Permalänk
Medlem

Omega drivers

Tjo, fick nyligen nys om en ny sida, http://www.omegadrivers.net/

Tydligen så gör Omegadrivers drivrutiner till alla möjliga kretskort. ni som har erfarenhet av detta funkar detta bättre eller sämre? Vad är fördelen med dessa drivare?

Ursäkta om jag postade i fel forum visste inte riktigt vart jag skulle lägga detta, flytta gärna tråden om den anses ligga fel.

Permalänk
Medlem

Jag körde alltid med dem förr, de fungerade riktigt bra. Han slutade dock uppdatera drivrutinerna vilket gjorde att jag gick över till de officiella. Men verkar ju som han dragit igång igen så kanske skulle testa dem igen.
Testa dem och se hur de fungerar!

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk
Medlem

Ah okey, kanske ska ta o kika på dom jag med då ;D Nån som vet hur dom funkar med crossfire?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag förstår inte hur någon ensam stackare skulle kunna göra bättre drivrutiner än självaste AMD och Nvidia? Omega drivers har väl inte varit aktuella på åratal? De senaste Nvidia-drivrutinerna på sidan var från 2007.

Permalänk
Hedersmedlem

Han utgår ifrån de normala drivrutinerna och tweakar dem så att de fungerar lite "bättre".

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Så med andra ord är AMD,s programmerare skitkassa?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisen
Så med andra ord är AMD,s programmerare skitkassa?

Jepp och han gör så med Forcewaresen också, vilket innebär .......

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Vad är Forcewarse?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Vad är Forcewarse?

Nvidias drivrutinspaket hetter Forceware förr, Jalle64 syftar alltså på Nvidias drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Jepp och han gör så med Forcewaresen också, vilket innebär .......

Att Nvidia,s programerare också är skitkassa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Vad är Forcewarse?

Forcewarez , regel §7. piratkopierade drivrutiner är förbjudet att prata om

Nämen har kört Omega endel förut, det verkar vara ganska individuellt (beroende på grafikkort) om det blir bättre än Nvidias orginal men definitivt värt att prova om man är en riktig Gamer och vill ha dom där extra FPS:en eller ibland snäppet bättre bildkvalle

Det kan dock gå åt andra hållet också med ryckig fps, dålig bildkvalitet etc. Så bäst att jämföra själv.

Permalänk

Körde alltid med Omega drivers när jag hade ATI kort, däremot har jag mest kört på Nvidias egna vilket iofs beror på att han slutade uppdatera ungefär samtidigt när jag gick över till nvida.

Men kan säga att jag aldrig varit missnöjd med Omegas ,, och det som strular i nya catalysts brukade snabb bli åtgärdat i omegas version.

Permalänk
Avstängd

OT: Jag ryser vid order Förbjudet.

Sverige och deras alla förbud ger mig rysningar.
Att vuxna inte får själva kontrollera sitt liv.
Vissa förbud är bra ,andra är dåliga.

Så e ju livet ibland bra, ibland dåligt

Minns en gång när jag var liten.
Bakom en Polis station fanns ett ställe som hade grymma vita rör haha.
Dom lekte vi med och hade till olika saker ,pilbågar m.m.

På staktet stod en Stor skylt "Förbjudet att beträda området" ,eller nått sånt.
Skylten var gul och hade en polisman i 70 talets uniform med en utstäckt hand (typ i 3d) hehe.

Självklart hade vi inte där att göra ,men fan va kul vi hade
Särskilt spännade var det att smyga förbi Herr Konstapel på tillbaka vägen.

Några dagar senare..

Jag fick ångest och ringde polisen för man fick prickar om man hade gjort något dumt hade nån sagt (lätt att lura en 6 åring) hehe.
Tror det var min kära storebror som inbillat mig det.
Jag fick ingen prick men fick lova att inte ta rör där igen.

Har för mig att min mamma skrattade ,hon har humor mina vänner.

Sluten gott ,allting gott.

/Jimmy

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Att Nvidia,s programerare också är skitkassa

Skillnaden där är att ATi gick ut med att dom stödde Omega fullt ut.

"ATI supports the enthusiast community wholly. Omega Drivers are in fact a good example of ATI’s user community at its best."

Nvidia å andra sidan stämde snubben.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Nvidias drivrutinspaket hetter Forceware förr, Jalle64 syftar alltså på Nvidias drivrutiner.

Jepp de syftade jag på Men de heter faktiskt det (Forceware) fortfarande iaf på nätet

SprengdPanda: Jag har för mig att de ändrade sig gantemot Angel (Omega själv) så att han kunde fortsätta med nVidia också?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Jepp de syftade jag på Men de heter faktiskt det (Forceware) fortfarande iaf på nätet

SprengdPanda: Jag har för mig att de ändrade sig gantemot Angel (Omega själv) så att han kunde fortsätta med nVidia också?

Jag hörde att det var nVidia som till slut fick fel i rätten, så inte helt säker.

Är säker på att han dock skrev "This time nothing will stop me *cough* nVidia lawyers *cough*"