Spela importerat PSX spel på PS3/PS2. Hur?

Permalänk
Medlem

Spela importerat PSX spel på PS3/PS2. Hur?

Hej

Nu är det så att jag skall få Parasite Eve (första) till Playstation av en kusin till mig. Problemet börjar nu med att detta är importerat och vad jag känner till så finns inte europeisk version till detta spel att köpa.

Så frågan är nu hur spelar jag detta spel?
Mina alternativ är
PS3 (tjocka typen)
PS2 (också den tjock)
Samt möjligheten att köpa min kusins Playstation (tjock) med lösningar att spela detta i sig. Denna är dock väldigt sliten och läser inte alltid skivor samt ingen rgbkabel (som är hel så blir att köpa en sådan också.

Det jag vill slippa är chip och eventuella mods till både ps3 samt ps2.

Finna någon annan lösning än att köpa hans Playstation?

Spelet är lagligt inköpt och importerat vid release.

(vill inte att någon nämner chip eller liknande som kan tänkas vara olagligt)

Hoppas någon kan lösa detta problem

Om någon känner till ett sätt som inte inbegriper hårdmodd och inte är säker på om det kan nämnas på forumet kan pm'a mig.

Tack för er tid

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Finns inget chip eller möjlighet att spela PS1/2-spel av andra regioner än europa på en europeisk PS3, likadant med PS2.

Dom möjligheter för dig att spela Parasite Eve är dessa alternativ:

Skaffa en amerikansk PS1-3
Hoppas på att dom släpper spelet över Playstation Network
Chippa PS1/2.

Visa signatur

Every day sends future to past

Permalänk
Medlem

Du borde väl först pröva om de fungerar i PS3an. Den är väl regionsfri, vilket även borde gälla gamla spel?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomster
Du borde väl först pröva om de fungerar i PS3an. Den är väl regionsfri, vilket även borde gälla gamla spel?

Tyvärr så är den bara regionsfri då det gäller BluRay och PS3 spel (eller ja, den har regioner men inga begränsningar eller nått sånt).

Dum som man var så importerade jag min PS3a ifrån Kanada direkt vid release, och mina PS2 spel funkade inte då det var fel region, så det var bara att köpa nya ex av favoriterna, gamla spel är billiga som tur är

Av de alternativ du listar så är det väl bara det sista, att köpa kusinens maskin, som funkar tyvärr.
Ett annat alternativ vore att spela det på en PC med emulator, ePSXE t.ex.
Vet inte hur lagligt det är iofs, men du har ju skivan o allt så ja, tolkningsfråga kanske.

Lycka till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grizzok
TEXT
Av de alternativ du listar så är det väl bara det sista, att köpa kusinens maskin, som funkar tyvärr.
Ett annat alternativ vore att spela det på en PC med emulator, ePSXE t.ex.
Vet inte hur lagligt det är iofs, men du har ju skivan o allt så ja, tolkningsfråga kanske.

Lycka till

Hur mycket skulle du säga Playstation är värd när den är en av dom första som såldes i sverige (gammal med andra ord)
Skall finnas ett minneskort samt en kontoll (utan spakarna) ingen rgb samt mindre glapp i första kontrollporten.

Fråga: Klarar ett Playstation av en PS2-kontroll?

Tackar för alla svar

EDIT:
Finns det möjlighet att spela spelet på datorn via en emulator?(ifrån skivan direkt då)
Hade nog nästan varit enklast :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Re: Spela importerat PSX spel på PS3/PS2. Hur?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Hej

Nu är det så att jag skall få Parasite Eve (första) till Playstation av en kusin till mig. Problemet börjar nu med att detta är importerat och vad jag känner till så finns inte europeisk version till detta spel att köpa.

Så frågan är nu hur spelar jag detta spel?
Mina alternativ är
PS3 (tjocka typen)
PS2 (också den tjock)
Samt möjligheten att köpa min kusins Playstation (tjock) med lösningar att spela detta i sig. Denna är dock väldigt sliten och läser inte alltid skivor samt ingen rgbkabel (som är hel så blir att köpa en sådan också.

Det jag vill slippa är chip och eventuella mods till både ps3 samt ps2.

Finna någon annan lösning än att köpa hans Playstation?

Spelet är lagligt inköpt och importerat vid release.

(vill inte att någon nämner chip eller liknande som kan tänkas vara olagligt)

Hoppas någon kan lösa detta problem

Om någon känner till ett sätt som inte inbegriper hårdmodd och inte är säker på om det kan nämnas på forumet kan pm'a mig.

Tack för er tid

Permalänk

parasite eve 1 finns på pal.

parasite eve 1 har jag haft och det finns om du letar..as bra spel.bättre än 2an.leta på beg spel så hittar du det ganska lätt. mvh god of konsol

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ffaskicker
parasite eve 1 har jag haft och det finns om du letar..as bra spel.bättre än 2an.leta på beg spel så hittar du det ganska lätt. mvh god of konsol

Europeiskt?
För amerikanskt har jag nu, men kan bara köra det i emulator på datorn
hade vart trevligare på PS3 /PS2.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Finns ju loader skivor till ps2 som går förbi regionsskyddet.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Finns ju loader skivor till ps2 som går förbi regionsskyddet.

mm jo men dom kräver tyvärr ingrepp på PS2 samt man riskerar att ha sönder maskinen eller skivan med dom.
Inte lika enkelt som en loader till gamecube tyvärr.

Men tack för hjälpen

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt