Microsoft blockerar pirater, fixar äldre spel i Windows 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Du stör dig på fel grej nu, nu är du verkligen ute på hal is....... Sånna som dig brukar sällan bli långvariga i detta forum och du har redan en anmärkning eller hur. Sånna komentarer gör at många härinne sätter argusögon på hela din atityd och uppförande. Du skriver i ett forum för datorentusiaster och här är vi entusiastiska på alla områden som har med både hårdvara och mjukvara att göra. Jag kan ju bara hoppas nåt händer med din dator så du behöver hjälp, jag vet ju vart du förmodligen inte borde fråga först

Eh.. okej..

Jag tycker bara att det är konstigt att sweclockers skriver uppdateringens exakta namn, varför liksom? De gör ju piraterna en tjänst..

Jag förstår verkligen inte vad du syftar på när du säger att jag inte blir långvarig i detta forum.
Menar du att eftersom jag inte har pirat OS så kommer moderatorerna banna mig från forumet? Du tycker att det är ett krav på detta forum att man är kriminell? Icke kriminella är alltså inte välkomna i det här forumet?
Det är snarare du som kommer bli bannad.
Som sagt, din kommentar makes no sense.
Förresten, jag har redan hunnit bli "långvarig".

Och så får jag inte fråga om hjälp i det här forumet pga. en sån kommentar.
Du är verkligen lite konstig.

Permalänk
Medlem

Iofs finns all info om just den uppdateringen på MS web så nån större hemlighet är det inte

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk

Dags att updatera sin Windows 7 Ultimate:D
Stöd för Äldre spel, (GDI/DirectDraw) here I come.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
skumt inlägg här...

Alltså, jag vet inte vilken värld du lever i, men Microsoft har slagit på STORA trumman, och informerat hela världen om att det här är "The next big thing" som kommer göra att piratkopierade versioner av Windows 7 helt försvinner. Microsoft syftar självklart på de piratversioner som ägaren av datorn tror är äkta. Microsoft vill att folk ska veta vilken patch det är, av 2 anledningar. Dels så innebär det att den som över huvudtaget är tveksam kan installera den för att se om deras version är äkta, eller inte, men även att de kan svära sig fria om den pekar ut "falska" pirat exemplar. Med andra ord, om vi får se en upprepning på när de släppte mjukvaran till XP...

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd

otroligt nog så har jag inte fått uppdateringen alls

den frågar inte ens att installera det står

det finns inga uppdateringar för datorn har även testat att söka inget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
Den kommer väl uppenbarligen bli ett krav i framtiden för att hämta nya uppdateringar eller dylikt. Dock så vet ju nu hackarna vilken fil de har o jobba med xD

Som tur är så kör man ju på en äkta version så slipper bry mig den här gången.

Jag tillhör också dom som "växt ur" pirat os och kör på den äkta varan numer, inte för att jag på något sett tycker synd om stackars utsatta MS utan för att jag vill kunna vakna varje morgon och veta att datorn startar som ett klockverk varje gång.

Personligen så tycker jag att det är nästan på gränsen till kriminellt att ta så mycket betalt som MS gör, Windows är ju det enda alternativet som finns för en del av oss.

Vad gäller pirat os så tror jag det kommer finnas kvar ett bra tag, de dörrar som har låsmekanism och kan låsas igen kan ju såklart också låsas upp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fark
Jag tillhör också dom som "växt ur" pirat os och kör på den äkta varan numer, inte för att jag på något sett tycker synd om stackars utsatta MS utan för att jag vill kunna vakna varje morgon och veta att datorn startar som ett klockverk varje gång.

Sunda åsikter men du kan väl ändå inte påstå att windows fungerar som en klocka?!? Hur länge har du kört windows? Att betala 1700pix för en produkt som behäöver ständig uppgradering för att fungera är ju APdyrt så det finns ingen möjlighet att piratmarknaden nånsin dör ut.

Visa signatur

Sajberman

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Du stör dig på fel grej nu, nu är du verkligen ute på hal is....... Sånna som dig brukar sällan bli långvariga i detta forum och du har redan en anmärkning eller hur. Sånna komentarer gör at många härinne sätter argusögon på hela din atityd och uppförande. Du skriver i ett forum för datorentusiaster och här är vi entusiastiska på alla områden som har med både hårdvara och mjukvara att göra. Jag kan ju bara hoppas nåt händer med din dator så du behöver hjälp, jag vet ju vart du förmodligen inte borde fråga först

Vaknat på fel sida?

Permalänk
Medlem

Jag har beställt Win7 för några dagar sen från inet, väntar på leverans nu idag eller imorgon. Före det körde jag Win7 RC i 9 månaders tid, sjukt nöjd med det så nu när det gick ut var valet solkart att beställa. Bästa fönstret hittils (inte så konstigt iofs, men ändå), har precis allt det som jag saknat med tidigare fönster. Nåja, nästan iaf.

Ett stort plus är att alla spel som jag tidigare kört på XP fortfarande fungerar i W7. Det trodde jag inte.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel
Ett stort plus är att alla spel som jag tidigare kört på XP fortfarande fungerar i W7. Det trodde jag inte.

Utan att du kör i XP mode?
Och har de spelen inte funkat med Vista eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liorcifer
Rackarns hade hoppats att Silver skulle vara med i listan men det är kanske för okänt och för gammalt för att komma med.

Haha min bror har försökt få igång det på alla operativsystem sen Win98 : ), funkar aldrig som det ska. Tydligen har AMD droppat stöd för DirectX-et som användes i det så då hjälper det inte ens om man har rätt operativsystem längre : (.

Permalänk
Avstängd

Så fult! Den där anti-piratnyckels uppdateringen är urbockad från början t.o.m... Hade du kört automatisk uppdatering på pirat nyckel hade du antagligen inte ens fått den.

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!