Geforce GTX 400 på bild

Permalänk
Melding Plague

Geforce GTX 400 på bild

Trots att det är närmare en månad kvar till lanseringen av nästa generation Geforce har bilder på ett grafikkort hittat ut på nätet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Najs!

Men har Nvidia satt på en sån där stockkylare på den?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

Hoppas de blir prisvärda och inte bara "supervärstingkortet8000kr"

Permalänk
Medlem

Men varför har de satt svarta rutor på bilderna?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

bara 2st DVI? :S vill ju kunna köra 3 skärmar på de.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

hoppas att det blev som med DX10 korten, ATI chocksänker priset, så Nvidia måste följa med, så ett 4k kort blir 2,5k.... fast det är bara önsketänkande, för om Fermi nu är så bra som de säger.. då sitter ATI illa till

Permalänk
Medlem

enorm grafikprocessor..? Nu har jag ju iofs bara en bild att gå på, men den ser fan inte ut att skilja sig mkt i storlek från 8800GTX-chipsen..? Rätta mig gärna om jag har fel men..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
bara 2st DVI? :S vill ju kunna köra 3 skärmar på de.

Noterade du inte displayporten i kanten..?

Permalänk
Medlem

ser ut som en värsting men de e insidan som räknas

Permalänk
Medlem

PCBn tyder på att de kommer en dubbelmacka ser ju likadan ut som PCBn på GTX 295

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
bara 2st DVI? :S vill ju kunna köra 3 skärmar på de.

Man måste ha 2 kort för att kunna ha 3 skärmar om jag inte minns fel.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p
Hoppas de blir prisvärda och inte bara "supervärstingkortet8000kr"

In your dreams

Finns massa kul att läsa om Nvidia på www.semiaccurate.com (ta det med en nya salt)

Permalänk

förpackningen säger inte mycket om kislets storlek, jo att det inte är större förståss:-)

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får onda aningar när jag ser kylaren på sista bilden? Jag hoppas att de inte var tvugna att sätta dit en sån kylare för att hålla kortet någorlunda svalt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Är det bara jag som får onda aningar när jag ser kylaren på sista bilden? Jag hoppas att de inte var tvugna att sätta dit en sån kylare för att hålla kortet någorlunda svalt.

Jag tänkte samma sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Är det bara jag som får onda aningar när jag ser kylaren på sista bilden? Jag hoppas att de inte var tvugna att sätta dit en sån kylare för att hålla kortet någorlunda svalt.

Vad tänkte du på då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Man måste ha 2 kort för att kunna ha 3 skärmar om jag inte minns fel.

det är inte så på atis kort iaf

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Celcius
hoppas att det blev som med DX10 korten, ATI chocksänker priset, så Nvidia måste följa med, så ett 4k kort blir 2,5k.... fast det är bara önsketänkande, för om Fermi nu är så bra som de säger.. då sitter ATI illa till

Knappast. AMD har med god säkerhet god vinstmarginal - att sänka priserna har de råd med och värstingkorten är inte de som säljer bäst. Kolla på hur HD4870 regerade försäljningen förra generationen, kombinerat humant pris och kanonprestanda - utan att vara absolut toppenbäst. Finns inget hinder för att HD5870 eller HD5850 riskerar att hamna i samma favorabla situation - för även om vi leker med tanken att Fermiarkitekturen blir helt fantastiskt kapabel så är tillverkningen inte välgörenhet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Är det bara jag som får onda aningar när jag ser kylaren på sista bilden? Jag hoppas att de inte var tvugna att sätta dit en sån kylare för att hålla kortet någorlunda svalt.

Tja, man brukar ju ha väldigt tunga och stora kylare på alla grafikkort i högre prestandasegment. Varför är detta så speciellt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Men varför har de satt svarta rutor på bilderna?

Jaadu Kanske för att folk inte ska analysera alla nummer på GPU:n och för att inte ge ut för mycket info. Sekretess är viktigt.

