lite catalyst inställningar som jag vill ha svar på.

Permalänk

lite catalyst inställningar som jag vill ha svar på.

hej.
jag undrar fall dom här inställningarna är bättre än när man sätter typ AA på x4 själv?
eller sätter allt på quality?
är de bättre att sätta allt på "use custom settings" och sätta tex AA på x8 i själva spelet?

hoppas ni förstår vad jag vill komma?är lite dålig på att förklara.men de jag ville var att ska man sätta och sköta grafiken i CCC eller i spelet?
för jag satte allt på "use custom settings" och då flimmrade de inte i napoleon...men kommer jag att förlora prestanda på de viset?
eller inte prestanda men kvaliten, kommer den bli sämre med dom inställningarna?

mvh

Permalänk

jag undrar med, ska man ha "programmet bestämmer typ" eller? Finns så mycket jag inte förstår i CCC

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Programmet bestämmer så känner den av prestandan i din dator och anpassar efter det.

Det är i spelen du ska dra upp AA m,m för CCC gör inte mycket i spel. Du kommer inte märka nån större skillnad det vill säga om du drar upp AA på x8 i CCC men i spelet har du 0aa.. Så det är i spelet du ska dra upp inställningarna för att märka någon skillnad.
Enda spelet hitills jag märkt skillnad på är CS 1.6 om jag drar upp i CCC.

CCC Drar mest upp Windows och lägre krävande spel.

Men har du dator som pallar det så dra upp allt på max i CCC.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindbergski
Programmet bestämmer så känner den av prestandan i din dator och anpassar efter det.

Det är i spelen du ska dra upp AA m,m för CCC gör inte mycket i spel. Du kommer inte märka nån större skillnad det vill säga om du drar upp AA på x8 i CCC men i spelet har du 0aa.. Så det är i spelet du ska dra upp inställningarna för att märka någon skillnad.
Enda spelet hitills jag märkt skillnad på är CS 1.6 om jag drar upp i CCC.

CCC Drar mest upp Windows och lägre krävande spel.

Men har du dator som pallar det så dra upp allt på max i CCC.

För det första, datorn (CCC) anpassar ingenting själv, det den gör är att använda ingame inställningar. För det andra kan man mycke väl tvinga 8AA i CCC & ha 0AA ingame och få 8AA resultat då CCC överskrider ingame... I vissa spel måste man tvinga i CCC för att få AF tex. Och att dra allt på max i CCC måste man ha en mycket bra dator då det finns en typ av AA som tar dö på alla kort, sedan i vissa spel så tar transparency AA all kraft...

Om du inte vet vad inställningarna används till så försök med programmet bestämmer själv, sen använd ingame så längt det räcker. Dock i vissa spel finns inte AF/AA alternativ ingame & man får tvinga på det...

Permalänk
Inaktiv

Jag har också försökt lägga till extra AA i spel i CCC 3d fliken men ser aldrig någon skillnad. Sätter man max 8aa i spelet men vill ha låt säga x2 = 16aa så ser jag absolut ingen skillnad. Prestandan verkar vara samma också..

Vet inte om jag gör nåt fel eller inte.