Xigmatek lanserar chassit Asgard II

Permalänk
Melding Plague

Xigmatek lanserar chassit Asgard II

Tillverkaren Xigmatek lanserar ett nytt chassi med budgetmedvetna datorbyggare som främsta målgrupp.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Såg faktiskt helt okej ut.

Och om varje kryss innebär att man kan klämma in en disk där är det intressant för lagring.

Permalänk
Medlem

Undrar hur det skulle låta med sju diskar och en perforerad sidoplåt. Brum.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut i den prisklassen

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heneds
Undrar hur det skulle låta med sju diskar och en perforerad sidoplåt. Brum.

och utan gummiupphängning för diskarna

men förhoppningsvis har vi iaf en bra konkurent till coolermasters billigaste chassin

Permalänk
Inaktiv

Den dagen då SSD har tagit över vanliga mekaniska hårddiskar, då blir kanske dessa Jula-chassin intressanta. Men att stoppa i något av värde i en låda som denna är ett helgerån.

Permalänk

same shit different name
finns ju 10.000 sådanahär chassin, alla har samma funktioner men ser LITE olika ut..

men starkt asa-troende som man är så lockar ju namnet faktiskt lite..

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
same shit different name
finns ju 10.000 sådanahär chassin, alla har samma funktioner men ser LITE olika ut..

men starkt asa-troende som man är så lockar ju namnet faktiskt lite..

Asagudarna vrider sig i sina gravar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Asagudarna vrider sig i sina gravar.

May Thor strike down on xigmatek with great vengeance and furious anger

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

asså den största anledningen till att köpa detta är ju namnet

Permalänk

Hmm, bara jag som känner igen sidplåten? Det luktar Ace här...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cellomannen
Hmm, bara jag som känner igen sidplåten? Det luktar Ace här...

min första tanke med

Visa signatur

Datorn: xfx hd 5850 BE > core i5 750 @ 4.0 ghz > CM storm sniper BE > asus p7p55d EVO > 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ > Corsair 4GB 1600MHz XMS3 >Corsair HX 750W> windows 7 ultimate KÖPT! > corsair h50

Permalänk
Medlem

Var får lådan in luft till hårddiskarna i fronten?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Var får lådan in luft till hårddiskarna i fronten?

Om du nu missat det så finns det faktiskt chassin som inte har luftintag i fronten.... (kan ju även vara i underkant t.ex.) Det fungerar utmärkt ändå om man inte har överdrivet värmeutvecklande komponenter.

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Var får lådan in luft till hårddiskarna i fronten?

*

ser ut att finnas montering för en fläkt i fronten, kanske tar in luften i hål på undersidan, men jag ska inte säga för mycket.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Den dagen då SSD har tagit över vanliga mekaniska hårddiskar, då blir kanske dessa Jula-chassin intressanta. Men att stoppa i något av värde i en låda som denna är ett helgerån.

Tänkte precis samma sak när jag kollade på chassit på Xigmateks hemsida för ett tag sedan. Gav inga vibbar alls, däremot en del HDD-vibrationer kan man förmoda. Priset är väl det enda positiva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvopowr
Om du nu missat det så finns det faktiskt chassin som inte har luftintag i fronten.... (kan ju även vara i underkant t.ex.) Det fungerar utmärkt ändå om man inte har överdrivet värmeutvecklande komponenter.

Nån slags ventilation för hårddiskarna förväntar mig iallafall jag från en modern låda. (cpu och ram klarar sig nog med hålen i chassisidorna)
Kan möjligen finnas en i botten fram, eller liknande, men det går inte att urskilja på bilderna iallafall...

Vore ju komiskt om det gick att sätta en fläkt där fram som inte leder nånstans

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cellomannen
Hmm, bara jag som känner igen sidplåten? Det luktar Ace här...

Luktar? Det stinker Ace!

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem

Japp sidan är ace har skärt ut den där skiten 2 gånger.

Permalänk
Medlem

och fördelen med denna framför Asgard (I) är.....? Ser ju snarare ut som en nergradering, fulare design. Och, bort med den jäkla 3,5" platsen!

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Nån annan som läser "Asgarv" istället för "Asgard" förresten?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.