Corsair presenterar luftkylare

Permalänk
Melding Plague

Corsair presenterar luftkylare

Välkända Corsair utmanar på nya marknader genom att lansera två luftkylare för processorer. Målgruppen är entusiaster med höga krav på prestanda.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Mycket intressant. Blir roligt att se hur dom presterar mot Zalmans 10x extreme

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur H50 slog alla med storm så har jag stora förhoppningar på dessa

Ett pris under 500 kr är ett måste, annars är det bara mycket smartare att lägga till en hundring extra och få H50...

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Med tanke på hur H50 slog alla med storm så har jag stora förhoppningar på dessa

Ett pris under 500 kr är ett måste, annars är det bara mycket smartare att lägga till en hundring extra och få H50...

Om det inte är bättre kylning än H50

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

H50 var mycket inovativ medans dessa två kylare känns mer som standardkylare. Det känns tråkigt att de går bakåt ett steg i utvecklingen istället för att fortsätta med H-serien. Det syns att de har försökt att ta sikte på en marknad där inte H50 är aktuell men jag tror att de har misslyckats. Jag tror att dessa två nykomlingar kommer att bli utkonkurerade av H50 ändå. De måste verkligen ha en bra prestanda/(pris+ljudnivå) kvot för att överhuvudtaget bli köpta.

Visa signatur

citera!

Permalänk

Tyckte storbrorsan såg ganska nice ut

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Jag skulle själv gissa på att den kommer att vara likvärdig med Zalman CNPS 10x Extreme och andra liknande processorkylare. Ser inte precis snygg ut heller, väldigt simpel design om man säger så.

Har dock inga stora förväntningar på just denna produkt, finns bättre alternativ i mina ögon. Får vänta och se på alla tester.

Permalänk
Medlem

Ser i princip ut som vilken towerkylare som helst och lär prestera därefter. Det intressanta blir priset och hur bra fläktarna är imho (hur tysta/effektiva).

Permalänk
Medlem

tycker inte de ser ut som en produkt från Corsair :S dom kunde gjort den snyggare.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
tycker inte de ser ut som en produkt från Corsair :S dom kunde gjort den snyggare.

Tycker dom såg bra ut, ingen ultra space kylare.

Hoppas bara det blir bra pris

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

som jag ser det kommer a50 bli billig, corsair har trots allt inte misslyckats än, och jag tror inte dom gör det med att släppa en kass kylare för 600 spänn

a70 däremot känns lite tveksam, iofs kanske dom kör på lite tjockare heatpipes än vanligt, annnars kommer den ju få spöa av typ true. och med dubbla fläktar drar priset iväg en liten bit till

Permalänk
Medlem

Jag tycker att de kunde göra en H70 istället.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dosshell
H50 var mycket inovativ medans dessa två kylare känns mer som standardkylare. Det känns tråkigt att de går bakåt ett steg i utvecklingen istället för att fortsätta med H-serien. Det syns att de har försökt att ta sikte på en marknad där inte H50 är aktuell men jag tror att de har misslyckats. Jag tror att dessa två nykomlingar kommer att bli utkonkurerade av H50 ändå. De måste verkligen ha en bra prestanda/(pris+ljudnivå) kvot för att överhuvudtaget bli köpta.

Ifall valet skulle ligga mellan H50 och dessa så tycker jag verkligen att Corsair har lyckats. Det ser snarare ut som att de går in med båda fötterna på en ny marknad vilket uppskattas, oavsett om de just denna gång släpper något som slår alla konkurrenter.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
tycker inte de ser ut som en produkt från Corsair :S dom kunde gjort den snyggare.

What he said.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Blir intressant se reviews framöver på dessa.. Trots allt har man ju lite förväntningar när det är Corsair det handlar om. Förhoppningsvis kommer dom träffa rätt i pris/prestanda..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Dubbel h50 kanske h100 hade varit grymt med

Permalänk
Medlem

De lär nog prestera bättre än Noctuakylarna med tanke på att Corsairs fläktar är 1600-2000rpm enligt nyheten. Tysta lär de ju dock inte vara.

Permalänk
Medlem

I kylningssynpynkt gillar jag inte att "pipe'sen" ligger i linje med varandra. Då gillar jag zalmans bättre (10x extreme).

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Tar hellre en Hyper 212.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tapz
Ser i princip ut som vilken towerkylare som helst och lär prestera därefter. Det intressanta blir priset och hur bra fläktarna är imho (hur tysta/effektiva).

Tänkte precis skriva samma sak. Inte kan väl den där göra mer underverk än alla de andra av samma typ av processorkylare?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dosshell
Det känns tråkigt att de går bakåt ett steg i utvecklingen istället för att fortsätta med H-serien. Det syns att de har försökt att ta sikte på en marknad där inte H50 är aktuell men jag tror att de har misslyckats. Jag tror att dessa två nykomlingar kommer att bli utkonkurerade av H50 ändå. De måste verkligen ha en bra prestanda/(pris+ljudnivå) kvot för att överhuvudtaget bli köpta.

Ja oj vilket steg bakåt det är att lansera nya produkter i nya segment.
Utvecklingen av H50 kommer ju tvärstanna pga. dessa 2 kylare, de kommer sluta tillverka H50 omedelbart. NOT.

Permalänk
Medlem

"class-leading performance" ... blah blah ...

Lär ju som sagt inte vara något speciellt utöver alla redan existerande mer eller mindre identiska produkter på marknaden.

1600-2000 rpm låter smärsamt för öronen dock, huga. Skulle bli att byta fläkt omgående.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Fästanordningen är intressantast för min del, att slippa känna sig som att man sätter ihop ett mekano när man sätter dit en CPU fläkt till intel socketen: antivibrationsstrip och metallclips hit och dit, om man inte väljer push pins

Bara sett ett märke som sköter det på ett smidigt sätt...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
"class-leading performance" ... blah blah ...

Lär ju som sagt inte vara något speciellt utöver alla redan existerande mer eller mindre identiska produkter på marknaden.

1600-2000 rpm låter smärsamt för öronen dock, huga. Skulle bli att byta fläkt omgående.

Vekling.
Akta dig så du inte bryter en nagel under monteringen!

On Topic:
Intressant, har man mer att välja på om de presterar i klass med de dyrare kylarna.