Nytt grafikkort men ingen bild

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort men ingen bild

Hej,
jag har köpt ett ATI Radeon HD3650 grafikkort för att ersätta det integrerade Intel 82865G kortet som inte riktigt orkar med Vista Home Premium (32 bitars)

Kortet är installerat, kopplat till strömförsörjning men den ger ingen bild !

Har laddat ner nyaste drivrutinerna, hela Catalyst paketet, när jag körde med det integrerade grafikkortet.
Provade först med medföljande CD men det fungerade inte så jag laddade ner från ATI,s hemsida.

Men bilden fattas. Hittar inte det nya kortet i enhetshanteraren heller.

Kan någon visa mig vägen ?
Tack på förhand !
Erik

Permalänk
Medlem

Har du avinstallerat Intel-drivrutinerna?

Annars:
Avinstallera kortet igen, avinstallera alla grafikdrivrutiner (intel/ati).
Ta bort ev. rester med DriverSweeper.
Installera sedan kortet igen, installera ati-drivrutinerna.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Låter som att du får gå in i felsäkert läge och ta bort dom gammla drivrutinerna och sedan installera dom nya. det kan göras från felsäkert läge också om jag inte minns fel.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Nej det vågade jag inte göra då jag inte kunde se det nya kortet i enhetshanteraren.
Skall man ändå inte kunna hitta det nya kortet där ?
Erik

Permalänk
Medlem

Inte säkert man hittar det utan drivrutiner.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Vet att en del äldre moderkort kan bugga ur (även med bios inställningen på Auto) om man inte går in i bios och stänger av det integrerade grafikkortet, när man väl har installerat ett pci-e/agp kort. Du kan ju alltid testa det med.

Permalänk
Medlem

Kopplar jag på skärmen till det nya grafikkortet får jag till svar att - VGA no input signal och sen monitor going to sleep.
Erik

Permalänk
Medlem

Läs vad IDX skrev.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Tack för svaren , jag går in via BIOS och testar.

Erik