Permalänk
Robot

Lanbox 285OC By Embu

Nu när de är OS så har man allt för mycket tid över på nätterna så inatt blev de o skruva lite då ja ville uppdatera min Htpc..

Hade en lian-li låda innan men kom över en TT Lanbox för billiga pengar så de fick bli bygge i den ist..

I lådan har ja

Chassi ~ Thermaltake LanBox Lite VF6000BNS
CPU Kylare ~ Cooler Master Gemin II
CPU ~ C2D E6400 / ska uppgraderas till E8400/Q9550
Grafikkort ~ Gigabyte GTX 285OC 2Gb ddr3
Mobbot ~ Gigabyte GA-73PVM-S2H
Minnen ~ Corsair 4GB DHX XMS
Hårddiskar ~ WD 160gb, WD 1T
BlueRay spelare ~ Asus BC-1205PT
Nätagg ~ Hyper Type R 580W

ska till läggas att den här är byggd utav en gammal htpc ja hade och delar ja har fått över me tiden.. ^^

Så de är inte nyköp för att göra en värsting värsting..

Hoppas ni gillade mitt galleri, passa även på att besöka mitt andra om ni har lust..

http://www.sweclockers.com/album/?id=5022

ta hand om er.. // E

Besök albumet: Lanbox 285OC By Embu av Embu

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut, avvaktar med poäng

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Haha, vars fick du tag på cooltek fläktarna, var ju inte direkt igår som de bytte namn till fractal

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Haha, vars fick du tag på cooltek fläktarna, var ju inte direkt igår som de bytte namn till fractal

Hehehe dom har faktiskt lega o skräpat här hemma.. fick me dom i ett tidigare köp men blev bara liggandes såå

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk

Vad heter modellen på chassi?
Fläktarna ser helt hopplösa ut

Permalänk
Medlem

Hmm en liten fråga bara... det är väll ändå en cooler master gemin II kylare du har? och inte någon TT kylare ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Vad heter modellen på chassi?
Fläktarna ser helt hopplösa ut

den heter just Thermaltake lanbox inget mer

http://www.overclockercafe.com/Reviews/cases/Tt_LANBOX/index....

Edit: såg nu vad du mena när jag leta pris på prisjakt ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
Hmm en liten fråga bara... det är väll ändå en cooler master gemin II kylare du har? och inte någon TT kylare ^^

Aaaah de stämmer till 100%
tog för givet att de var en TT eftersom den är så fet haha ^^

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Vad heter modellen på chassi?
Fläktarna ser helt hopplösa ut

kommer me lite mer info när ja har laddat upp bilderna färdigt

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Blir det inte extremt varmt?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Blir det inte extremt varmt?

Nee faktiskt inte.. trodde de skulle bli varmare, men 285an blåser ju ut luften från GPU:n och som de kanske inte syns så bra är att de finns småhål överallt så de kommer in ganska mycket luft ändå..

Och eftersom inte cpu:n är klockad så räcker de med nätaggets 2 fläktar som blåser ut varmluften.. 80mm noctuan hjälper ju inte såå mycket.. Den kyler typ ner hårddiskarna mest.. ^^

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut, går själv i samma banor. Då blir det dock en i3/i5-rigg i ett Silverstone-chassi.

Trevligt med lite midnatsslektyr!

Permalänk
Medlem

Ser bra ut det där, men jag måste bara fråga; brinner inte ditt GTX 285 upp? Jag har ett XFX GTX 285 som blir galet varmt i mitt Antec p182, trots att jag fixat extra fläktar och höjt hastigheten på GPU-fläkten.