Permalänk
Robot

Min nya dator!

Tjenare. Mitt första bygge, vissa bilder är bra vissa är inte.

AMD PhenomII X4 955, 3.2GHz, ska klockas.
ATI Radeon 5750 1 GB
Samsung 4 GB DDR3
Asus M4A77TD PRO, socket AM3
Cooler Master Elite 333
Fractal Design 120mm (helt knäpptyst)
BenQ G222HDL, Full HD 1920x1050, 2ms

Tack för mig!

Besök albumet: Min nya dator! av naikon

Permalänk
Avstängd

Lite info om delarna skulle sitta fint

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Fixat, borde stå nu

Permalänk
Medlem

Väldigt bra och prisvärt antar jag

Permalänk

Köpte samma chassi till min fars nya dator.. dock lite jobbigt att få fast dv enheterna ordentligt med de där fästerna.. tog skruv istället

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Genuine Windows I see?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Köpte samma chassi till min fars nya dator.. dock lite jobbigt att få fast dv enheterna ordentligt med de där fästerna.. tog skruv istället

'

Hehe jo exakt, det var en "pain in the ass". Sitter inte fast ordentligt nu, men tillräckligt i alla fall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan9360
Genuine Windows I see?

Ehm... självklart! Vem vill inte pröjsa ett operativsystem för flera tusenlappar!

Permalänk
Hedersmedlem

Tror faktiskt att cpu'n har sett världen innan:P Men nästan lite överdimensionerad processor till ett 5750, tycker jag.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

har någon råkat ha slagsmål inne i chassit ? kablarna ser inte bara fattas dragning men det ser ut som du skapat extra oreda av någon anledning.... det är inte det värsta jeg sett, för den är ju inte skitig og dammig efter att ha stått så något år...

Permalänk
Medlem

Fick nyss hem ett likadant chassi jag med! Riktigt fint är det

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad du har servetterna bakom skärmen till, din lilla ronkare!

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Jag undrar vad du har servetterna bakom skärmen till, din lilla ronkare!

Bra bygge, dock förstår jag inte varför köpa något från amd istället för i5 750 som mosar fullständigt allt från AMD. Kan någon förklara?

Jag ta inte sidor här, men det går inte ihop liksom. Det är inte så att 1156 moderkort är dyra nu heller...

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzar
Bra bygge, dock förstår jag inte varför köpa något från amd istället för i5 750 som mosar fullständigt allt från AMD. Kan någon förklara?

Jag ta inte sidor här, men det går inte ihop liksom. Det är inte så att 1156 moderkort är dyra nu heller...

Kollat upp tester faktiskt, såg inte ut att vara så jättestor skillnad. Och AMD:n var en tusenlapp billigare, och jag tyckte inte att det skulle vara värt det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
har någon råkat ha slagsmål inne i chassit ? kablarna ser inte bara fattas dragning men det ser ut som du skapat extra oreda av någon anledning.... det är inte det värsta jeg sett, för den är ju inte skitig og dammig efter att ha stått så något år...

Som sagt, jag ville bara få allt att funka från början. Kabeldragningen får jag ta hand om senare. Jag tycker inte att det är SÅ förfärligt i alla fall

Permalänk

Haha servetterna

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Ser inte vad som är så kul med näsdukar, alla är väl nästan förkylda nu vid den här tiden. Istället för att gå upp och snyta sig mitt i natten, så är det väl lite bekvämare att ha näsdukar en armlängd ifrån?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
har någon råkat ha slagsmål inne i chassit ? kablarna ser inte bara fattas dragning men det ser ut som du skapat extra oreda av någon anledning.... det är inte det värsta jeg sett, för den är ju inte skitig og dammig efter att ha stått så något år...

jaha, och? Det är ju för fan killens första bygge... den stoltheten han lär känna för de bygget krossar allt...Och det är la det enda som betyder? Sen skiter inte alla pengar heller! Jävligt pissig kommentar för snubbens första bygge :S

Jag gillar verkligen den här typen av bloggar, första bygge och från postpaket till första bootningen Många tummar upp!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Bra bygge, men kanske lite väl bra processor vs gpu.

Men du kanske inte spelar så mkt!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB