Söker lägenhet i Stockholmsområdet!

Permalänk
Medlem

Söker lägenhet i Stockholmsområdet!

Någon som vet någon bra sida där de förmedlar rum, eller lägenheter i andra hand i Stockholmsområdet. Gärna Järfälla (eller du kanske är intresserad av att hyra ut? rum eller lägenhet)

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk

blocket

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

redan testat blocket, de vill bara hyra ut till skötsamma tjejer. jag är skötsam man

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
redan testat blocket, de vill bara hyra ut till skötsamma tjejer. jag är skötsam man

Så är det överallt tyvärr.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
redan testat blocket, de vill bara hyra ut till skötsamma tjejer. jag är skötsam man

Jag tror du vet vad som måste åtgärdas... x)

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Ducky One 3 SF | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

En arbetskamrat fick precis en lägenhet av dessa: http://www.hotellhem.se/

Hon var på möte i torsdags. De lovade henne en lägenhet innan 1 April. Ringde dock idag och erbjöd henne en lägenhet från 3 Mars.

Så på en vecka hade hon en lägenhet. Riktigt smidigt.
Inga stora bjässar till lägenheter men hyfsade priser för att ligga så centralt iallafall.

Det var en ungdomslägenhet hon fick. Typ 21 kvm för ~3000kr på Mariatorget.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

sssb
hsb
sb
fb

kommer inte på något bostadsbolag på en bokstav. =/

Permalänk
Medlem

Vad ska du göra i Järfälla? Jag bor i jakan, "grymma" hoods

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
En arbetskamrat fick precis en lägenhet av dessa: http://www.hotellhem.se/

Hon var på möte i torsdags. De lovade henne en lägenhet innan 1 April. Ringde dock idag och erbjöd henne en lägenhet från 3 Mars.

Så på en vecka hade hon en lägenhet. Riktigt smidigt.
Inga stora bjässar till lägenheter men hyfsade priser för att ligga så centralt iallafall.

Det var en ungdomslägenhet hon fick. Typ 21 kvm för ~3000kr på Mariatorget.

måste man ha problem för att kunna få lägenhet genom dom?

21kvadrat på mariatorget verkar ju toppen vill jag oxå ha!!!

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
måste man ha problem för att kunna få lägenhet genom dom?

21kvadrat på mariatorget verkar ju toppen vill jag oxå ha!!!

hAha det tror jag inte min polare har inga "problem" vad jag vet iallafall

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
hAha det tror jag inte min polare har inga "problem" vad jag vet iallafall

Har du ens vart inne på sidan?

Citat:

Stiftelsen har till ändamål att i samarbete med
Stockholms nämnder med socialtjänstansvar dels
tillhandahålla genomgångsbostäder för personer som
av sociala och/eller ekonomiska skäl är i behov av tillfällig bostad, dels erbjuda en mer varaktig bostad med visst boendestöd för personer med sociala problem samt
bedriva annan därmed sammanhängande och
förenlig verksamhet.

Så man måste ha sociala eller ekonomiska skäl för att få en lägenhet därifrån..

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Har du ens vart inne på sidan?

Så man måste ha sociala eller ekonomiska skäl för att få en lägenhet därifrån..

Typiskt, har du en hederlig inkomst får du sätta dig i bostadskö på 1-2 år.
Är du en knarkpundare på soss får du lägenhet dirr!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Typiskt, har du en hederlig inkomst får du sätta dig i bostadskö på 1-2 år.
Är du en knarkpundare på soss får du lägenhet dirr!

För det är ju värt att börja knarka för att få en lägenhet, eller hur tänkte du nu?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Typiskt, har du en hederlig inkomst får du sätta dig i bostadskö på 1-2 år.
Är du en knarkpundare på soss får du lägenhet dirr!

Om du kollar på hur knarkare faktiskt behandlas i Sverige, så nej, riktigt så fungerar det inte... Däremot går det nog utmärkt att fejka någon sjukdom och få en lägenhet.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
För det är ju värt att börja knarka för att få en lägenhet, eller hur tänkte du nu?

För det var ju precis det han skrev... Eller var det kanske så att han ventilerade besvikelse över systemet? Hmm du får reda ut det där själv tror jag.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
För det var ju precis det han skrev... Eller var det kanske så att han ventilerade besvikelse över systemet? Hmm du får reda ut det där själv tror jag.

För det var ju precis vad jag menade med mitt provokativa inlägg. Att jag tolkade det som att han faktiskt tänkte sig att man börjar knarka för att få en lägenhet.

Hmm du får reda ut det där själv tror jag.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Typiskt, har du en hederlig inkomst får du sätta dig i bostadskö på 1-2 år.
Är du en knarkpundare på soss får du lägenhet dirr!

Med en bostadskötid på 1-2 år i Stockholm kan du väl vara glad om du får en städskrubb i Tensta.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Med en bostadskötid på 1-2 år i Stockholm kan du väl vara glad om du får en städskrubb i Tensta.

Inget ont om städskrubbar.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Med en bostadskötid på 1-2 år i Stockholm kan du väl vara glad om du får en städskrubb i Tensta.

