Varför Kom Fifa 10 till PC och inte NHL 10???

Permalänk

Varför Kom Fifa 10 till PC och inte NHL 10???

Hej, jag är ju en så kallat hockey nörd, jag hatar fotboll.
Såklart så gör EA GAMES bara Fifa 10 till PC och inte NHL 10 till pc.
Måste man köpa ett helt jäla playstation 3 för att få kunna spela NHL 10?
finns de ingen emulator till ps3 eller nån som kan konvertera på något sätt?
Varför ska alla fotboll nördar få sitt?

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem

Självklart är det för det inte säljer tillräckligt bra.
Nej, det finns ingen emulator. Då får helt enkelt köpa PS3 eller Xbox 360 om du vill spela NHL 10.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
Hej, jag är ju en så kallat hockey nörd, jag hatar fotboll.
Såklart så gör EA GAMES bara Fifa 10 till PC och inte NHL 10 till pc.
Måste man köpa ett helt jäla playstation 3 för att få kunna spela NHL 10?
finns de ingen emulator till ps3 eller nån som kan konvertera på något sätt?
Varför ska alla fotboll nördar få sitt?

Naij emulator finns inte till ps3/xbox360 och kommer inte komma på ett tag (din dator kommer inte klara av spelen emulerade på pc ändå).

Permalänk
Medlem

För att NHL spelen sålt så kasst dåligt jämnfört med Fifa spelen till PC?

Köp en konsoll om du vill lira sportspel...

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

ok och nu så slutar dom sälja det till datorn.
Det började 1991 på Sega och sen så har de fortsatt och börja 95 på PC tror jag och sen vad det i 3D år 1996 , sen så har du varit NHL 97 , 98 , 99 , 2000 ,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007,2008,2009 och nu skulle dom sluta tillverka de till PC och köra de på XBOX 360 och PS3 satan i gatan va arg man blir

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk

ja vill lira ett enda sport spel. och då ska jag köpa PS3 och NHL10? , det suger apskit i budapest

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem

FIFA10-versionen är inte heller något att hänga i julgranen. Bra mycket sämre än de till Xbox360 och PS3. EASports har verkligen övergett PC-marknaden.

Permalänk

aa möjlit men Gameplay på NHL10 är snyggare än NHL09.
Men något som fett dåligt är grafiken på 09, publiken ser ut som fyrkantiga hönor, min polare trodde spelet var gjort 1998 typ, för åker man ut för utvisning för en hackning, så hackar man i luften osv, bugg osv, men sen också så hänger inte kommentatorerna med för fem öre, särskilt inte dom svenska.
e de så förbannat svårt att tillverka ett NHL spel för dagens marknad?

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
aa möjlit men Gameplay på NHL10 är snyggare än NHL09.
Men något som fett dåligt är grafiken på 09, publiken ser ut som fyrkantiga hönor, min polare trodde spelet var gjort 1998 typ, för åker man ut för utvisning för en hackning, så hackar man i luften osv, bugg osv, men sen också så hänger inte kommentatorerna med för fem öre, särskilt inte dom svenska.
e de så förbannat svårt att tillverka ett NHL spel för dagens marknad?

Nej det är inte svårt. Men de vill inte. Inte till PC iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
Varför ska alla fotboll nördar få sitt?

För att fotboll är världens största sport och för att FIFA säljer som smör i solsken?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

För att fotboll är världens största sport och för att FIFA säljer som smör i solsken?

aa nog för det är största sporten.
Men Ishockey är vell ganska stor sport också? i kanada är det bara ishockey.
Får hoppas på Kanadensarna skapar något eget PC NHL spel som e väldigt fint.
för dom nördar verkligen hockey och inte fotboll

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
För att fotboll är världens största sport och för att FIFA säljer som smör i solsken?

NHL lär ju också sälja en del - iaf i Nordamerika och Europa. Men jag antar att de är rädda för piratkopiering när det kommer till PC - vilket de tror kan drabba försäljningen även till XBOX och PS3.

Permalänk

aha men dom är inte rädda för folk ska piratkopiera Fifa 10?

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem

bfmv_tobbe: Av någon anledning måste de ju kalkylerat på något annorlunda sätt. Kanske tror de att de tjänar på ett PC-släpp till FIFA då det säljer mer än NHL rent globalt. De för statistik på allt och det kan vara så att de jämför försäljningen av FIFA med NHL den här säsongen nu när det ena släpps till båda plattformarna men det andra inte. Sen jämför de resultaten med när båda spelen såldes till båda plattformarna. Kanske är det så att ickesläppet av NHL till PC är något av ett experiment.

Fast tidigare PC-releaser av NHL (de senaste åren) har visserligen också varit värdelösa.

