Permalänk
Robot

Min nya "server"

Har inget kul att göra med min "server" dator som jag har så jag tänkte "Ähh vafan jag har ju några trasiga högtalare i källaren" Detta är resultatet

Sågade pågrund av förlite plats men syns inte i slutet.

Datorn är en
Pentium 4 2.80 Ghz
2 GB DDR
30 GB 5400RPM

Besök albumet: Min nya "server" av Difjocke

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Inte den smidigaste servern, men funkar säkert bra.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

Nice men det ser lite.. ja.. the blå ljuset känns bara inte rätt.
Kanske du kan ta bort det eller skaffa en ny fläkt? ^^
Annars är det väldigt nice!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morugano
Nice men det ser lite.. ja.. the blå ljuset känns bara inte rätt.
Kanske du kan ta bort det eller skaffa en ny fläkt? ^^
Annars är det väldigt nice!

Mjo ska nog byta ut den mot en större också

Men det va den ända jag hade hemma just nu.

@Forze

Jo jag vet
Men det är mest en "lek" server har inte använt den till nå mer än Webserver och liknande, nu använder jag Binero som Webhost så har inget att göra med datorn

EDIT: Det va North Bridge som va 127 grader inte GPUn ;S

Visa signatur

Windows XP pro || Intel Dual Core 2.2 || Geforce 8600GT oc || 4 GB RAM || 1.5 TB HDD || 550 W

Permalänk
Medlem

varför inte bygga ett chassi från scratch?

Permalänk

Sitter ens moderkortet fast?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Sitter ens moderkortet fast?

Ja, moderkortet sitter fast skruvat på en gammal ATX hållare (Vet ej vad dom heter :S den man skruvar på moderkortet på i ett vanligt chassi) som sedan sitter fast i botten av lådan.

Visa signatur

Windows XP pro || Intel Dual Core 2.2 || Geforce 8600GT oc || 4 GB RAM || 1.5 TB HDD || 550 W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Difjocke
Ja, moderkortet sitter fast skruvat på en gammal ATX hållare (Vet ej vad dom heter :S den man skruvar på moderkortet på i ett vanligt chassi) som sedan sitter fast i botten av lådan.

Moderkortsplåt? Distanser?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

Det gillar jag, att man har lite fantasi