Gigabyte visar Geforce GTX 480 på Cebit

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte visar Geforce GTX 480 på Cebit

Komponenttillverkaren Gigabyte ger ett smakprov av det kommande Geforce GTX 480 på datormässan Cebit.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul och se hur det presterar

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

argh.. vill-ha-faktorn gick just genom taket

Permalänk
Medlem

Inte så många dagar kvar nu, kanske.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

"Gigabyte visar Geforce GTX 480 på Cebit"

-->

Gigabyte visar att papper kan vikas till en en låda och att man faktiskt kan få färger att fastna på papper på Cebit

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem

Haha, rubriken borde väl snarare vara, "Gigabyte visar upp kartong till kommande gtx 480 på Cebit"

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

"Gigabyte har förberett en låda inför lanseringen av fermi"

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Nu när äntligen någon brutit isen tänker jag också börja lansera min gtx480 kartong.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Nu när äntligen någon brutit isen tänker jag också börja lansera min gtx480 kartong.

Sweet

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Med tanke på nVidias fåniga NDAs och så vidare, är det inte bara bättre att skita i att rapportera om deras icke existerande produkter tills dom har nått att visa upp irl. Det här är ju bara att spela med i deras spel.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

perfekt exempel på vad jag menar med luft slott....kan ju sitta vad som helst i den burken, och en kartong.....thihi är tanken som slår mig

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Okej, det här var nog det mest ruttna jag har sett. Jag kommer inte tro ett ord av det som skrivs om gf100. I mina ögon ser jag inte Fermi förrän det verkligen finns och inte någon rutten box från gigabyte som de förberett för GTX480 eller ett maskerat kort kommer övertyga mig om att det inte är fake igen.

Kom igen nVidia, ni brukade ju göra bra saker! Att papperslansera GTX480 när de redan fått en synad bluff utan bevis eller tester är som att handla på kredit för att du inte har cash, det blir alltid dyrt i slutändan. Antingen har ni ett kort, eller så har ni det inte. Sluta larva er!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Vilket jävla skämt. Gigabyte visar boxarten på whatever. Börjar ju fan likna aftonbladet det här..

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Nu när äntligen någon brutit isen tänker jag också börja lansera min gtx480 kartong.

Nice. Är kartongen överklockad med och följer det med tillbehör till kartongen?

Permalänk
Medlem

Varför klaga? Roligare att se en kartong än inget alls. Det tror jag också är ett tecken på att det "börjar närma sig".

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Gigabyte är fortfarande under NDA (vilket är knappast löjligt, men har man agenda så tycker man att vad än nVIDIA gör är löjligt) vilket förhindrar de att vissa kortet. Dock så förbjuder det inte Gigabyte att vissa hur deras box för GTX480 kommer se ut.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Undra hur många CUDA cores den där pappkartongen har...?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

kartonger är bra grejer, starkt jobbat gubbar.
om nvidia hade något så skulle det självklart ha visats, lär dröja minst en evighet till såvida dom inte skyndar på det och ger ut nått skräp.
har seriöst större hopp om att få se en nya generation av ati

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Nog känns det konstigt att de valt att ha med kortet på Cebit överhuvudtaget när inget nytt presenteras. Att köra samma släd-demo på slutna Nvidia system om och om igen ger knappast något mer kött på benen.
På en mässa visar man upp sina senaste grejer. Man kan jämföra med en bilmässa där man har sin senaste skapelse under ett skynke. Att man sen inte skulle avtäcka bilen utan ha den dold under hela mässan är ju ganska otänkbart.

Att Nvidia väljer att lansera på ett LAN istället för på Cebit rimmar också illa med tanke på att Fermi mer än någon tidigare GPU arkitektur riktar in sig på annat än just spel. Man får förmoda att tillgängligheten (eller bristen på den) hade gjort det till en ännu större papperslansering om Nvidia hade valt Cebit.

Jag tror Geforce varianterna av Fermi kommer att bli mycket bra och intressanta. Dock inte denna generation, men "Fermi 2" på 28nm ser jag fram emot.

Permalänk

Visst blir det intressant, att se vad Fermi kommer att prestera. Men mer intressant för mig, kommer att bli vad AMD kommer att lansera, som mot-prestation. Jag ser fram emot yttligare en prestanda kamp om kunderna och förhoppningsvis ett priskrig.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 20kr
om nvidia hade något så skulle det självklart ha visats

Om dom har något så är det lååångt ifrån självklart att det skulle visas. NDA finns på dom flesta nya produkterna. Det visas inte upp samma dag som det är färdigutvecklat direkt...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

"if dosent run chrome it" kan man säga om det mesta men, det räcker inte ens att kroma "Fermi". Skulle Nvidia tro på sin produkt så skulle de visa gtx 480 och köra benchmarks där den slår ATI med råge. ATI visade 5970 och 5870 ca en månad innan de släpptes så Nvidia måste ha en anledning varför de inte visar sina kort...(tror inte på NDA)

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk

Snygg låda om inget annat

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk

Jag trodde det här har redan kommit upp i tråden....

http://prohardver.hu/tema/re_cebit_2010_kigyurt_vga-k_minden_...

Det kan vara photoshoppat..