Solglasögon eftersökes (Jag blir galen)

Permalänk
Medlem

Solglasögon eftersökes (Jag blir galen)

Nu är det som såhär att i Växjö så har solen ÄNTLIGEN tittat fram, gnistrande blå himmel och mysigt. Och då vill jag bära solglasögon, problemet är att de glasögonen jag letar efter har jag sökt i snart 3 år utan lycka så jag vänder mig hit.

Filmen "The Darjeeling Limited" hade premiär 2007 tror jag och i filmen har Adrien Brody ett par unikt par snygga solglasögon som jag försökt att få tag på. Jag vet att Louis Vuitton och Marc Jacobs har designat väskor och kläder ifrån filmen så jag har varit i kontakt med dem ang glasögonen, och de har varit extremt hjälpfulla men det visade sig att det är ett par av Adriens privata glasögon så ingen visste vad det var för märke.

Jag bryr mig egentligen inte om märket, sålänge jag får tag på ett par vintage, replika eller whatever som ser likadana ut så blir jag DÖDSNÖJD! Och nu tar jag er till hjälp.

Såhär ser glasögonen ut, i ett litet kollage:
(Säkert någon som tycker de är fula, and I don't care. Så hjälp uppskattas)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om du läser en gång till så har jag varit i kontakt med Marc Jacobs och de har i sin tur varit i kontakt med Adrien Brodys PR-agent som säger att det är hans egna privata, och Marc Jacobs har sagt att de inte har några liknande glasögon.

Som sagt, jag har letat, googlat osv i 3 år, så jag räknar inte med att hitta exakt vilka det är. Sålänge jag hittar någon slags replika som liknar orginalet så är jag nöjd.

Tack på förhand

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag föreslår att du googlar "turtle sunglasses" & kollar lite.
Bulgari, Burberry m.fl har flera modeller som liknar de du vill ha, såg jag t.ex. här:
http://www.zizum.com/catalog.asp?colore_id=9&stile_id=10

Mvh

Edit/ "Tortoise" (tortoiseshell) ger ännu fler träffar än "turtle" Länk. /Edit

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, har dock redan varit "down that street"..
Närmsta jag hittat är dessa: http://www.giantvintage.com/product_info.php?cPath=2_3&produc...
Men ramen är för tunn..

Ingen som har några tips på schyssta retro/vintage butiker på nätet? Det är nog min enda chans

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Bara jag som tycker dom är otroligt fula:S?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Bara jag som tycker dom är otroligt fula:S?

Jag är helt övertygad om att du inte är ensam och jag bryr mig inte överhuvudtaget.
Men om du inte kan hjälpa till så behöver du inte heller kommentera. Tack så mycket på förhand.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Åh, de första var läskigt lika! Tackar!

Hittade dessa tidigare, men kan inte avgöra hur lika de är.. Ramen är lite för tunn va?
http://www.giantvintage.com/product_info.php?cPath=2_3&produc...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Åh, de första var läskigt lika! Tackar!

Hittade dessa tidigare, men kan inte avgöra hur lika de är.. Ramen är lite för tunn va?
http://www.giantvintage.com/product_info.php?cPath=2_3&produc...

Lugnt!

Ja, den är nog lite för tunn faktiskt. Dom kommer nog se rätt annorlunda ut när man väl sätter på dom, om man jämför med Adrien Brody's alltså. Men det var verkligen inte lätt att hitta exakt den modellen!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

Exakt var är dom snygga någonstans ???

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Bara jag som tycker dom är otroligt fula:S?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Exakt var är dom snygga någonstans ???

Lägg av nu om han redan nämner det flera gånger att han inte vill ha såna kommentarer.

alla människor tycker att vissa saker är fula eller inte.
Själv så alla 'moder shower' osv de hypas om varje år liksom vem fan gå runt med sånt? antagligen är det så fint så att vi dödliga inte förstår hur fint det är eller så är det så jäklar fult att det är snyggt i designernas ögon.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Urkel Glasses!!!

Did i Do Thaaat!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB