nytt grafikkort funkar ej?

Permalänk

nytt grafikkort funkar ej?

tjena fick mitt nya xfx radeon hd 4890 1GB idag och när jag kopplat in det så kommer det upp på skärmen att den inte hittar grafikkortet med en röd blinkande text. jag har kollat så sladdarna sitter rätt. jag har ett nätag som e på 630W så det borde inte vara något problem :P. min brors kompis sa att jag ska uppdatera drivrutinerna på mitt moderkort som är ett "Asus M2N-e" hittar dock ingen vidare guide på hur man uppdaterar bios. skulle bli väldigt glad om någon kunde hjälpa mig

Permalänk

Har du installerat drivrutinerna för grafikkortet?

Permalänk
Hedersmedlem

Har du satt i de bägge extraströmkablarna i kortet (6 + 8pins har jag för mig)

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

ja kan inte installera grafikkortet för datan hinner inte starta riktigt innan det medelandet kommer upp..
ja men jag har 2 st 6 pins

man kanske måste ha 1 6 pins+ 1 8pins

Permalänk
Hedersmedlem

Märke på nätagget?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

står att det e ett AXP

Permalänk
Hedersmedlem

Då kan det vara boven i dramat, då dessa inte har kraft nog att driva ditt graffe.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

okej boven i dramat? XD

Permalänk

men frågan e ju om man måste ha 1 8 pins och 1 6 pins
för ja har 2 6pins

Permalänk
Hedersmedlem

Är det precis rätt antal pinnar? Har du kollat/räknat pinsen?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

ja jag har 2 st med 6 pinnar i varje men funderar på om jag behöver 1 med 8 pinnar och 1 med 6

Permalänk
Medlem

är det 6+8 på graffet måste du ha det, räcker inte med 6+6 för att driva det.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stewart94
ja jag har 2 st med 6 pinnar i varje men funderar på om jag behöver 1 med 8 pinnar och 1 med 6

Det är väl bara att se efter om det finns plats för en 8-pinnars kontakt? Jalle64 har helt rätt, AXP är skräp, men till och med ett skräpagg på 630W borde kunna starta datorn med ett 4890 tycker jag.

Permalänk

svårt att kolla om kontakten täcker alla pins på gput ?..

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk

aha men då förstår jag min bror sa att det räkte med 6 pins när det e 8 pins 1 8 pins i grafikkortet ursäkta om jag värkar lite seg men brukar inte syssla med sånt här så ofta XD

Permalänk
Medlem

det är 2 st 6 pin i grafikkortet punkt slut. vilket betyder att du inte kan trycka i 1x6 och 1x8

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk

nejnejnej det e 1 6pins och 1 8 pins som sitter i grafikkortet!
det e jag som tabbat mig och tryck i 2 st 6 pins kablar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYYankee
det är 2 st 6 pin i grafikkortet punkt slut. vilket betyder att du inte kan trycka i 1x6 och 1x8

Nä. Men han hade ju 2 st. 6 pin's på psu'n. Eller?

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

jag sitter med mitt kort nu och ser bara 2st 6 pin. underligt va ?

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk

aja men får dra och köpa 1 8pins kabel och hoppas på att det funkar

skumt kan va mitt nätagg som gör att jag inte kan har 2 6 pins XD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mickel
Nä. Men han hade ju 2 st. 6 pin's på psu'n. Eller?

ja han har 2st 6pin på psu:n men det går bara koppla i 2st 6 pin i grafiken med

http://data.fuskbugg.se/skalman01/---DSC01448.JPG

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Hedersmedlem

Har du bara två 6pinns på graffet skall/kan du inte koppla något annat, så en annan kabel funkar inte.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

men jag har plats för 1 8 pins men det går att trycka i 1 6 pins

Permalänk
Avstängd

asså om nu så att ditt grafikkort har en 6pins och en 8pins kontakt intag så kräver den att den ska ha en 6pin och en 8pin sladd annars funkar den inte. Det är bara köpa en 8pins konvertsladd från din närmaste datorbutik eller på nätet t.ex. : http://www.inet.se/artikel/8600959/adapter-2x-molex-8-pin-pci...

Permalänk
Medlem

fattar inte riktigt han säger att han har 1x6 pin o 1x8 pin i grafikortet va ?

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk

hahaha förlåt om jag e lite seg med förklaringarna asså ,
i grafikkortet kan jag stoppa i "1x6 pins och 1x8 pins"kablar
men nu har jag stoppat "2x6 pins"kablar
förstår nu att jag måste ha "1x6 pins och 1x8 pins"kablar förstår du nu NYYankee ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stewart94
hahaha förlåt om jag e lite seg med förklaringarna asså ,
i grafikkortet kan jag stoppa i "1x6 pins och 1x8 pins"kablar
men nu har jag stoppat "2x6 pins"kablar
förstår nu att jag måste ha "1x6 pins och 1x8 pins"kablar förstår du nu NYYankee ?

okey

konstigt jag har den nyaste verisionen på XFX 4890 tror jag och jag behöver bara 2st 6 pin :S

därför jag inte förstog från början kolla bilden

http://data.fuskbugg.se/skalman01/---DSC01448.JPG

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk

haha okej men jag har nog en annan model har ett xfx radeon hd 4890 och mitt har inte 2 st 6 pin. köper kabel imån och kommer kanske med edit om det funkar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk

såhär http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=421779

kanske borde lagt upp det från början XD