Permalänk
Robot

Hucas Plast Bygglogg!

Tjenare

Detta kommer vara en bygglogg när jag bygger ett chassi helt i Makrylom. Ja jag vet att det är billigare att köpa ett färdigt men det är inte pengarna som är problemet utan mera kunskap att göra det själv!.

Jag har tyvär ingen bra ritning och kommer nog inte visa upp någon heller eftersom jag oftast bara gör om detaljer fjorton gånger efter.

Spec
Intel Core i5 750
ASUS P7P55D PRO
Corsair XMS3 Dominator 4GB 1600 mhz
Corsiar 620 watt
Ati 4850 1 gig
1 tb western digital

Besök albumet: Hucas Plast Bygglogg! av Huca

Permalänk

Har problem med att få in alla bilder, självklart är det flera men jag gör om storlekar men fungerar ändå ej för mig.

Permalänk
Medlem

det måste vara i mindra format OCH ta mindre plats
jag vet det var bättre förr, när det bara var att klicka på "öppna"

Permalänk

Nu så är det fixat

Permalänk

Snyggt, ska bli roligt att se resultatet.
Ska följas:P

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk

Kul att höra! inte så mycket att bli upphetsad utav än men det kommer stort!

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli serriöst. sätter poäng när det är klart.

Permalänk
Medlem

Vad blir det för fläktar? Blir ju rätt avgörande för designen om du ska ha typ 4 Noctua eller 4 genomskinliga grönlysande

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk

4 genomskinliga blå lysande
Edit: 3 st 2 front 1 bak

Permalänk

kan du inte fixa 4 genomskinliga fläktar med avstängningsbara leds?

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk

Så klart! kanske inte ens blir snyggt med massa färg samt skönt att sitta med det hela dagarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huca
Så klart! kanske inte ens blir snyggt med massa färg samt skönt att sitta med det hela dagarna.

jo, så visar du bara med avstängda leds på forumet så slår jag vad om att du får högre betyg av alla som hatar leds
(gör visserligen det själv men du verkar göra ett seriöst bygge så om du har leds eller inte kommer inte reflektera sig i slutbetyget...)

Edit: blir det genomskinligt skal till nätagget också? : D

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk

Har ett gammalt nätagg som jag kommer göra om det till (mest för skoj skull) men när jag väl använder det så vågar jag inte bryta garanting på mitt nya corsiar (7 års garanti) en bra anledning att jag köpte det, men ändrar mig säkert sen och bryter :P.

Permalänk

Ska bli kul att följa detta bygge !

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Kommer följa detta med intresse då jag själv har haft funderingar på att bygga/modda ett chassi med polykarbonat.
Får man föreslå vattenkylning eller har du några andra spännande idéer för kylning?

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk

Nej vatten kylning är det inte planerat för i detta läget.

Permalänk
Medlem

Tycker också det hade varigt coolt med ett plexi chassi utan massa lysen. Tycker du skall köra på plexi och inte en enda lampa! ok du kanske kan få ha en power led men det är allt!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Jag funderar på ett plexichassi som projektarbete, väntar spänt på resultatet av ditt bygge! Ser mycket bra ut!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

#Bread jag ska försöka så man kan ha båda inte heller för massa led men man kanske blir!

#V1ctory antar du går i gymnasiet det är dyrt med plexi men roligt material! tack

Permalänk

Kul bygge, funderat på ett nästan likadant. Fast i htpc-form och svartlackerat från insidan.

Bra med inspiration!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

Kul att höra! kör på det är riktigt roligt material.

Permalänk
Avstängd

såg bra ut dock reagera jag på en sak....... hålet för bakplåten altså anslutnings hålet såg ut att ligga nästan emot golvet. du måste räkna med att moderkortet ska ligga på distanser så du kan inte ha det aldeles emot golvsidan.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Inget att oroa om jag har räknat med dom :).

Permalänk
Medlem

ingen dvd?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

Nej, extern.

Permalänk

Två inblås fram men inga utblås bak?

Permalänk
Inaktiv

Skit snyggt 10P! Kommer lätt att bevaka denna byggblog

Permalänk
Medlem

Vilket program använde du för att göra de ritningarna? Vill gärna ha tips. funderar på att modda mitt chassi med men det känns lite värdelöst att göra dom i paint.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk

#Typewriter tycker inte det behövs! nej jag har missat att rita in det bara, som jag skrev gjorde jag bara ritningar för att få fram måtten jag ska klippa ut, självklart kommer det vara ett utblås bak + nätagg.

#Emil_98197 Tack!

#Topfuel Sketchup heter programmet Google som har gjort det. Riktigt enkelt att använda ungefär som paint, följ ett par guides and your good to go.

http://sketchup.google.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huca

#Topfuel Sketchup heter programmet Google som har gjort det. Riktigt enkelt att använda ungefär som paint, följ ett par guides and your good to go.

http://sketchup.google.com/

Man tackar Fortsätt nu med bygget, vill se mera!

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M