Steelseries lanserar nya tillbehör

Permalänk
Melding Plague

Steelseries lanserar nya tillbehör

Välkända Steelseries lanserar hörlurar och tangentbord med datorspelare i siktet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"mitt tangentbord är 18 karat" hahaha, lovar att någon kommer fria med tangentbordet på DH

Permalänk
Inaktiv

Tangentbordet ser ut som något billigt skit från Dell.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Tangentbordet ser ut som något billigt skit från Dell.

+1, de har typ såna i min skola..

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

Sjukt läckert tangentbord, blir att pensionera mitt G19.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Det är ju tangentbordets charm!
Sen kanske det blir mindre stöldbegärligt istället för ett g15 som blinkar i olika färger samt sin LCD-skärm som visar klockan!!!

Permalänk

Jag gillar tangentbordet, men inte priset...

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

Fina högtalare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Tangentbordet ser ut som något billigt skit från Dell.

Exakt vad jag tänkte också

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Det är mekaniska switchar i det, antagligen Cherry MX Black som 7g har.

Permalänk
Keeper of Traditions

950 kr för tangentbordet!?!

Va sjutton är det som kostar så mycket??

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Mer info & bilder på tangentbordet. Ser inget särskilt med det förutom de extra mediaknapparna och den lite snyggare windows knappen. Känns knappast värt 950kr

http://www.steelseries.com/int/products/keyboards/6gv2/inform...

Permalänk

Alla som tycker att t-bordet är skit eller värdelöst etc har antagligen inte prövat det. Finns fan inga skönare bord. Fast lite väl dyra om dem hade gåt runt 600-700:- hade det varit en annan femma.

Permalänk

Guldpläterade knappar för snabbare reaktionstid. Suck...

Om det hade varit ett vanligt tangentbord för 2-300 hade jag tagit det.

Permalänk
Avstängd

Jag sitter med ett 7G tangentbord. I princip likadant, men med handledstöd och USB hubb. De är en annan känsla att både skriva och spela på dessa tangentbord. Knapptryckningarna registreras redan efter halva tryckningen. När man väl vant sig så är de riktigt skönt och behagligt att använda. Den enda nackdelen är när man sätter sig med ett vanligt tangentbord så känns allting jättekonstigt.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Gillar Windows knappen.
Fast det är lite för dyrt tycker jag, som någon har sagt, 500-600:- hade det varit okej.

Permalänk
Medlem

"En bunt mediaknappar", orka att ha dom på Funktionsknapparna. Kul om man vill höja/sänka volymen i ett spel och det används i spelet.

Offtopic, va är det för fel med Dell tangentbord?? Använder fortfarande mitt dell bord som är mer än 10år. Dessutom med separata mediaknappar samt en "riktig" volymknapp som man vrider på.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Bara för att det inte lyser och har 8 displayer på, så är det inte sämre.

Simpel design och förmodligen bäst prestanda. Skulle jag få välja ett high end, skulle jag valt det.

Ser dock inte varför man behöver ett high end tangentbord. Jag kör med ett för 29 spänn från kjell & company.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Bara för att det inte lyser och har 8 displayer på, så är det inte sämre.

Simpel design och förmodligen bäst prestanda. Skulle jag få välja ett high end, skulle jag valt det.

Ser dock inte varför man behöver ett high end tangentbord. Jag kör med ett för 29 spänn från kjell & company.

säger som killen över mig... men mestadels för att jag sliter tangent bord som bara den, skulle aldrig ha råd med flashig lcd skärm o lysdioder både här o där...alla som äter vid datorn vet vad jag menar med att det går tangent bord...

men den var jävlig fin, clean neat and funtional

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

T-bordet ser inte prisvärt ut :S

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluffmajster
säger som killen över mig... men mestadels för att jag sliter tangent bord som bara den, skulle aldrig ha råd med flashig lcd skärm o lysdioder både här o där...alla som äter vid datorn vet vad jag menar med att det går tangent bord...

men den var jävlig fin, clean neat and funtional

Jag äter vid datorn och jag vet inte vad du menar....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Bara för att det inte lyser och har 8 displayer på, så är det inte sämre.

Nej, men det gör att det inte är värt 950 kr... inte på låååååånga vägar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag måste ända försvara tangentbordet lite trots sitt höga pris. Ni som säger att det är idioti att betala mer än 300 kr för ett tangentbord har antagligen aldrig använt ett i den dyrare prisklassen.

Precis som Raghor och Lightblizz säger är det en helt annan känsla och om man spenderar mycket tid framför datorn och skriver mycket kan det definitivt vara värt pengarna. Just i det här fallet kan det tyckas vara överpris men att kasta skit på alla tangentbord över 300 kr är bara idiotiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Tangentbordet ser ut som något billigt skit från Dell.

Älskade designen, fullt tillräckligt, gillar inte "gaming" stilen på t.ex logitechs G serie..

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rSon
att kasta skit på alla tangentbord över 300 kr är bara idiotiskt.

Vem har gjort det..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Överpris på tangentbordet :S

I och för sig tycker jag att det är det på alla "gaming" tangentbord.
Men en funktion som jag aldrig mer kommer att gå ifrån är belysning,sjukt nice.

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluffmajster
säger som killen över mig... men mestadels för att jag sliter tangent bord som bara den, skulle aldrig ha råd med flashig lcd skärm o lysdioder både här o där...alla som äter vid datorn vet vad jag menar med att det går tangent bord...

men den var jävlig fin, clean neat and funtional

Haha vad använder du för tangentbord? Jag sitter flera timmar varje dag och har något skabbigt acer-tangetbord som jag fick med min förrförra dator. Det har hållit i flera år nu :).. Även om den svarta färgen börjar slitas bort från tangenterna xD

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

Ha ha...ni som dissar t-bordet har aldrig provat ett riktigt t-bord med cherry switchar. Det går inte att jämföra med s:k "gaming" t-bord från Logitech eller Razer som bara är överprisat bling,bling.Tycker inte priset var så farligt kanske blir ett sånt om mitt Raptor k1 ger upp.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

tyvärr faller inte mig i smaken.
det ända tbordet är med lågprofilstangenter.

fluffmajster: äter också vid datorn, vet ej heller vad du menar.
vad ska du med maten i tangentbordet och göra?
Aldrig behövt byta tbord under min 15år av egen dator & ätning vid tbord.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Från nyheten:

Citat:

I övrigt har tangentbordet en bunt mediaknappar, USB- och ljudportar samt ett avtagbart handledsstöd.

Men det där stämmer väl inte? Hela grejen med 6Gv2 är ju att den bantat bort funktionalitet från 7g, dvs man får inte handledsstöd samt USB och ljudportar!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tEan
Ha ha...ni som dissar t-bordet har aldrig provat ett riktigt t-bord med cherry switchar. Det går inte att jämföra med s:k "gaming" t-bord från Logitech eller Razer som bara är överprisat bling,bling.Tycker inte priset var så farligt kanske blir ett sånt om mitt Raptor k1 ger upp.

Dumheter, t-bord från logitech och razer är superbra, så låtsas inte som om du kan mer än någon annan. De flesta tycker att 950 är alldeles för mycket för ett tangentbord som erbjuder MINDRE än vad mitt 200 kr logitech t-bord erbjuder.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Dumheter, t-bord från logitech och razer är superbra, så låtsas inte som om du kan mer än någon annan. De flesta tycker att 950 är alldeles för mycket för ett tangentbord som erbjuder MINDRE än vad mitt 200 kr logitech t-bord erbjuder.

Specialfunktioner är långt från allt! En bra känsla i tangenterna kan vara värt mycket för vissa, och där ligger knappast de flesta billigare tangentbord i topp...

Jag har pillat lite på G15 tangentbord i butik, och de är i mina ögon sladderhögar jag aldrig skulle köpa! Äger och gillar Ultra-X dock

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.