Permalänk

aha får Hoppas NHL 11 kommer till pc i sep ,oktober

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem

Tror ju inte direkt att NHL är särskilt stort i asien, sydamerika, sydeuropa och afrika.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Jag har en 360 typ enbart till NHL men det är så pass kul att det nästan är värt det

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk

Synd fotboll är så populärt.
liksom de brukar bli 3-1 eller 1-2 och springer runt 45 gånger 2 min och springer där framm och tillbaka, många mål de blir eller inte förutom mot sämre lag då.

Men ishockey är den största sporten i kanada, tror jag flyttar dit enbart för slippa fotboll:P

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem

2x 45min, inte tvärtom..

Fan vad du hänger upp dej på Kanada.

Jag fattar inte hur man kan se något i hockey men inte i fotboll.
Fotboll är ren passion och det händer saker på planen som väcker känslor hela tiden, i hockey är det bara mål och slagsmål om vartannat.

Sen är ju i princip alla mål likadana i hockey, antingen ett slagskott eller en petning från 1m avstånd. (klart att det finns undantag)

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
aa nog för det är största sporten.
Men Ishockey är vell ganska stor sport också?

Inte ens i närheten lika stort. Hockey är så gott som icke-existerande utanför nordamerika, skandinavien, ryssland och ett par gamla öststater.

Eftersom du verkar ranka sporter utifrån antal mål per match kan jag tipsa dig om basket, det bör ju utifrån dina preferenser slå hockey med hästlängder.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Inte ens i närheten lika stort. Hockey är så gott som icke-existerande utanför nordamerika, skandinavien, ryssland och ett par gamla öststater.

Eftersom du verkar ranka sporter utifrån antal mål per match kan jag tipsa dig om basket, det bör ju utifrån dina preferenser slå hockey med hästlängder.

Hehe, så ska de tas

Sen så slipper du knappast fotboll genom att flytta till Kanada, de spelar rätt mkt fotboll även de.

*Mmm, jelly beans*

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
Synd fotboll är så populärt.
liksom de brukar bli 3-1 eller 1-2 och springer runt 45 gånger 2 min och springer där framm och tillbaka, många mål de blir eller inte förutom mot sämre lag då.

Men ishockey är den största sporten i kanada, tror jag flyttar dit enbart för slippa fotboll:P

Inte när Tottenham spelar då vinner dom med 9-1

Köp ett begagnat xbox 360/ ett bannat sådan för en piss summa så kan du lira NHL10...

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk

ja menar kanada dom har Hockey i skallen som england har fotboll.
Man kan inte tro att england kom på ishockey på 1800 talet:P

Varför vara en fotbolls nörd som 9/10 av sveriges befolkning?
visst att spela fotboll själv kan vara kul, men ingeting jag själv tkr om att se på.
inte ens VM när sverige spelar, har aldrig sett en hel fotbolls match.

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem

Anledningen att folk inte köper nhl till dator tror jag är för att det fortfarande verkar vara nhl99 reskinnat... Lite åt samma håll med fifa tycker jag...

Permalänk
Medlem

köp ett wii

Visa signatur

Datorn: xfx hd 5850 BE > core i5 750 @ 4.0 ghz > CM storm sniper BE > asus p7p55d EVO > 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ > Corsair 4GB 1600MHz XMS3 >Corsair HX 750W> windows 7 ultimate KÖPT! > corsair h50

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
ja menar kanada dom har Hockey i skallen som england har fotboll.
Man kan inte tro att england kom på ishockey på 1800 talet:P

Det kan ju bero på att det inte var så det gick till. Ishockey är en gatukorsning mellan olika sporter från de brittiska öarna som smältes samman i Kanada av brittiska emigranter/kolonisatörer/soldater.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
aa möjlit men Gameplay på NHL10 är snyggare än NHL09.
Men något som fett dåligt är grafiken på 09, publiken ser ut som fyrkantiga hönor, min polare trodde spelet var gjort 1998 typ, för åker man ut för utvisning för en hackning, så hackar man i luften osv, bugg osv, men sen också så hänger inte kommentatorerna med för fem öre, särskilt inte dom svenska.
e de så förbannat svårt att tillverka ett NHL spel för dagens marknad?

Tycker NHL 09 är helt ok. 1998 kom ju NHL98 som också var riktigt bra.

Det där med hacka i luften har jag inte sett :S Möjligtvis Pcversionen som har dom buggarna.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Kommer det komma något nytt NHL spel till PC?

har NHL 09 och det funkar inte alltid med handkontrollen till det utan knapparna är fel osv oavsett vilka inställningar jag gör :/

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Har själv spelat hockey och fotboll under en längre tid (slutat nu). Måste säga att fotboll har
aldrig varit roligt att kolla på. Det är väl när man
spelar själv eller som spel, men ishockey har alltid varit roligare att
titta på eller spela själv. Just för det händer mer, och fotbolls har blivit en
"mes"sport.