Städskrubb @ Tensta för 2700:-

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
För det var ju precis vad jag menade med mitt provokativa inlägg. Att jag tolkade det som att han faktiskt tänkte sig att man börjar knarka för att få en lägenhet.

Hmm du får reda ut det där själv tror jag.

Klart han inte menade att det är värt att börja knarka för att få en lägenhet, han ventilerade bara sin frustration över orättvisan i detta. Förstår du?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Bostadsmarknaden är så korrupt!

De lär gälla över hela landet,
i malmö har jag stått i kö i snart 1 år, har en polare som fick lägenhet efter 2 veckor i kö, för hans farsa kände nån på företaget.

Samma var de för mig i trollhättan, hade tur att mina föräldrar kände ägaren.
Men å andra sidan, så har jag inget emot de som uttnytjar sina kontakter.

Men hitta rum att hyra, de är oftast lättare

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
Städskrubb @ Tensta för 2700:-

kanske skulle klargöra att jag menade en egen städskrubb

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Klart han inte menade att det är värt att börja knarka för att få en lägenhet, han ventilerade bara sin frustration över orättvisan i detta. Förstår du?

Det är ju ganksa orättvist att man behöver sociala eller ekonomiska skäl för att få lägenheter avsatta åt just detta.
Förstår du?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Typiskt, har du en hederlig inkomst får du sätta dig i bostadskö på 1-2 år.
Är du en knarkpundare på soss får du lägenhet dirr!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
För det är ju värt att börja knarka för att få en lägenhet, eller hur tänkte du nu?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Det är ju ganksa orättvist att man behöver sociala eller ekonomiska skäl för att få lägenheter avsatta åt just detta.
Förstår du?

Har du ändrat uppfattning nu eller vad fan snackar du om?

I första quoten tycker Gunvald att det är synd att knarkarna får lägenheter före oss skötsamma medborgare.
Varpå du svarar att han verkar tro att han tycker man ska börja knarka för att få en lägenhet. Det framstod som att du missförstod hans första post, något som jag rättade dig för.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Har du ens vart inne på sidan?

Så man måste ha sociala eller ekonomiska skäl för att få en lägenhet därifrån..

Det var en ungdomsbostad som hon fick.
En sådan kan man få ifall man inte har möjlighet att söka studentbostad. Det kan hon inte då hon ej pluggar utan jobbar.
Hon har inga sociala problem och det behöver man ej ha för att få en lägenhet via Hotellhem. Men det finns olika projekt på sidan där de hjälper ungdomar och andra som har sociala problem.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd

Det är inte så svårt att få tag i lgh i sthlm^^ Om du har en borgenär och själv inte har KFM-anm. så får du en lgh rätt snabbt.^^ Många stirrar sig blinda på bostadsköer hit och dit men snackar man med en värd direkt (utan att gå via bostadskö) och har borgenär så kan han "skaka fram;)" en lgh...^^ Du kan tex erbjuda dig att bet. ett ½-års/årshyra direkt (vet det är mkt men men) och då blir ju caset ett annat: många tänker inte på att man kan (inom ramen för Jordbalkens regler) snickra ihop ett eget kontrakt med värden.^^

Lycka till.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Det är inte så svårt att få tag i lgh i sthlm^^ Om du har en borgenär och själv inte har KFM-anm. så får du en lgh rätt snabbt.^^ Många stirrar sig blinda på bostadsköer hit och dit men snackar man med en värd direkt (utan att gå via bostadskö) och har borgenär så kan han "skaka fram;)" en lgh...^^ Du kan tex erbjuda dig att bet. ett ½-års/årshyra direkt (vet det är mkt men men) och då blir ju caset ett annat: många tänker inte på att man kan (inom ramen för Jordbalkens regler) snickra ihop ett eget kontrakt med värden.^^

Lycka till.:)

Lätt att ta kontakt med en värd i 100 olika föreningar
använder du inte lite mycket "^^" ?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Lätt att ta kontakt med en värd i 100 olika föreningar
använder du inte lite mycket "^^" ?

Jag använde "^^" just för att ingen skulle tro att jag var arrogant eller dryg: ville bara uppmuntra till att det finns vägar som folk oftast inte tänker på utan att låta dryg.:) "Think out of the box" vilket vi svenskar är dåliga på generellt.:P:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Om man dessutom jobbar mellan gymnasie och högskola eller har ett sabbatsår eller dylikt går det ju utmärkt att låna och köpa. Dock blir man ju lite mer fast där man är då.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Det är inte så svårt att få tag i lgh i sthlm^^ Om du har en borgenär och själv inte har KFM-anm. så får du en lgh rätt snabbt.^^ Många stirrar sig blinda på bostadsköer hit och dit men snackar man med en värd direkt (utan att gå via bostadskö) och har borgenär så kan han "skaka fram;)" en lgh...^^ Du kan tex erbjuda dig att bet. ett ½-års/årshyra direkt (vet det är mkt men men) och då blir ju caset ett annat: många tänker inte på att man kan (inom ramen för Jordbalkens regler) snickra ihop ett eget kontrakt med värden.^^

Lycka till.:)

Det är inte att tänka utanför lådan att ringa varenda privatvärd, det är standardförfarande om man vet hur stan funkar

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end