Usel bild på HD videokamera

Permalänk
Medlem

Usel bild på HD videokamera

Jag köpte presis en Samsung U10 Full HD digital video kamera på eligiganten idag. Nu är det bara så att även om jag filmar i full HD så är bilden betydligt sämre en på min gammla videokamera som är runt 10 år gammal. Är det någon som vet om man har rätt att byta tillbaka kameran eller håller Katrongen full HD på något lurigt sätt som gör att man inte kan byta? Känner mig sjukt blåst på kvaliteten. Det e itne mycket bättre bild en på min mobiltelefån. Eller kan man anspråka falsk markadsföring?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Full HD = Upplösningen 1080, inte någonting om bildkvalitén. Så falsk marknadsföring tror jag inte går bra men man har väl 14 (?) dagars öppet köp.

Permalänk
Medlem

problemet är att jag har öppnat lådan, det va när jag spelade in som jag märkte den sjukt grusiga bilden

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

ringde presis elis, de sa att man har rätt att prova produkten och är man itne nöjd så kan man byta den så det verkar lungt

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Bildkvalitén beror ju helt på te.x ljusförhållanden m.m...

Öppet köp gäller väl även om förpackningen är öppnad så länge den inte är skadad.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Bildkvalitén beror ju helt på te.x ljusförhållanden m.m...

Öppet köp gäller väl även om förpackningen är öppnad så länge den inte är skadad.

Beror på vid distansköp ja men köper du i butik har ex media markt öppet köp 30dagar vid obruten förpackning.

Permalänk
Medlem

Öppetköp är ju oftast vid Obruten förpackning.
Men du kan ju packa tillbaka allt och gå Elgiganten igen och säg som det är, den var inte alls vad du förväntade dig. Dom har kanske någon annan som passar.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Vilken tur att du fick byta.
Men elgiganten förlorar ju inget på att vara sjysta i detta sammanhanget.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Vill du ha en bättre bild så får du nog satsa på något med en optik större än en mobiltelefonkamera. En hel del av ljuskänsligheten går förlorad med så små objektiv vilket direkt ger gryniga bilder så fort du inte har dagsljus med sol.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Medlem

elgiganten har ju 30 dagars öppet köp även i bruten förpackning, så lämna tillbaka skiten så nån annan kan få köpa den till fullpris

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

sen det där ang full hd, så betyder det egentligen bara att den klarar av att filma i en viss upplösning.

har mycket mer med det som finns innuti att göra vad du får för kvalitet. men en bra tumregel är att ju att man får lite vad man betalar för...

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

jo jag vet, vi snacka med en säljare han verka inte kunan så mycket om kameran så det lät som det va bättre kvalitet en det va på kameran, blir en dyrare kamera nu dock, måste säga att jag är glatt överaskad av elgig. support dock. allt gick går ju skit smidigt där

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

någon som kan recommendera en bra video kamera i 3000-4000 klassen? med bra bild, zoom bryr jag mig inte om.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5