Vad kan detta bero på? xfx hd5770!

Permalänk
Medlem

Vad kan detta bero på? xfx hd5770!

Tjenare!

Det är så att när jag sitter och spelar World of warcraft så har jag stött på en del effekter som får min fps att droppa rätt mycket. Vissa "eldar" eller "is" liknande effekter får min fps att dra ner från 60fps till runt 10.

Detta är verkligen inte ett problem, då det nästintill aldrig händer. Men jag undrar lite vad det kan bero på. Har testat alla inställningar i catalyst, samt klockat kortet, bytt drivrutiner osv.

Exempel:

Någon effekt i taket:

Under taket:

Har max på alla inställningar i wow med 1680x1050 i upplösning.

Så, finns det en lösning till detta eller är det bara så det är?

:
Drivrutiner, 10,3 betan har använt alla från 9,0~
Moderkort: nått asus kort
Processor: intel i5, klockat 3,8ghz~
Minne: 4gb a-data 1600mhz
Grafikkort: xfx h5770

Permalänk

Jag vet ej ,men jag körde en beta version av AMD Ati innan på grafikkortet, då blev de sämre,så jag skippar iaf att köra på 10.3 beta och kör på 10.2 .

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
Jag vet ej ,men jag körde en beta version av AMD Ati innan på grafikkortet, då blev de sämre,så jag skippar iaf att köra på 10.3 beta och kör på 10.2 .

Ah, jag har inte märkt skillnad alls. Men jag vet att det har varit så här på alla de versioner jag testat, 9.1 10,1,2 osv

Permalänk

aha jag vet faktiskt inte.
för jag har inte haft några problem. men får säga att 5770 korten är förjävla bra för sitt pris

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk

Wow är fortfarande ganska krävande, stäng av skuggor helt och maxa på allt annat. Då bör du kunna köra utan större lag spikar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
Wow är fortfarande ganska krävande, stäng av skuggor helt och maxa på allt annat. Då bör du kunna köra utan större lag spikar.

Var detta ett skämt ?
Då jag kunde köra wow allt på max med en Gammal Amd x2 7750 och ett 9800GT med typ avrage 80fps

tror du bara har ett bugg för min kompis 5770 har inte det problemet. sen så har han 1600 fps på CSS med allt på max (vilket är bugg) för jag får bara 1000 fps med 5850

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Detta är en jävla gammal nyhet sök innan ni snackar skit.

Wow Är Mer CPU Optimerat Än VA GPU

Så klaga på dina Minnen/CPU

Fixa senaste driver eller helt jävla enkelt stäng av skuggorna som alla andra

Vem vill spela med skuggor anyway?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fatalty
Detta är en jävla gammal nyhet sök innan ni snackar skit.

Wow Är Mer CPU Optimerat Än VA GPU

Så klaga på dina Minnen/CPU

Fixa senaste driver eller helt jävla enkelt stäng av skuggorna som alla andra

Vem vill spela med skuggor anyway?

Tror knappast en i5 på 3,8ghz och 1600mhz minnen är problemet

5770 är ett prisvärt kort men knappast något monster, dock så tycker jag att det inte borde sega ner något

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer