Permalänk
Medlem

Grafikkort sönder?

Tjena boys and girls!

Har ett litet problem!
Har ett xfx 9800gtx 775 mhz.Köpte ett likadant till fast 765mhz.
Skulle köra dom i SLI.Och som vi vet så måste man ju ha det sämre kortet på pci plats 1..Tänkte sen att jag skulle klocka upp det sämre kortet till 775 mhz så dom presterade likadant.När jag klockade upp kortet övervakade jag tempen och test körde kortet i FURMARK.Tempen gick inte över 70 grader och fick inga fel i furmark.Men sen efter en stund i windows så stänger skärmen av sig!Och sen dess så bara dör skärmen efter en stund i windows.Har testat kortet i annan dator också.Och samma sak händer!

Så nu är frågan??? Har jag lyckats ha sönder kortet?Eller går det att fixa?

Tacksam för svar! Mvh John!

Visa signatur

CPU:i5 2500K 4.4Ghz|MODERKORT:Asus P8P67 Deluxe|RAM:8 GB Corsair Vengance|Grafikkort:R9 290 tri-x|NÄTAGG:Fractaldesign 1000W|CHASSI:Fractaldesign R2 Black|Windows 7 64|Rock on!!!

Permalänk

Om du har provat kortet som singel i en annan dator och det inte fungerar korrekt är det antagligen trasigt, men har du inte garanti kvar på kortet?

Permalänk
Hedersmedlem

Beggat kort eller? Det kanske inte vart fungerande innan? Har du garanti kvar på det? Annars kan du ju testa att baka det?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Köpte kortet som demo ex från komplett!Men om man klockat kortet så kan väl tex tillverkaren se det!Jag menar för då gäller ju inte garantin ju!!!!Vad menar du med att baka det???Mvh John!

Visa signatur

CPU:i5 2500K 4.4Ghz|MODERKORT:Asus P8P67 Deluxe|RAM:8 GB Corsair Vengance|Grafikkort:R9 290 tri-x|NÄTAGG:Fractaldesign 1000W|CHASSI:Fractaldesign R2 Black|Windows 7 64|Rock on!!!

Permalänk
Hedersmedlem

Är det nytt så skit i detta med bakning (finns en tråd om detta här i graffedelen), men nej tillverkaren bör inte se om du har klockat det
Får du det inte att funka så se till att skicka tillbaka det innan du försöker ändra för mycket på det.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
(finns en tråd om detta här i graffedelen)

Eller kolla min signatur

Som sagt, försök skicka tillbaka det. Annars så är det tyvärr bakning som gäller.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Tror jag bakar till det lite och gräddar det med några ström sladdar!!!=)Nej men får väl försöka skicka tillbaka det!!!Går det så går det!!!=)Tack för svaren!!!Mvh John

Visa signatur

CPU:i5 2500K 4.4Ghz|MODERKORT:Asus P8P67 Deluxe|RAM:8 GB Corsair Vengance|Grafikkort:R9 290 tri-x|NÄTAGG:Fractaldesign 1000W|CHASSI:Fractaldesign R2 Black|Windows 7 64|Rock on!!!