Permalänk

Nintendo 64 + spel!

Hej!

Har ett nintendo 64 med 2 handkontroller,minneskort och med ca 11 spel( Dom flesta klassiska).
Jag funderar på att sälja det, vad tycker ni är det bästa jag kan göra?
Spara det?
Lägga ut det på tradera, blocket?
Eller sälja det till någon vän?

MVH F.

Permalänk
Medlem

Om du inte är i stort behov av småpengar så tycker jag att du ska spara det om det är i fint skick.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

håller med ovanstående. Du får ju inga stora pengar för det så om du inte verkligen behöver pengarna så spara det. Kul att ha i framtiden:)

Permalänk
Medlem

haha snacka om bra timing. Jag hittade precis mittN64 med ca 11spel jag med och 3 kontroller ,2rumblepack och 1 "pokemon stadium gameboy adapter"

Jag ska iaf behålla mitt. Dags att börja spela igen xD

Permalänk
Medlem

Spara det. Inbringar inte särskilt mycket pengar, om du inte råkar ha Super Mario 64 inplastat förstås, och det är kul att ha i framtiden.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Du får kanske några hundra för det, det är inte så många som bryr sig om att köpa N64 spel o konsoller

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Spara det och börja lira igen, det är ju underbart!
Det finns billiga spakar som man kan köpa och byta ut om kontrollerna är slitna.
Super smash bros, Lylat Wars, Goldeneye, Mario Party,Mario Kart, Wave race, Zelda och Mario 64! Alla dessa spel är ju guld, förstår inte ens hur man kan tänka tanken att sälja nått sånt

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Jag har också en N64 hemma. De spakarna är otroligt kassa, Mario Party gjorde inte saken bättre. Men kul var det(och är) att spela.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

Kan ju erkänna att mitt N64 kommer fram då och då när man har vänner över Spara det!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Spakarna går ju sönder hur lätt som helst om man spelar super smash bros, men värt att spara är det absolut

Köpte btw en begagnad N64-kontroll för cirka ett år sedan, kostade 300 spänn, någon som kan förklara det höga priset? En xbox360-kontroll kostar ju 400kr lixom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Spara det. Inbringar inte särskilt mycket pengar, om du inte råkar ha Super Mario 64 inplastat förstås, och det är kul att ha i framtiden.

Vad skulle man få om man har Super Mario 64 då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
Vad skulle man få om man har Super Mario 64 då?

I mint kan man nog få rätt mkt om man får tag i en samlare.
1000kr?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
I mint kan man nog få rätt mkt om man får tag i en samlare.
1000kr?

Okej! Jag har original kartongen och allt. Men jag vet inte riktigt om jag vill sälja det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
Okej! Jag har original kartongen och allt. Men jag vet inte riktigt om jag vill sälja det...

Men då snackar vi mint, helst oanvänt, manualen i toppskick etc.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

har med ett 64 som ligger med 2 spel, 2 kontroller och gameboy adapter. köpte det av en polare för 200 riksdaler. kan inte så så mycket mer för det tror jag. 300 kanske.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

precis, plasten ska helst sitta kvar.
Kollar bara på Super mario advance 2 tror jag det va (super mario world till gba)

inplastat ligger på runt 1000 lappen
Och dom spelet är inte så jäkla gamla heller

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

som alla säger ha kvar det N64 har inte så högt värde i samlarkretsar ännu.. vissa titlar är lite svårare och lite dyrare än andra..

men som folk påstår här att super mario 64 skulle gå för mycket pengar är ju bara Fail..

då gäller det verkligen hitta rätt köpare!

skulle rekommendera att du lägger ut nån hundralapp på tradera för att köpa kontrollspakarna och byta ut dom själv! brukar ligga på 100 kr styck ungefär!

Visa signatur

det är ingen riktig dator föränn du har sligt en buckla :D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du kommer inte få några stora pengar för spelen så länge de inte är oöppnade Jag säger:
BEHÅLL!

Om du inte har så borde du verkligen skaffa Golden Eye och Perfect Dark också!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
I mint kan man nog få rätt mkt om man får tag i en samlare.
1000kr?

Tja jag såg en på ebay (global) för ett tag sen som gick ut med utgångspris på ungefär 500-600$ eller nåt sånt. Högt var det, i vilket fall så hade dom passerat 800$ strecket när jag kollade - innan auktionen var avslutad också. Gissar på att det är som på Tradera, att folk bjuder som tokar dom sista 2-3min. och hoppas på det bästa, skulle inte förvåna mig om den gick för nästan 1000$.
Sjukt alltså.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin
Spara det och börja lira igen, det är ju underbart!
Det finns billiga spakar som man kan köpa och byta ut om kontrollerna är slitna.
Super smash bros, Lylat Wars, Goldeneye, Mario Party,Mario Kart, Wave race, Zelda och Mario 64! Alla dessa spel är ju guld, förstår inte ens hur man kan tänka tanken att sälja nått sånt

Shame on you! Du glömde Banjo Kazooie

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av styris
men som folk påstår här att super mario 64 skulle gå för mycket pengar är ju bara Fail..

då gäller det verkligen hitta rätt köpare!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Tja jag såg en på ebay (global) för ett tag sen som gick ut med utgångspris på ungefär 500-600$ eller nåt sånt. Högt var det, i vilket fall så hade dom passerat 800$ strecket när jag kollade - innan auktionen var avslutad också. Gissar på att det är som på Tradera, att folk bjuder som tokar dom sista 2-3min. och hoppas på det bästa, skulle inte förvåna mig om den gick för nästan 1000$.
Sjukt alltså.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
För att styrka mina påstående lite http://cgi.ebay.com/Super-Mario-64-Nintendo-64-N64-NEW-SEALED...

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU

Men nu är det ett oöppnat Mario 64 som är värt en hel del, gissningsvis är det inte överdriver många ex i omlopp. Begagnade går det dock 20 per dussin och är inte speciellt värdefullt alls tyvär.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p
Köpte btw en begagnad N64-kontroll för cirka ett år sedan, kostade 300 spänn, någon som kan förklara det höga priset? En xbox360-kontroll kostar ju 400kr lixom?

Du kan köpa en ny Xbox-kontroll från vilken butik som helst medan Nintendo inte gör några fler till Nintendo 64. Precis som att en reservdel till en Volvo V70 är billigare än en till en gammal Maserati.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Du kan köpa en ny Xbox-kontroll från vilken butik som helst medan Nintendo inte gör några fler till Nintendo 64. Precis som att en reservdel till en Volvo V70 är billigare än en till en gammal Maserati.

I see.

Men finns det ingen här som också spelade spelet "Diddy kong racing"? Hundra gånger bättre än mario kart 64, ändå passerar det obemärkt, tyvärr och dyker bara upp som en konvertering till NDS. Skulle själv gärna vilja spela Diddy Kong Racing 2 till mitt xbox360 precis som banjo dök upp där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p
I see.

Men finns det ingen här som också spelade spelet "Diddy kong racing"? Hundra gånger bättre än mario kart 64, ändå passerar det obemärkt, tyvärr och dyker bara upp som en konvertering till NDS. Skulle själv gärna vilja spela Diddy Kong Racing 2 till mitt xbox360 precis som banjo dök upp där.

Diddy Kong Racing! Så jävla bra. Vi hade det inte hemma men en av min pappas kompisar barn hade det. Jag verkligen älskade det spelet.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

Jag hatade Diddy Kong Racing ;P
Inte lika bra kontrollkänsla som i Mario Kart 64. Tråkig multiplayer, och spelet hackade betydligt mer. Att man dessutom var tvungen att samla på sig mynt när man körde banorna igen, medan de övriga förarna bara kunde skita i sånt, gjorde mig bara än mer irriterad.

Förstår inte riktigt varför jag slösade bort min tid på att klara spelet ändå...

En sak som gör mig extra irriterad är att jag valde mellan detta spel och GoldenEye när det begav sig!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maltek
Jag har också en N64 hemma. De spakarna är otroligt kassa, Mario Party gjorde inte saken bättre. Men kul var det(och är) att spela.

aa shit spakarna som man fick sår i händerna av efter mario partys alla minispel

spara det!