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig kunna köpa MW2 till PC, inte efter vad de gjorde mot oss PC-spelare. De pissade oss i ansiktet rent utsagt.

Till 360 funkar det dock, rätt skoj där men fick det så jag kan ju inte direkt klaga.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gizgiz
Fniss^^

http://upl.gizgiz.nu/files/1258035395841.jpg

Haha, what the fuck

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Jag menar inte fjantsaker som t.ex. en CD-key. Jag menar ondskefull DRM som t.ex. tvingar mig att vara online när jag spelar eller begränsar mig ett visst antal aktiveringar.

Steam tvingar inte dig att vara online och begränsar inte antal aktiveringar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
T.ex. Grand Theft Auto IV kostar ca 200kr enligt prisjakt nu, ca 100kr MER på STEAM. Mass Effect 2 enligt prisjakt 320kr och på STEAM ca 200kr MER.

Bara den prisskillnaden är ju ett TILL spel. Köp fler spel på STEAM till fullpris och man har en hel hög med spel som man kunde ha köpt ifall man köpt spelen i butik. Vad är fördelen med att betala extra för mindre? O.o

För min del så är skillnaden försumbar.
Jag bor i en liten håla där jag inte kan handla spel i butik, ska jag skicka efter så får man ändå lägga på 50-100 kr i frakt.
Jag köper inte 5 spel i månaden utan kanske 5-6 spel om året så då gör denna lilla extra kostnad inte någonting.
Ska tillägga att jag köpte BF:BC2 i förrgår för 507kr och det kostar 478kr från Webbhallen inkl frakt.. dvs 29 kr prisskillnad.

Nä då betalar jag hellre lite mer för spelen om jag kan ha dem samlade på ett ställe på datorn slippa onödiga DVD fodral och skivor. Samt enkelt kunna starta spelen och ha tillgång till polare via Friends osv.
För att inte prata om att jag får spelet med en gång, oavsett om det är vardag eller helg.. någon extra timmes nedladdningstid slår ändå posten på fingrarna...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
steam är bra, stundvis, men angående patchningen där så stämmer inte det. tog lång tid, om ens ännu painkiller är fullt patchat, och det är ändå ett gammalt spel.
sen är det många spel som jag läst som inte har äkta cdkeys, främst äldre då.
Ibland verkar valve vara lite "vi släpper skiten men bryr oss inte om det sen".

Är det så? Du menar att om en patch släpps officiellt så tar det tid innan det släpps en Steam patch?

Om det stämmer så är det verkligen kasst

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

så är det, när jag köpte painkiller preorder så var inte ens de gamla painkiller spelen i senaste patchen. DE ska ju typ "cracka" de så man inte behöver skiva och allt detdär.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är skit med deras vac system.

Det finns ingen möjlighet att få bort en vac ban även om du har blivit hackad och alla deras bans är parmanent.

Tycker de borde komma med en möjlighet att ta bort det, till en viss kostnad?
För om man har betalt flera tusen till dem och sedan inte använda det man betalt för fullt ut, så känner man ju sig lurad.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Selulance
Om man är smart så handlar man inte med euro helt enkelt. Man kan tjäna VÄLDIGT mycket om man handlar i brittiska pund. Själv tjänade jag över 100kr när jag senast förbeställde Bioshock 2. Man går helt enkelt in här: http://store.steampowered.com/?cc=UK och loggar in och köper. Fungerar inte köpet så måste man ändra till United Kingdom när man ska beställa. Bara att jämföra priserna med hjälp av www.valuta.se.

Fungerar det där verkligen? Jag kollade lite och priserna verkar hamna väldigt nära de svenska butikspriserna. Men behöver man inte ha en brittisk adress för att köpet verkligen ska gå igenom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cheber
Fungerar det där verkligen? Jag kollade lite och priserna verkar hamna väldigt nära de svenska butikspriserna. Men behöver man inte ha en brittisk adress för att köpet verkligen ska gå igenom?

Jag testade nyss, man måste ange när man beställer att man bor i USA, sen så kunde jag inte betala med PayPal (då jag är reggad som svensk där) men att betala med VISA gick bra.

Ändrade till USA istället för UK, bättre priser då £ kostar med än €

http://store.steampowered.com/?cc=US

Köpte Wolfenstein 3D, 36kr istället för 50, woho! ;P

Köper man istället Bad Company 2, så blir de ~360 istället för ~500, 140kr billigare.. awesume

Permalänk

klart dom sålde skitmkt spel med tanke på att dom hade superduperdunderrea under december och hade spel för 10 kronor och sånt ..

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gizgiz
Jag testade nyss, man måste ange när man beställer att man bor i USA, sen så kunde jag inte betala med PayPal (då jag är reggad som svensk där) men att betala med VISA gick bra.

Ändrade till USA istället för UK, bättre priser då £ kostar med än €

http://store.steampowered.com/?cc=US

Köpte Wolfenstein 3D, 36kr istället för 50, woho! ;P

Köper man istället Bad Company 2, så blir de ~360 istället för ~500, 140kr billigare.. awesume

Har funderat att göra det med,men inte vågat,har hört att man kan bli av med kontot på steam om dom upptäcker det(vill inte bli av med alla mina spe),är det någon som vet nått om det?
Skulle ju va kanon om man kunde köpa en del spel för dollar istället, för oftast är det ju så att det är samma pris eller bara nån dollar mer än euro och det blir ju mycket billigare så:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Kan ju göra ett nytt konto o testa med

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Jag har 110 spel och mer kommer det att bli... skall sälja bort hela min samling på 1000 PC spel....

Varför Steam?

# jag slipper tänka på uppdateringa av spelat.
# Slipper låna ut !!!
# Jag ser mina vänner och kan delta dom på 1 sec
# Dom har rea upp till 80% och då skall man köpa inte tänka!
# Har mina spel med mej över hela värden.

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

bli av med kontot ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonthan
Har funderat att göra det med,men inte vågat,har hört att man kan bli av med kontot på steam om dom upptäcker det(vill inte bli av med alla mina spe),är det någon som vet nått om det?
Skulle ju va kanon om man kunde köpa en del spel för dollar istället, för oftast är det ju så att det är samma pris eller bara nån dollar mer än euro och det blir ju mycket billigare så:)

Ingen problem... Så länge du har betalat med din egen Kontokort, så får du tillbaka ditt konto som har blivit stulen, för dom kan se vem som har betalat, och efter som du är ägaren på ditt konto så blir det ganska smidig att få tillbaka det.

Visa signatur

:D