Om man får vara dryg så kanske det är för att dölja ytterligare ett fejk hehe. Men nu blir jag visst fanboy-flaggad, ska nog va tyst Jag gillar bara att driva med nvidias seghet - ut med korten på marknaden nu då!

Permalänk
Medlem

Hoppas inte GTX 470 blir för stort då jag hoppas det kan gå in i ett Lian Li V351B (300 mm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Hoppas inte GTX 470 blir för stort då jag hoppas det kan gå in i ett Lian Li V351B (300 mm)

Det kommer nog va ganska stort. Läste att det drog typ 25% mer ström än gtx 285, kan vara fel men i så fall är det stort

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Samma källa uppger att det handlar om toppmodellen Geforce GTX 480, men SweClockers källor uppger att det troligtvis är fråga om den långsammare Geforce GTX 470.

Kan man få veta anledningen till att det skulle vara GTX470 och inte GTX480?

Kortet har 12 minnesmoduler för 384 bitars minnesbuss och 6+8 strömanslutning för 300W TDP.

Det har även fångats på bild baksidor av kort med 10 minnesmoduler (320 bitars minnesbuss) och 6+6 strömanslutning för 225W TDP. Denna bantade version borde logiskt sett vara GTX470.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX

Noterade du inte displayporten i kanten..?

Ersätter bara ena DVIn. Antingen eller. Inte alla tre samtidigt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

hahaha vf censurerar man pci-x sloten?

det kanske är ett agp kort?

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Tja, man brukar ju ha väldigt tunga och stora kylare på alla grafikkort i högre prestandasegment. Varför är detta så speciellt?

Stockkylarna brukar aldrig vara så biffiga eller ha stora kylflänsar. Titta bara på stockkylarna på Nvidias förra serie eller 5000-serien. Det är inte så häftiga kylare egentligen. Men sen brukar företagen(XFX, MSI, Asus mm) sätta på andra kylare på dem som är betydligt kraftfullare.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSkudd
hahaha vf censurerar man pci-x sloten?

det kanske är ett agp kort?

Alla kort som existerar har byggts av nVidia och skickats ut till tillverkarna. Om dekaler/serienummer exponeras vet nVidia vem det är som tummar på sekretessen och kan straffa densamme.
Journalister vill ha kvar sina informatörer och tillverkarna vill inte få bekymmer med nVidia. Därför maskeras korten.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSkudd
hahaha vf censurerar man pci-x sloten?

det kanske är ett agp kort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickzor
ser ut som en värsting men de e insidan som räknas

hahahah jag älskar såna kommentarer så galet sköna

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Kan man få veta anledningen till att det skulle vara GTX470 och inte GTX480?

Kortet har 12 minnesmoduler för 384 bitars minnesbuss och 6+8 strömanslutning för 300W TDP.

Det har även fångats på bild baksidor av kort med 10 minnesmoduler (320 bitars minnesbuss) och 6+6 strömanslutning för 225W TDP. Denna bantade version borde logiskt sett vara GTX470.

http://thumbnails13.imagebam.com/7017/f8655670166809.gif

Ersätter bara ena DVIn. Antingen eller. Inte alla tre samtidigt.

GTX 480 har 8+8-pins PCI Express. Du hörde det inte från mig.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
GTX 480 har 8+8-pins PCI Express. Du hörde det inte från mig.

Sweclockers har redan fått ett testex? Då ni förmodligen drabbats av NDA isåfall så tar jag ett ja som ja och ett nej som ett ja.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Sweclockers har redan fått ett testex? Då ni förmodligen drabbats av NDA isåfall så tar jag ett ja som ja och ett nej som ett ja.

Nix, inga samples än, men vi har blivit lovade en SLI-setup i god tid innan lanseringen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Nej det hemska är att den har hål för att andas Säga inte att kortet har astma som mitt gtx 295.

Permalänk
Medlem

Den är liten men luktar som en stor...

aja skämt åt sido var det bara jag som tyckte det var kladdigt med kylpasta?