Antal bryggor för Crossfire?

Permalänk
Medlem

Antal bryggor för Crossfire?

Har precis beställt ett till 5770 och eftersom dessa kort inte kommer med CF bryggor så beställde jag ett sådant men nu slog det mig att man kanske behöver två?
Vad är det som gäller egentligen när man ska köra CF?

Permalänk
Avstängd

Du _ska_ bara använda en brygga om du kör 2 kort.

Allt du behöver göra är sätta i dina 2 grafikkort och sätta din brygga mellan dom så ska de funka.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S l Asus p6t l i7 920 @3.9ghz vid 1.2v l 6 gb Corsair 1600mhz ddr3 l 5770 Crossfire l 150 gb Raptor l Corsair tx750 l Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaej
Du _ska_ bara använda en brygga om du kör 2 kort.

Allt du behöver göra är sätta i dina 2 grafikkort och sätta din brygga mellan dom så ska de funka.

Varför det? Jag använde båda och funkade perfekt när jag hade CF.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

På mina 2 XFX 5770 finns det bara plats för en brygga.

Visa signatur

Lite eldrivna saker....

Permalänk

Det ska inte spela någon större roll vad jag har läst men testa med både och och ta sedan det som du får bäst resultat med.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem

Går bra med ett, men det går lika bra med två!
Du får dock inte dubbla prestanda om du kör med dubbla bryggor... många verkar tro det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Går bra med ett, men det går lika bra med två!
Du får dock inte dubbla prestanda om du kör med dubbla bryggor... många verkar tro det

Nej men kör du med två är det mindre chans att du slarvar bort den andra.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Nej men kör du med två är det mindre chans att du slarvar bort den andra.

1+

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Nej men kör du med två är det mindre chans att du slarvar bort den andra.


Jo och det ser coolare ut med två bryggor också.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk

Två bryggor kan orsaka grafikbuggar, dock ingen sänkning i prestanda men man ska ändå bara köra med en.

Permalänk
Medlem

Ok, fick hem bryggan igår och till min förvåningen passade den inte.

Finns det olika standarder på det med eller? Den jag fick var nämligen för smal, så vad för någon ska jag ha för att få rätt? Skulle denna passa? http://www.inet.se/artikel/5408434/tillbehor-crossfire-kabel

EDIT: Hmmm, har googlat lite och tror att dom skickade mig en SLI brygga istället för en Crossfire brygga.

Permalänk
Medlem

kör du med tre kort behöver du två bryggor på ena kortet, det i mitten. Annars räcker det med en

Visa signatur