Xfx 4890 crossfire värme problem.

Permalänk
Medlem

Xfx 4890 crossfire värme problem.

Jag har köpt två nya Xfx 4890 till mitt ASUS P6T SE (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=439503)
Men nu är problemet att korten sitter knappt en centimeter ifrån varandra och det gör att det övre kortets temperatur ökar kraftigt.

Övre kortet idle: 50-53c
Nedre kortet idle: 40-43c

Övre kortet load: 80-94c
Nedre kortet load: 55-70c

Lådan är väl ventilerad och sprillans ny. Problemet är det väldigt smala mellanrummet mellan grafikkorten. Fläktarna på de riktar ju nedåt så den övre får därefter värmeproblem ;S.

Nu undrar jag hur jag ska fixa detta. Om det finns någon speciell kylare för sånt här eller om jag bara ska skita i det?

Notera att moderkortet har 3pci-e x16 2.0 fast crossfire bridgen räcker inte till den nedre från den översta. Och jag är osäker om jag kan köra crossfire mellan de två. Finns det längre crossfire bryggor?

Permalänk
Musikälskare

Vatten? ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Den här är ju längre än vanliga bryggor. När jag körde CF på mina 4890 så satt dom ju jäkligt tätt oxå, men hade inte värmeproblem för det så tycker det låter konsigt.

Permalänk
Medlem

Det är inte fläktar som sprutar ut luften där bak. Det är mer att den kör ut den mitt framför det andra grafikkortet. Förstår inte riktigt problemet ;S.