Permalänk
Robot

Asus eee 1005HA 3G-mod

Efter inspiration av JepserF (http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=71519) och ornotermes (http://www.sweclockers.com/album/?id=2619) bestämde jag mig för att modda min eee 1005HA med ett internt 3G-modem

Besök albumet: Asus eee 1005HA 3G-mod av KamratJonas

Permalänk
Medlem

10p lätt! riktigt fint:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Hur bra är 3g-täckningen med antennen?

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan9360
Hur bra är 3g-täckningen med antennen?

Har inte kunnat jämföra med hur det var med den interna då jag inte hittat nån metod för det. Jag har full täckning mot telenor dock, men det säger väl inte så mycket då jag bor rätt centralt.

Permalänk
Medlem

Om det funkar bra... 10p Innovativt.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem

Grymt! Smart att modda in den i datorn så slipper man ha den på utsidan

Nästan så en annan skulle testa och göra samma sak, fast skulle knappast bli lika bra resultat, om det skulle bli att funka över huvud taget

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem

10p Ser bra ut, men lite oroande då dom där brukar väl bli varma?

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt bra jobbat, jag älskar såna här moddar!

Permalänk
Medlem

Kan man inte använda den inbyggda antennen hos 3g-modemet?
Eller blir det två antenner tillsammans?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whonz
10p Ser bra ut, men lite oroande då dom där brukar väl bli varma?

Lite varm blir den nog, men jag tror inte det ska vara något problem. Inga jättehöga temperaturer, hoppas jag iaf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av awqawq
Kan man inte använda den inbyggda antennen hos 3g-modemet?
Eller blir det två antenner tillsammans?

Tanken var från början att jag skulle ta bort den inbyggda antennen men jag lyckades inte. Mottagningen blir antagligen bättre med en extern antenn som sitter en bit upp ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tanken var från början att jag skulle ta bort den inbyggda antennen men jag lyckades inte. Mottagningen blir antagligen bättre med en extern antenn som sitter en bit upp ändå.

Har du några före och efter tester?

För den inbyggda antenn är ganska bra på Huawei modemer.
Med min E220 så har jag kommit upp till 568KB/s nerladdning i mitt sovrum.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awqawq
Har du några före och efter tester?

För den inbyggda antenn är ganska bra på Huawei modemer.
Med min E220 så har jag kommit upp till 568KB/s nerladdning i mitt sovrum.

Jag har inte några hastigheter att jämföre före och efter. Kan bara konstatera att jag har full mottagning nu med externa antennen, vilket ju inte säger så mycket.

Risken är att den interna antennen blir skymd inne i datorn eftersom tangentbordet ovanför har en bottenplatta av metall vilket skulle kunna försämra mottagningen.

Permalänk
Medlem

Snyggt. Men kan man inte använda USB porten ändå med tex en mus lr dylikt? USB hubbar kör väl på samma port in i datort? Lr? Jag vet inte

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Genialt!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Vilken ghettomod. Vad är det för fel på ett externt modem med USB anslutning?
Hade det funnits en intern USB så att du slapp "modda" hade det varit genialiskt och 10p . Nu blir det bara 5 eftersom lösningen inte känns proffsig.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1