Permalänk

Får ingen bild

har nyligen köpt nya delar till datorn, moderkort (ASUS P5Q SE 2 P45 775 ATX),
processor(Intel core 2 Quad Q9550 2.83 Ghz 12 Mb 1333Mhz s-775), grafikkort(XFX Radeon HD4890 OC 1Gb GDDR5 PCI-E DVI) och minnen(CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 PC6400 800MHZ (2X2GB).
datorn har fungerat prima i cirka ett halvår, inget strul alls tills nu. jag hade varit på lan och kom hem kopplade in datorn och fick ingen bild. jag bytte skärm, sladd, converter, grafikkort, men jag får fortfarande ingen bild.
eftersom jag testade med ett annat grafikkort så är det inte grafikkortet som det är fel på, jag skulle tro att det är moderkortet men jag vet inte alls säkert.
skulle behöva hjälp och tips! plz help:P

Permalänk
Medlem

Re: Får ingen bild

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henke-Ramen
har nyligen köpt nya delar till datorn, moderkort (ASUS P5Q SE 2 P45 775 ATX),
processor(Intel core 2 Quad Q9550 2.83 Ghz 12 Mb 1333Mhz s-775), grafikkort(XFX Radeon HD4890 OC 1Gb GDDR5 PCI-E DVI) och minnen(CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 PC6400 800MHZ (2X2GB).
datorn har fungerat prima i cirka ett halvår, inget strul alls tills nu. jag hade varit på lan och kom hem kopplade in datorn och fick ingen bild. jag bytte skärm, sladd, converter, grafikkort, men jag får fortfarande ingen bild.
eftersom jag testade med ett annat grafikkort så är det inte grafikkortet som det är fel på, jag skulle tro att det är moderkortet men jag vet inte alls säkert.
skulle behöva hjälp och tips! plz help:P

Moderkort, minnen, nätagg skulle kunna vara ditt problem.
Får du nån processor post när du startar datorn, alltså ett beep nån sekund efter du slagit på strömmen?

Det enklaste är väll att cleara cmos till att börja med, dra ur strömmen från datorn och plocka ur batteriet på moderkortet i 5min sen tillbaka med det och prova starta.

Nästa steg du kan testa är att prova ett annat nätagg om du har tillgång till ett dvs, annars om det är minnena felet ligger på så kan du prova köra med 1 minnessticka i åt gången (prova båda minnena) alternativt prova med helt andra minnen som du vet fungerar om du har tillgågn till detta.

Permalänk

Tack för hjälpen, jag ska testa det, och nej jag får inget beep ljud när jag startar datorn. jag glömde skriva att när jag startar datorn så är den på i cirka 5-10 sekunder sen startar den om sig själv, det har aldrig hänt förut, jag vet inte om det har någon betydelse men.
tack för hjälpen iaf, återkommer när jag har testat det.

Permalänk

Tack så hemskt mycket för hjälpen! jag tog ur moderkort batteriet väntade 5min, satte sedan tillbaka batteriet och testade datorn igen och nu får jag bild igen
tusen tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henke-Ramen
Tack så hemskt mycket för hjälpen! jag tog ur moderkort batteriet väntade 5min, satte sedan tillbaka batteriet och testade datorn igen och nu får jag bild igen
tusen tack

Va bra att det löste sig, de va så lite så!:up: