Sexkärnig Core i7 i österrikisk webbutik

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Bestäm dig, kan de, eller kan de inte göra det. Det är en jävla skillnad på att kunna och om det sen är gjort i ett tempo så att det är realistiskt användbart.

Det enda jag fattar är att du inte riktigt verkar se skillnaden i faktiskt förmåga, och den personliga bedömningen av vad som är meningsfull prestanda. Vilket var exakt vad jag försökte påvisa med den älskade bilanalogin.

Jag fortsätter hemskt gärna här, men jag är tyvärr inte i närheten av en dator förrens i kväll / morgon bitti, så du behöver inte ha någon brådska.
B!

Fortsätt via PM, din konversation har ju inget med nyheten att göra.

EDIT: Äh, kan väl svara ett sista inlägg jag med.

Till skillnad från dig anser jag tempot vara viktigt. Visst, vilken CPU som helst kan ju säkert komma igång med ett arbete, men om det tar 5 minuter eller 5 dagar för att bli klar är kanske inte lika viktigt? Det är det för mig.

Meningsfull prestanda för mig i mitt foldande är allt som ger högre effektivitet. Visst, jag kan sälja mitt X58-baserade system till en P12'a för dess CS-spelande och istället köpa mig ett Celeron-system istället. Med denna kan jag med lite tur komma upp i 1 000PPD om dagen.
Med mitt nuvarande system får jag istället 25 000PPD om dagen på enbart CPU. Denna CPU drar förvisso mer än en liten dubbelkärnig Celeron men ger mig istället högre effektivitet, både i ren beräkningsprestanda men också brutalt mycket mer poäng.

Var detta något liknande det du ville ha svar på?
Motivera gärna _vad_ som får dig att anse att jag inte förstår din skillnad i faktiskt förmåga?